Τα ακριβή αίτια της πτώσης του ελικοπτέρου που κατέπεσε στη θαλάσσια περιοχή ανάμεσα στον Γαλατά και στον Πόρο με αποτέλεσμα να βρουν τραγικό θάνατο οι τρεις επιβαίνοντες αναμένεται να φέρει στο «φως» το πόρισμα της Επιτροπής Διερεύνησης Αεροπορικών Ατυχημάτων και Ασφαλείας Πτήσεων προκειμένου να διαπιστωθεί εάν το δυστύχημα οφείλεται σε ανθρώπινο λάθος ή μηχανικό πρόβλημα.

 

Τα αποτελέσματα των ερευνών θα μεταβιβαστούν προς εκτίμηση και αξιολόγηση στην Υπηρεσία Πολιτικής Προστασίας.

 

Σύμφωνα με την Επιτροπή Διερεύνησης Αεροπορικών Ατυχημάτων είναι πρώιμο το στάδιο της διερεύνησης των αιτιών και η διαδικασία είναι σε εξέλιξη.

Ωστόσο, πληροφορίες κάνουν λόγο για μηχανική βλάβη στο ελικόπτερο, το οποίο σύμφωνα με τα στοιχεία που έχουν συγκεντρωθεί μέχρι στιγμής, προσέκρουσε σε καλώδια της ΔΕΗ, ακολούθησε έκρηξη και μετά σημειώθηκε η συντριβή στη θάλασσα.

 

 

 

Πάντως, η Επιτροπή επιβεβαιώνει έγγραφο της προς την ΔΕΔΔΗΕ και τις αρμόδιες αρχές, όπου ζητούσε να υπάρξει ειδική σήμανση στα καλώδια της ΔΕΗ (τοποθέτηση ειδικών ανακλαστήρων), προκειμένου να είναι απολύτως ορατά από τους πιλότους, επισημαίνοντας τον κίνδυνο πρόσκρουσης στα καλώδια της.

Το χρονικό του δυστυχήματος σύμφωνα με τη χθεσινή ανακοίνωση της ΥΠΑ έχει ως εξής “το ελικόπτερο τύπου Αgusta A109 με κατατεθειμένο σχέδιο πτήσης, προερχόμενο από Κρανίδι με προορισμό το αεροδρόμιο Ελευθέριος Βενιζέλος και με ενδιάμεση στάση την περιοχή του Γαλατά για να παραλάβει δύο (2) επιβάτες έχασε την επαφή του με τον Πύργο Ελέγχου Αθηνών και άμεσα κινητοποιήθηκαν οι αρχές για τον εντοπισμό του. Συγκεκριμένα στις 15:32 τοπική ώρα ο πιλότος του ελικοπτέρου επικοινώνησε με την προσέγγιση Αθηνών και ανακοίνωσε ότι σε μερικά λεπτά αναχωρεί από Γαλατά, μετά από αυτή την συνομιλία χάθηκε η οποιαδήποτε επικοινωνία με το κέντρο.

Η ΥΠΑ από την στιγμή που δεν είχε επικοινωνία με το πτητικό μέσο ενημέρωσε το Ενιαίο Κέντρο Έρευνας και Διάσωσης καθώς και την Επιτροπή Διερεύνησης Αεροπορικών Ατυχημάτων δίνοντας το τελευταίο στίγμα του ελικοπτέρου για να προχωρήσουν τις διαδικασίες έρευνας και διάσωσης των επιβαινόντων”.

 

 

Αντιδήμαρχος Πόρου: Το ελικοδρόμιο λειτουργούσε χωρίς άδεια

Τη χωρίς άδεια λειτουργία του ελικοδρομίου επιβεβαιώνει και ο αντιδήμαρχος Πόρου, Γιώργος Κουτουζής. Ο κ. Κουτουζής μίλησε στην ΕΡΤ, όπου και δήλωσε πως «υπάρχει ένας χώρος στην περιοχή Γαλατά που δεν έχει άδεια και απογειώνονται και προσγειώνονται ελικόπτερα, δεν υπάρχει όμως εγκεκριμένο ελικοδρόμιο».

Όπως επεσήμανε ο αντιδήμαρχος, «με δική τους ευθύνη οι ιδιωτικές εταιρείες και χωρίς να υπάρχει αδειοδοτούμενο ελικοδρόμιο ανεβοκατεβάζουν ελικόπτερα. Το γεγονός έχει γίνει γνωστό και έχει καταγγελθεί στις αρμόδιες Αρχές από τις δημοτικές Αρχές του νησιού, ωστόσο δεν άλλαξε κάτι».

Πάντως, όλα δείχνουν πως η πτώση του ελικοπτέρου δεν έγινε λόγω ανθρώπινου λάθους αλλά οφείλεται σε μηχανική βλάβη. 

 

Ο πιλότος του μοιραίου ελικοπτέρου

 

 

Πιλότος που προερχόταν από την Πολεμική Αεροποριά ήταν ο κυβερνήτης του μοιραίου ελικοπτέρου που κατέπεσε ανάμεσα στον Πόρο και το Γαλατά το μεσημέρι της Τρίτης με αποτέλεσμα τόσο ο ίδιος όσο και οι δύο Ρώσοι επιβάτες του να χάσουν τη ζωή τους.

Ο Νίκος Καρυστινός όπως είναι το όνομα του άτυχου πιλότου είχε αποφοιτήσει από τη Σχολή Ικάρων.

Την ίδια ώρα, η κόρη του συγκλονίζει με ένα μήνυμα που έχει αναρτήσει στον δικό της λογαριασμό στο Facebook. Ανήρτησε μια φωτογραφία του πατέρα της και τα λόγια της μετά την τραγωδία με το ελικόπτερο συγκλονίζουν.

 

Συγκεκριμένα αναφέρει:

«Σήμερα ξημερώνει η πιο εφιαλτική μέρα της ζωής μου… Μπαμπά μου εσύ που ήσουν το στήριγμα μου πάντα αποφάσισες να πετάξεις ψηλά… Δεν σου άξιζε πατέρα μου τόσο σύντομο τέλος. Θα σε αγαπάω και θα είμαι υπερήφανη πάντα που ήσουν πατέρας μου. Η πιο τυχερή κόρη στο κόσμο… Λυπάμαι τόσο μπαμπάκα μου. Καλό σου ταξίδι…».

 

 

 

Εντός της ημέρας η αποκατάσταση της ηλεκτροδότησης στον Πόρο

Για εκτεταμένες ζημιές στο δίκτυο ηλεκτροδότησης του νησιού έκανε λόγο αργά χθες το βράδυ ο ΔΕΔΔΗΕ με επίσημη ανακοίνωσή του εξαιτίας της πρόσκρουσης του μοιραίου ελικοπτέρου, τύπου Agusta A109, με καλώδια της ΔΕΗ. Αποτέλεσμα της πρόσκρουσης στα καλώδια που παρέχουν ηλεκτροδότηση στον Πόρο ήταν το νησί να βυθιστεί στο σκοτάδι από χθες το μεσημέρι. 

Σύμφωνα με επίσημη ενημέρωση, η αποκατάσταση της ηλεκτροδότησης αναμένεται να υλοποιηθεί εντός της ημέρας.

Τα Ηλεκτροπαραγωγά Ζεύγη που μεταφέρθηκαν στο νησί μετά από αίτημα της Γενικής Γραμματείας Πολιτικής Προστασίας αναμένεται να τεθούν σε λειτουργία τις πρώτες πρωινές ώρες και να καλύψουν ένα σημαντικό μέρος από τα φορτία του νησιού.

Στις προσπάθειες να ηλεκτροδοτηθούν με γεννήτριες χαμηλής τάσης  κρίσιμες υποδομές του Πόρου συνδράμει από χθες αργά το βράδυ και ο στρατός, ενώ σε επιφυλακή είναι η Αστυνομία και όλες οι υπηρεσίες, για τη διευκόλυνση της μεταφοράς των γεννητριών. 

 

Αυτοί είναι οι Ρώσοι που βρήκαν τραγικό θάνατο στο μοιραίο ελικόπτερο!

 

Μαζί με τον Έλληνα πιλότο, Νίκο Καρυστινό, δύο Ρώσοι πολίτες πέθαναν όταν συνετρίβη το ελικόπτερο στον Πόρο. Πρόκειται για τους Mikhail Abramov και Davel Akolinin, με τον πρώτο να έχει μακρά πορεία στον επιχειρηματικό κόσμο της Ρωσίας. Υψηλόβαθμο στέλεχος μιας εκ των μεγαλύτερων ασφαλιστικών, φιλάνθρωπος και με ένα τεράστιας σημασίας “δημιούργημα”. Το πρώτο ιδιωτικό μουσείο εικόνων και Τέχνης, με αμέτρητες χριστιανικές και βυζαντινές εικόνες. Ένα έργο για το οποίο έχει βραβευθεί και χρηματοδοτούσε αποκλειστικά ο ίδιος.

 

Τα ρωσικά μέσα ενημέρωσης φέρνουν στο «φως» της δημοσιότητας το ποιοί ήταν οι Ρώσοι που πέθαναν όταν το ελικόπτερο συνετρίβη.

Πρόκειται για τους Mikhail Abramov και Davel Akolinin. Οι πληροφορίες για τον πρώτο είναι αρκετές, ενώ σαφώς λιγότερες έως… ελάχιστες μέχρι στιγμής οι πληροφορίες για τον δεύτερο.

Σύμφωνα, λοιπόν, με μέσα ενημέρωσης από την Ρωσία, ο Mikhail Abramov ήταν επιχειρηματίας και φιλάνθρωπος, δημιουργός του πρώτου ιδιωτικού μουσείου εικόνων και τέχνης στην Μόσχα. Τον θάνατό του ανακοίνωσε μέσω Facebook η κριτικός τέχνης, Irina Yazykova, αλλά και ο διευθυντής του Επιστημονικού Κέντρου για τον Ανατολικό Χριστιανικό Πολιτισμό, Alexei Lidov.

 

«Ως ένας σημαντικός επιχειρηματίας στον χώρο των κατασκευών, ο «Μίσα» θεωρούσε το μουσείο αυτό ως «παιδί» του και επένδυσε ένα τεράστιο χρηματικό ποσό, δείχνοντας έτσι και το γιατί ήταν τόσο επιτυχημένος και στις άλλες δουλειές του», ανέφερε χαρακτηριστικά ο Alexei Lidov.

 

Ποιος ήταν ο Mikhail Abramov

 

 

Τα ρωσικά ΜΜΕ αναφέρουν πως η ρωσική πρεσβεία στην Αθήνα επιβεβαίωσε τα ονόματα των νεκρών από την τραγωδία με το ελικόπτερο, αναφέροντας πως ο Mikhail Abramov γεννήθηκε στην Μόσχα το 1963 και από το 1985 ασχολούνταν με επιχειρηματικές δραστηριότητες, μεταξύ των οποίων εμπόριο δερμάτινων προϊόντων.

Πιο συγκεκριμένα, είχε υψηλόβαθμη θέση στην RGS Group, που ήταν για πολλά χρόνια η μεγαλύτερη και ισχυρότερη ασφαλιστική εταιρεία της Ρωσίας, έχοντας πλέον «πέσει» στην δεύτερη θέση πίσω από την SOGAZ.

 

 

Το ενδιαφέρον του για την συλλογή εικόνων ξεκίνησε στις αρχές του 2000 και τελικά το 2006 ίδρυσε το πρώτο ιδιωτικό μουσείο εικόνων και τέχνης στην Μόσχα, το οποίο και χρηματοδοτείτο αποκλειστικά από τον ίδιο.

 

 

Το μουσείο ξεκίνησε σαν μια ιδιωτική συλλογή βυζαντινών και παλαιών ρωσικών εικόνων και κατέληξε να γίνει μέλος του Διεθνούς Συμβουλίου Μουσείων, με συνολικά 4.000 έργα τέχνης και τουλάχιστον 600 εικόνες, αποσπώντας πολλές διακρίσεις και βραβεία.

 

 

Ταυτόχρονα με το μουσείο και τις επιχειρηματικές του δραστηριότητες, ηγούνταν και πολλών ακόμη φιλανθρωπικών δράσεων.

 

 

Με πληροφορίες από: pravmir.ru / theartnewspaper.ru / russikona.ru
Φωτογραφίες από: new.russikona.ru.

 

 

0