Κάνοντας μια αρχειοθέτηση στη δισκοθήκη μου, παρατήρησα, πως πολλοί από τους πιο ενδιαφέροντες δίσκους, αγαπημένων Ελληνίδων ερμηνευτριών, κυκλοφόρησαν το 1990.

 

 

 

 

Κάνοντας μια μεγαλύτερη αναζήτηση, βρήκα ακόμα περισσότερες δουλειές, που βγήκαν την ίδια χρονιά και αποφάσισα να κάνουμε μια επιστροφή στο 1990, και να θυμηθούμε μαζί αγαπημένα αλλά και λιγότερο γνωστά τραγούδια.

 

Η παρουσίαση θα γίνει με αλφαβητική σειρά και στο τέλος του κειμένου, θα υπάρχει playlist, με τα τραγούδια του αφιερώματος.

 

 

ΑΛΕΞΙΑ – ΕΛΑ ΜΙΑ ΝΥΧΤΑ

Το τι είχε συμβεί, με την πρώτη δισκογραφική παρουσία της Αλέξιας, το 1987, είναι πλέον ιστορία.

Με τις υπογραφές των Κώστα Χαριτοδιπλωμένου και Γιώργου Μίτσιγκα, προέκυψαν ένας πολυπλατινένιος δίσκος,με πωλήσεις ρεκόρ για πρωτοεμφανιζόμενη τραγουδίστρια,και τεράστιες επιτυχίες όπως το “τα κορίτσια ξενυχτάνε”. Θα περίμενε ο καθένας, η συνεργασία να συνεχιστεί και στο επόμενο δίσκο της Αλέξιας, όμως αυτό δεν συνέβη,

Ο διευθυντής, της τότε PolyGram, θέλοντας να επιβάλλει στην ελληνική αγορά. τον Christian Leibl, του ανέθεσε τον επόμενο δίσκο της Αλέξιας,«Ένα Δύο Τρία».

Το αποτέλεσμα, χωρίς να ήταν κακό, ήταν αισθητά υποδεέστερο του πρώτου δίσκου, και οι χρυσές πωλήσεις, φάνηκαν να ήρθαν κυρίως, λόγω της δυναμικής της Αλέξιας.

Έτσι για να “σωθεί” η κατάσταση, επιστρατεύτηκε το δίδυμο του πρώτου δίσκου, και το αποτέλεσμα, ήταν ένα ακόμα ποπ διαμαντάκι. “Ορκίσου”, “Παίζω και χάνω”, “Καλημέρα”,”Έλα μια νύχτα”, “Αλλάξαμε θέση”μερικές από τις μεγαλύτερες επιτυχίες του δίσκου, ενώ αξίζει να σταθούμε στο τραγούδι “Ψεύτικος κόσμος”, που μιλούσε για τη μάστιγα των ναρκωτικών.

 

 

ΧΑΡΙΣ ΑΛΕΞΙΟΥ – ΚΡΑΤΑΕΙ ΧΡΟΝΙΑ ΑΥΤΗ Η ΚΟΛΩΝΙΑ

Τέσσερα χρόνια, μετά την πρώτη δισκογραφική της συνάντηση με τον Θάνο Μικρούτσικο, «Η αγάπη είναι ζάλη», η Χάρις Αλεξίου, παρέα για πρώτη φορά και με τη Λίνα Νικολακοπούλου, θα αποδείξει πως μια σπουδαία “Κολώνια”, πραγματικά, κρατάει χρόνια.

Οι τρεις του θα δημιουργήσουν ένα δίσκο, πολύτιμο, με 10 τραγούδια, τα περισσότερα μεγάλες επιτυχίες, Από το πιο παιχνιδιάρικο “Θα πάθεις έρωτα” μέχρι το αριστουργηματικό “μια πίστα από φώσφορο”, μια δουλειά, όπου κάθε τραγούδι έχει λόγο ύπαρξης. Το δικό μου αγαπημένο παραμένει η “Αντίστροφη μέτρηση”.

 

 

ΣΟΦΙΑ ΑΡΒΑΝΙΤΗ – ΜΗ ΜΟΥ ΜΙΛΑΣ ΓΙΑ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙΑ

Η αγαπημένη μας Σοφία Αρβανίτη, έκανε δυναμική είσοδο στη δισκογραφία, το 1988, και μεγάλο hit, με το “σοκολατί “. Δεν είμαι όμως σίγουρος, αν τόσο η ίδια, όσο και ο Μιχάλης Ρακιντζής, που έγραψε τα τραγούδια του δεύτερου της δίσκου, είχαν διαίσθηση του τι θα συνέβαινε με το υλικό αυτό.

Το να αναφερθώ στην επιτυχία και τη διαχρονικότητα, του ομώνυμου τραγουδιού, νομίζω είναι περιττό.

Είναι πιστεύω, το απόλυτο soundtrack, του ελληνικού καλοκαιριού.

“Video”, “Μόνη περπατώ”,”Έτσι κι αλλιώς”, “Δε μένει πια εδώ”, μερικές από τις τεράστιες επιτυχίες, ενός δίσκου που σάρωσε σε πωλήσεις. Αν και μεγάλη επιτυχία, θα σταθώ στο πιο αγαπημένο μου, “Σαν πρώτη φορά”.

Για την ιστορία, το 1990, τα cd δεν είχαν διαδοθεί ακόμα και κυκλοφορούσαν μόνο, εξαιρετικά επιτυχημένες κυκλοφορίες και αυτές σε λίγα αντίτυπα. Η έκδοση του δίσκου αυτού σε cd, σήμερα θεωρείται από τις σπανιότερες και πιο ακριβές (για όποιον τυχερό το βρει).

 

 

 

ΜΠΕΣΣΥ ΑΡΓΥΡΑΚΗ – ΑΠΕΙΛΗ

Έχοντας φύγει, από την Polygram,η αγαπημένη μας Μπέσσυ Αργυράκη, βρήκε νέο δισκογραφικό σπίτι, στη warner. Το 1988, κυκλοφόρησε, το δίσκο “Έλα ξανά” με διασκευές 10 ξένων μεγάλων επιτυχιών και 2 χρόνια αργότερα, ήρθε η ώρα για ολοκαίνουργιο υλικό. Δύο σπουδαίοι, στο είδος τους, δημιουργοί, ο Αλέξης Παπαδημητρίου στις μουσικές και η Εύη Δρούτσα στους στίχους, θα δώσουν 10 όμορφα τραγούδια στη Μπέσσυ, εκ των οποίων το “Ακατάλληλο για ανηλίκους”, που θεωρώ πως είναι ένα από τα μεγαλύτερα σουξέ της καριέρας της.

Το τραγούδι που ξεχώριζα ως πιο αγαπημένο μου, ήταν το μελωδικό “Διστακτικά”.

Δεν έχω βρει στοιχεία για τις πωλήσεις του δίσκου, όμως, όπως ανάφερα και παραπάνω για τη Σοφία Αρβανίτη, ο δίσκος κυκλοφόρησε και σε cd, άρα κρίνω, πως οι πωλήσεις του ήταν αξιόλογες.

Ένα cd εξαιρετικά σπάνιο, που σήμερα οι συλλέκτες, πουλάνε, πάνω από 300 ευρώ!

 

 

 

ΑΝΝΑ ΒΙΣΣΗ – ΕΙΜΑΙ

Ο καλύτερος δίσκος της Άννας Βίσση; Νομίζω πως, τουλάχιστον οι fannatics, συμφωνούν μαζί μου.

Το «Είμαι», το θεωρώ ένα σπάνιο στολίδι της pop ελληνικής δισκογραφίας.

Πάντα μαζί με τον Νίκο Καρβέλα, το αγαπημένο δίδυμο, αφού έκανε ένα χρόνο πριν, την Ελλάδα να χορεύει σε ανατολίτικους ρυθμούς, αυτή τη φορά, έβαλε στοιχεία κλασσικής μουσικής, σε ποπ ακούσματα.

Σε αυτό το δίσκο πιστεύω, όλα ήταν άρτια και στον υπερθετικό βαθμό. Από το υπέροχο εξώφυλλο, μέχρι το τελευταίο τραγούδι. Το “Είμαι” για μένα ήταν και είναι το πιο αγαπημένο μου τραγούδι της Βίσση.

Αν προσέξει κανείς το υλικό, θα διακρίνει, πως σε αντίθεση με προηγούμενους δίσκους της Βίσση, τα χορευτικά κομμάτια, σχεδόν απουσιάζουν και ξεχωρίζουν οι μπαλάντες “Υπερβολές”, “Περιμένω τηλεφώνημα σου”, “Μόνο ένα θαύμα”, το πιο δυναμικό “Φως” και το υπέροχο ζειμπέκικο “Ένα σου λέω ένα”.

Μαζί με το ομότιτλο, το πιο αγαπημένο μου είναι το “Άδικα”.

Ασφαλώς και οι πωλήσεις του δίσκου, ξεπέρασαν κατά πολύ τα όρια του χρυσού.

 

 

 

ΕΛΕΝΗ ΒΙΤΑΛΗ – ΜΗΔΕΙΑ

Τη “Μήδεια” του Ευριπίδη, σκηνοθέτησε το 1990 ο Ανδρέας Βουτσινάς και τη μουσική και τα τραγούδια της παράστασης έγραψε ο Σταμάτης Κραουνάκης, σε μετάφραση Γιώργου Χειμωνά.

Την εκτέλεση, του δύσκολου αυτού έργου, κλήθηκε να αναλάβει η σπουδαία Ελένη Βιτάλη και το αποτέλεσμα , εντυπωσιακό.

Η ίδια αποδίδει αριστοτεχνικά τα τραγούδια.

Ασφαλώς και μιλάμε για ένα έργο, όπου δεν ήταν προορισμένο για ραδιοφωνική επιτυχία, αλλά εκτιμώ, πως όσο περνούσαν τα χρόνια και τα ονόματα δημιουργών και ερμηνεύτριας, καθιερώνονταν ως όλο και πιο βαρυσήμαντα, τόσο ο κόσμος έψαξε και ανακάλυψε το έργο. “Του έρωτα μέγα κακό”, το πιο γνωστό τραγούδι, αυτού του κύκλου, και θα προτείνω να προσέξετε και το “Ιαχές έχουν γίνει οι στεναγμοί”.

 

 

ΣΟΦΙΑ ΒΟΣΣΟΥ – ΤΑ 28 ΜΟΥ ΧΡΟΝΙΑ

Τα “28 της χρόνια”, η αγαπημένη Σοφία Βόσσου, τα γιόρτασε με έναν από τους πιο όμορφους δίσκους, της καριέρας της.Τον αγαπώ ιδιαίτερα αυτόν τον δίσκο, σε ταξιδεύει, σε ηρεμεί.

Ανάμεσα στο πανέμορφο υλικό, μιας από τις μεγαλύτερες της επιτυχίες, το “Αν είναι να κολαστώ”, σε στίχους της Αρλέτας, με την οποία ένα χρόνο πριν είχαν συνεργαστεί στο δίσκο “Εκτός έδρας”.

Τις μουσικές στα 9 από τα 10 τραγούδια, υπέγραψε η ίδια η πολυτάλαντη Σοφία Βόσσου, ενώ στο υλικό θα βρούμε και την διασκευή του “listen to your heart” Των Roxette, το οποίο ήταν και στις μεγάλες επιτυχίες του δίσκου, όπως και τα “Μια νύχτα μαζί σου”, “Έλα γλυκέ μου”. Θα ξεχωρίσω ως πιο αγαπημένο και αδικημένο το ομότιτλο.

 

 

 

ΚΑΙΤΗ ΓΑΡΜΠΗ – ΓΥΑΛΙΑ ΚΑΡΦΙΑ

Η λατρεμένη όλων, Καίτη Γαρμπή, για πολλά χρόνια σε συνεντεύξεις της, ανέφερε, πως ευτυχώς για την ίδια και την καθιέρωση της, η επιτυχία δεν ήρθε απότομα και σαρωτικά, αλλά χρόνο το χρόνο και δίσκο με το δίσκο.

Έτσι έχοντας 2 επιτυχίες με το “sain trope” και την “Πρόβα” από τον πρώτο της δίσκο, το 1990 θα δείξει πως έχει όλες τις δυνάμεις να τα κάνει όλα “Γυαλιά καρφιά”.

Ένα πραγματικά πολύ όμορφο δισκάκι, το οποίο δειλά δειλά, βάζει τη Γαρμπή και σε πιο λαϊκούς δρόμους, με το mega hit, “το τζίνι”, αλλά και το “μη με παιδεύεις”.

Η επιτυχία όμως δεν ήρθε μόνο με το “Τζίνι” αλλά και τα “Γυαλιά καρφιά” και φυσικά το αξεπέραστο “Φαντασματάκι”.

Στο δίσκο θα βρείτε και 2 υπέροχες μπαλλάντες, που ειδικά το πιο καλά μελετημένο κοινό της Γαρμπή, αγαπάει ιδιαίτερα -και δικαίως.

Αναφέρομαι στο “Ψεμματάκι” (το οποίο τότε είχε ακουστεί αρκετά και μάλιστα η Γαρμπή το ερμήνευε και στο πρόγραμμα της, το 2000 με την Άννα Βίσση) και το “Ζω στα όνειρα σου”.

Ο δίσκος ξεπέρασε στην πρώτη του κυκλοφορία τις 15.000 και δυστυχώς δεν υπάρχουν στοιχεία, που μπορεί να έφτασε όταν η Καίτη Γαρμπή, κατέκτησε την κορυφή.

 

 

ΓΛΥΚΕΡΙΑ – ΟΛΑ ΜΟΥ ΤΑ ΜΥΣΤΙΚΑ

Δεν υπάρχει κανένα στοιχείο, το οποίο θα μπορούσε να αντικρούσει την άποψη, ότι η πολύτιμη και σπουδαίας μας, Γλυκερία, ήταν η πιο πετυχημένη ερμηνεύτρια της δεκαετίας 80.

Το αποδεικνύουν οι πωλήσεις -ρεκόρ των δίσκων της, οι εκατοντάδες sold out συναυλίες και εμφανίσεις της και τα ιστορικά τραγούδια.

Όμως το 1990, η όλη μουσική αγορά αλλάζει ραγδαία και αυτό δε θα μπορούσε να το αγνοήσει ούτε η ίδια η Γλυκερία, ούτε ο “φύλακας άγγελος” της, Στέλιος Φωτιάδης, αλλά ούτε και η νέα δισκογραφική της στέγη, η Warner.

Γλυκερία και Φωτιάδης, 10 χρόνια μετά το “Στα μάτια κοίτα με”, που ήταν η πρώτη δουλειά, που υπόγραφε εξ ολοκλήρου ο ίδιος, μας παρουσιάζουν το “Όλα μου τα μυστικά” και ο θρίαμβος συνεχίζεται.

“Μάγεψες τη νύχτα”, “Κάνε κάτι”, “Έρωτας είναι η αιτία”, “Σαν επιβάτης”, “Αρνούμαι”, “Ρίξε ουίσκι”, “Χιλιάδες γιατί”, μερικές από τις μεγάλες επιτυχίες ενός δίσκου, που συνέχισε τα ρεκόρ πωλήσεων της Γλυκερίας.

Στην έκδοση του cd, υπήρχαν και 5 ακόμα τραγούδια, από συμμετοχές της ερμηνεύτριας σε κυκλοφορίες της Warner. Το “Κοιμήσου μωρό μου” θα το ξεχωρίσω, ως πιο αδικημένο.

 

 

 

ΑΝΤΖΕΛΑ ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ – ΕΣΥ ΤΙ ΛΕΣ

Άντζελα! Αυτό αρκεί.

Η περίπτωση της μοναδικής μας Άντζελας, έχει ενδιαφέρον.

Με το που εμφανίστηκε στη δισκογραφία, καθιερώθηκε στις πίστες αμέσως σαν πρώτο και ισχυρό πρώτο όνομα, έκανε τεράστιες επιτυχίες (φωτιά στα Σαββατόβραδα, Ποια θυσία, δυο φωνές, κλπ), αλλά οι προσωπικοί της δίσκοι, δεν είχαν ακόμα εκτοξευθεί σε πωλήσεις.

Χρειάστηκε να φτάσουμε στο 1990 για να αρχίσουν πια, οι πλατινένιες διακρίσεις, και να γίνει η Άντζελα, μια από τις 10 πιο εμπορικές Ελληνίδες τραγουδίστριες.

Το “Εσύ τι λες” παραμένει σλόγκαν μέχρι σήμερα , όπως και τα “Ατύχημα”, “θα στα βγάλω όλα στη φόρα” που ήταν στα μεγάλα hits του δίσκου.

Διαχρονική αξία και το “Καμάρωσε”. Η Άντζελα όμως είχε ήδη καθιερωθεί, σαν σπουδαία ερμηνεύτρια, μεγάλων ζεϊμπέκικων και η ιστορία ξαναγράφεται, τόσο με το “στάσου που πας” αλλά κυρίως το εκπληκτικό “Ουρανέ”.

Θα ξεχωρίσω ως πιο αγαπημένο μου το “Αυτό που είμαι”.

 

 

 

ΕΛΕΝΗ ΔΗΜΟΥ – ΚΑΝΕΙΣ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΚΑΝΕΝΟΣ

Λατρεμένη Ελένη Δήμου και πάντα ανήσυχη, Δεν επαναπαύτηκε ποτέ στην επιτυχία ενός δίσκου και δεν προσπάθησε ποτέ να την επαναλάβει. Κάθε φορά και ένα νέο πρόσωπο, ένας νέος ήχος, μια ξεχωριστή δουλειά.

Τον αγαπώ ιδιαίτερα αυτόν τον δίσκο, γιατί τότε, 8 ετών παιδάκι την ανακάλυψα και έκτοτε δε σταμάτησα ποτέ να την αγαπώ.

“Επιτρέψτε μου να ωριμάζω” αναφέρει στο σημείωμα της, στο οπισθόφυλλο η ερμηνεύτρια και πράγματι είχαμε να κάνουμε με ένα δίσκο ώριμο, πιο…αντιεμπορικό (παρ’ όλες τις πλατινένιες πωλήσεις του).

“Πάρε με”, “Ψάξε δε θα με βρεις”, “Συννεφάκι μοιάζεις”, “Χαμογέλα” οι πιο μεγάλες επιτυχίες του δίσκου και ένα σύνολο εκπληκτικών τραγουδιών από τα “Κόκκινα φώτα”, “Λευτέρωσε με”, “Βοήθεια” , στα πιο κοινωνικά “Φταίω”, “Ο αλκοολικός”, συνοδευόμενα με ένα ιδιαίτερο artwork, το “κανείς δεν είναι κανενός”, θα έχει πάντα ξεχωριστή θέση, στην εκπληκτική δισκογραφία της Δήμου.

 

 

ΕΛΠΙΔΑ – ΣΕΛΙΔΑ 16

Ελπίδα. Ένα όνομα, μια μεγάλη ιστορία. Μια τεράστια φωνή και μεγάλη αδικημένη, μιας και την “κυνηγάει” η ταμπέλα της pop τραγουδίστριας, ενώ αν προσέξει κανείς τη δισκογραφία της, οι αληθινά pop στιγμές της, είναι ελάχιστες.

Η Ελπίδα, τη δεκαετία 80, έβαλε σε προτεραιότητα την οικογένεια και τη μητρότητα, και οι προσωπικοί της δίσκοι, ήταν μόλις 5 (τότε όλοι κυκλοφορούσαν δίσκο, κάθε χρόνο).

Η ίδια βρέθηκε από το 1989 στο δυναμικό της warner και το 1990, με τη “Σελίδα 16” κάνει το πρώτο της άνοιγμα σε πιο λα”ικό ρεπερτόριο.

Συνεργάζεται με ονόματα, όπως ο Χρήστος Νικολόπουλος, ο Στέλιος Φωτιάδης, ο Θοδωρής Παπαδόπουλος (από την Οπισθοδρομική Κομπανία), ο Κώστας Καράλης και ο Κώστας Μπίγαλης, σε ένα δίσκο, που τουλάχιστον ραδιοφωνικά έκανε επιτυχία.

Τα “Δεν υπάρχεις για μένα” και “Θα μου στοιχίσει” ήταν επιτυχίες της εποχής, αλλά θα ξεχωρίσω το “Κάθε μέρα παράπονο” με δημοτικά στοιχεία.

 

 

ΖΑΝΕΤ ΚΑΠΟΥΓΙΑ – ΕΛΑ ΤΩΡΑ

Μια πραγματικά μεγάλη και αδικημένη τραγουδίστρια, είναι η Ζανέτ Καπούγια.

Πάντα αισθάνομαι, ότι δεν της δόθηκε ο χώρος που της άξιζε, όμως δε νομίζω να αμφιβάλλει κανείς για τις φωνητικές της δυνατότητες. Το 1990, ύστερα από 9 χρόνια, η Καπούγια θα επιστρέψει στην -τότε- cbs, και θα κυκλοφορήσει, ένα ιδιαίτερα επιτυχημένο album, το “Έλα τώρα”.

Τα 7 από τα 10 τραγούδια, υπογράφει ο εξαιρετικός Χάρης Χαλκίτης, ενώ 3 ο -στα πολύ πρώτα του βήματα- Νίκος Τερζής.

Μελωδικές μπαλλάντες και χορευτικά τραγούδια με έντονα λάτιν στοιχεία, αποτελούν το υλικό του ξεχωριστού δίσκου. Οι λίγο μεγαλύτεροι θα θυμούνται, τι γινότανε τότε με τα “Έλα τώρα”, “Μη με εκνευρίζεις”, “Κάνε μου έρωτα”, “Ξέρω να αγαπάω”. Αγαπημένο μου και το “Και με πας όπου θέλεις”.

 

 

 

ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΚΟΥΚΑ – ΤΟ ΠΡΩΤΟ ΡΑΝΤΕΒΟΥ

1990 και η Κατερίνα Κούκα, παρουσιάζει τον πρώτο της προσωπικό δίσκο, σε στίχους και μουσική Θέοδωρου Ποάλα. 2 χρόνια πριν, η ίδια είχε πάρει μέρος στο δίσκο “Εντελώς τυχαία” σε τραγούδια του Θανάση Πολυκανδριώτη.

Το “Πρώτο ραντεβού”, αποτελείται από 10 τραγούδια, ιδιαίτερα για την εποχή τους και με έντονο θεατρικό στοιχείο. Το τραγούδι που ξεχώρισε ήταν το χαριτωμένο “Καλέ πως τα λες”, ενώ θεωρώ ως καλύτερη στιγμή, το επίσης γνωστό, “Γιατί φεγγάρι μου όμορφο”.

 

 

ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ – ΘΑ ΦΥΓΩ ΜΕ ΤΟΥΣ ΦΙΛΟΥΣ ΜΟΥ ΓΙΑ ΚΑΙΡΟ

Δε χρειάστηκε να περάσει καιρός για να κάνει επιτυχία η Κωνσταντίνα, με την εξαιρετική φωνή.

Απλά χρειάστηκε το 1990 για να γίνει το τεράστιο “μπαμ”. Αυτό έγινε όταν αποφάσισε “να φύγει με τους φίλους της για Κάιρο”, με συνεπιβάτες τον Παναγιώτη Μαθιέλλη στη μουσική και τον Σαράντη Αλεβιζάτο στους στίχους.

Το ομότιτλο τραγούδι, μέχρι σήμερα θεωρείται ένα από τα μεγαλύτερα σουξέ, και το πείραμα της Κωνσταντίνας να παρουσιάσει ένα καθαρόαιμο λαϊκό δίσκο, τις απέφερε και χρυσές πωλήσεις.

Μεγάλη επιτυχία σημείωσε και το “Ταξίδια στο φεγγάρι” αλλά θα σταθώ και στο υπέροχο ζεϊμπέκικο “Δεν κλαίω”.

 

 

 

ΜΑΝΤΩ – ΠΤΗΣΗ ΓΙΑ ΔΥΟ

“Στοιχηματίζω”,”Άγρια φράουλα”, “Σταγόνα στον ωκεανό”, “Σώμα με σώμα”, “Ένα καλοκαίρι έρωτας”, “Κάνε κι εσύ μια τρέλλα”, “Κλεμμένη ζωή”… ε τι άλλο να πούμε;

Ο δεύτερος δίσκος της Μαντώς, την εκτόξευσε και την καθιέρωσε, σαν μια από τις σπουδαιότερες μας φωνές.

 

 

 

ΒΙΚΥ ΜΟΣΧΟΛΙΟΥ – ΓΚΡΟ ΠΛΑΝ

Σε μια εποχή ,όπου το ατόφιο και καθαρόαιμο λαϊκό τραγούδι, αλλά και η καριέρα της τεράστιας Βίκυς Μοσχολιού, δεν ήταν στις καλύτερες τους στιγμές, ήρθε το “Γκρο πλαν”.

Ένας όχι “εύκολος” ή φτιαγμένος για σουξέ, δίσκος, αλλά για λάτρεις του κλασσικού λαϊκού τραγουδιού.

Τα τραγούδια ήταν σε μουσική Γιώργου Νιάρχου και στίχους Θάνου Σοφού.

Παρόλο που δε θα μιλήσουμε για εμπορική επιτυχία, το ομότιτλο τραγούδι, ακούστηκε αρκετά και θα ξεχωρίσω και το “Με κουράσανε όλα”.

 

 

 

ΛΙΖΕΤΤΑ ΝΙΚΟΛΑΟΥ – ΝΥΧΤΕΡΙΝΟΙ ΕΡΩΤΕΣ

Ποτέ δεν κατάλαβα, ποιος ή τι έφταιξε και η Λιζέττα Νικολάου, δεν έκανε την καριέρα που της άξιζε.

Διότι διέθετε ένα εξαιρετικό συνδυασμό, υπέροχης φωνής και γοητευτικότατης παρουσίας.

Δεν πρόλαβα να ζήσω τις εποχές της ενεργούς δράσης της Νικολάου, ιδιαίτερα στη δισκογραφία.

Παρόλα αυτά έχω ψάξει τη δισκογραφία της, και αυτός εδώ ο δίσκος είναι εξαιρετικός για τον σκοπό του. Λαϊκά και πιο ελαφρά τραγούδια, των Χρήστου Νικολόπουλου, Στέλιου Φωτιάδη και Θοδωρή Παπαδόπουλου, αποτελούν το υλικό.

Θυμάμαι ως σουξέ της εποχής το “Να γιατί τις νύχτες” και από τα πιο λαϊκά θα ξεχωρίσω το “Στοίχημα βάζω”. Αν σας αρέσουν τα όμορφα τραγούδια της εποχής, ακούστε τον.

 

 

 

ΠΙΤΣΑ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ – ΣΤΙΓΜΕΣ

 

Μια ακόμα τεράστια ερμηνεύτρια, η Πίτσα Παπαδοπούλου, το 1990, κυκλοφόρησε ένα δίσκο γεμάτο “στιγμές “με επιτυχίες και χρυσάφι. Δε θα μιλήσω για εκπλήξεις στο δίσκο, μιας και το υλικό είναι με λαϊκά τραγούδια.

Σε αυτόν το δίσκο, θα συναντήσουμε ένα από τα πιο κλασσικά τραγούδια της Παπαδοπούλου, το “θα κάνω ότι μου αρέσει” αλλά και το μεγάλο hit “τζάμπα καίει η λάμπα”.

Δικό μου αγαπημένο, το “φοβήθηκα”, με υπέροχη ερμηνεία από την Πίτσα Παπαδοπούλου.

 

 

 

ΔΗΜΗΤΡΑ ΠΑΠΙΟΥ – ΜΕ ΣΒΗΣΜΕΝΑ ΦΩΤΑ

1990 και είσοδος στη δισκογραφία, για μια γυναίκα, που έστω και με ένα τραγούδι, έχει γραφτεί στην ιστορία.

Ο λόγος για την υπέροχη Δήμητρα Παπίου, όπου στον πρώτο της δίσκο ερμηνεύει στίχους του μεγάλου Κώστα Βίρβου, σε συνθέσεις Χάρη Καλούδη.

Αίσθηση είχε κάνει το ομότιτλο τραγούδι. Περισσότερα στοιχεία για την πορεία του δίσκου δεν έχω βρει, παρά παλαιότερη συνέντευξη της Παπίου, που αναφέρει ότι ο δίσκος έγινε χρυσός.

Σίγουρα δεν ήταν ο καλύτερος της δίσκος, αλλά ήταν καλός για το σκοπό του. Στις πιο χορευτικές και όμορφες στιγμές, το “Με 200 χιλιόμετρα”.

 

 

ΠΩΛΙΝΑ – ΚΑΛΗ ΕΠΙΤΥΧΙΑ

Η λατρεμένη Πωλινάρα μας, με την είσοδο της στη δισκογραφία απέκτησε τόση δύναμη και φόρα, που δεν ήταν ικανό τίποτα να σταθεί εμπόδιο μπροστά της.

Πόσο μάλλον όταν είχε “συναγωνιστές” στον -τότε- νέο δίσκο της τον Γιάννη Καραλή και τον Νίκο Καρβέλα.

Η επιτυχία, δεν ήταν απλά “ΚΑΛΗ”, αλλά τεράστια.

Μετρήστε επιτυχίες. “Καλή επιτυχία”, “Κυκλοφόρησε”, “Push ups”, “Ποτέ δε θα σου δωθώ”, “Ζαλάδα”, “Ό,τι καλύτερο”, “Ε και τι μ’αυτό” και φυσικά το αγαπημένο και της ίδιας “Δέκα χρόνια μετά”.

Υπεραγαπημένος δίσκος.

 

 

 

ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΣΤΑΝΙΣΗ – ΑΔΥΝΑΜΙΕΣ

Όλοι μας έχουμε τις “αδυναμίες” μας και μια απο αυτές για μένα είναι η Κατερίνα Στανίση.

Τη λατρεύω, για τα πάντα της.

1990 λοιπόν, και συνέχεια στην επιτυχημένη συνεργασία με το δίδυμο Χρυσοβέργη- Γιατρά, και συνέχεια στις χρυσές πωλήσεις.

Πέρα από το ομότιτλο, τεράστια επιτυχία γνώρισαν τα “Πίνω”, “Ευτυχώς που είχα κρύψει ένα όνειρο”, “Αποτύχαμε καρδιά μου”, “Όλο για την άλλη λες”.

Στις μεγάλες επιτυχίες του δίσκου ήταν και το τραγούδι “Θα γίνει το έλα να δεις”. Παρόλα αυτά, ο στίχος αυτός, υπήρχε και σε ένα τραγούδι του Γιάννη Φλωρινιώτη, και για λόγους πνευματικών δικαιωμάτων αποσύρθηκε.

Έτσι έγινε επανακυκλοφορία μόνο σε κασέτα και cd (από τα πιο σπάνια και ακριβά), και έγινε αντικατάσταση με το τραγούδι “δεν αντέχει η καρδιά μου”.

2 εκδόσεις όμως έγιναν και στην έκδοση του βινυλίου. Η πρώτη είχε τα 10 τραγούδια της πρώτη κυκλοφορίας, και η δεύτερη το ντουέτο με τον Μάκη Αλατζά “αν φύγεις κάποτε”.

Δικό μου αγαπημένο και το ζεϊμπέκικο “Αποσύρομαι”.

 

 

ΤΑΝΙΑ ΤΣΑΝΑΚΛΙΔΟΥ – ΑΛΛΟΙΩΤΙΚΗ ΜΕΡΑ

Είχαν περάσει 2 χρόνια από το πλέον ιστορικό «Μαμά γερνάω», το οποίο όμως, στην εποχή του, δεν είχε πάει καθόλου καλά, όση έκπληξη κι αν προκαλεί αυτό.

Η πολύτιμη Τάνια μας,πάντα ρίσκαρε και πάντα ήθελε να δοκιμάζει νέα πράγματα και έτσι και έγινε και με την “Αλλοιώτικη μέρα”.

11 νέα τραγούδια, τα 9 σε συνθέσεις Τάκη Μπουγά και στίχους Ζαχαρία Ρόχα, Τασούλας Θωμαΐδου και Μάνου Τσιλιμίδη (στο ομότιτλο συμμετέχει και η ίδια η Τσανακλίδου στους στίχους), ενώ

τα 2 είναι σε μουσική και στίχους Χρήστου Ευθυμίου.

Ιδιαίτερος δίσκος , που όπως κάθε δίσκος της Τσανακλίδου, θέλει το χρόνο του.  Τα 2 τραγούδια του Ευθυμίου (Εσύ θα με τρελλάνεις, Ξενοδοχείο), γίνονται μεγάλα σουξέ.

Τα “Σίδερα”, ακούγονται πολύ τότε, και το “Αλλοιώτικη μέρα” έχει πλέον θέση στα κλασσικά τραγούδια της Τσανακλίδου, που δε λείπουν από κανένα πρόγραμμα της.

Δικό μου αγαπημένο, το “Πληροφορίες”, που δυστυχώς δείχνει, ότι τίποτα δεν αλλάζει γύρω μας.

 

 

Στην παρακάτω playlist, μπορείτε να βρείτε τα τραγούδια που αναφέρονται στον κάθε δίσκο.