Thespian Silence: “Αμυντικοί Μηχανισμοί”, ο πρώτος δίσκος του Γιάννη Κρουσίνσκυ. Το αξιοπερίεργο μουσικό ταξίδι, μέσα από το ασυνήθιστο καλλιτεχνικό μονοπάτι, Τεσσάρων Αμυντικών Μηχανισμών ή Δεκαέξι Κομματιών/Τραγουδιών. “Ελπίζοντας…Στη Σάρκα της Ψυχής…Αντίο δηλητήριο, αντίο αυτοκαταστροφή…” Μια μουσική Νίκη, ενάντια στην Κατάθλιψη.

Το Κανάλι στο YouTube

Μπορείτε να ακούσετε τον μουσικό δίσκο “Αμυντικοί Μηχανισμοί”, από το ανάλογο κανάλι στο YouTube, εδώ 

 

Τούτο το κανάλι παρουσιάζει πολύ κατατοπιστικό, οπτικοακουστικό καλλιτεχνικό αποτέλεσμα.

Με ενημέρωση εμφάνισης περσόνων και στίχων (επάνω στην οθόνη). Με διαδοχή σε εξώφυλλο-οπισθόφυλλο (επάνω στην οθόνη). Με χαρακτηρισμό μουσικού ύφους και πληροφοριών του δίσκου, φέροντας αναλυτικά: ονομασία, διάταξη και χρονική διάρκεια Κομματιών/Τραγουδιών (κάτω στην περιγραφή-more). Καθώς και με πλήρη παρουσίαση των επιλεγμένων μουσικών οργάνων στο κάθε τραγούδι (κάτω στην περιγραφή-more).

Η Σύνθετη Έννοια “Thespian Silence”

Η διαμαρτυρόμενη, σκακιστικά επιλεγμένη, “Δραματική Σιωπή.” Αυτή είναι μια αλλιώτικη Σιωπή…Η Σιωπή του Αδικημένου Ατόμου, που περίμενε υπομονετικά μέχρι την κατάλληλη στιγμή, για να αποκτήσει ενισχυμένη ωριμότητα η Φωνή του. Μια ανεκτίμητα πολύτιμη στιγμή, Αδιαπραγμάτευτης Ελευθέρωσης Ιδανικών…Η Σιωπή αυτή όμως, κατά κάποιον τρόπο, “μιλούσε” ήδη, εδώ και τόσο καιρό…

Η καλλιτεχνική “Θεατρικότητα” στη Μουσική. Με έμπνευση από την ανήσυχη ψυχή του “Θέσπιδος.” Ο Θέσπις, μια εξαιρετικά σημαντική μορφή, αυτή του πρώτου ηθοποιού της Ιστορίας. Ο ίδιος επινόησε τη Μουσικότητα στο Χορό των πολλών Φωνών. Αλλά κυρίως, την πρώιμη Ομιλούσα Υποκριτική, πραγματοποιημένη ερμηνευτικά από ένα ορατά ανεξάρτητο Άτομο. Η καθιέρωση του Πρώτου Υποκριτή. Λέγεται ακόμη, ότι ο ίδιος ευθύνεται για τη δημιουργία της πρώιμης Τραγωδίας.

Η ισχυροποίηση της Αντιρατσιστικής Ψυχής με καθρεπτισμό Αντιναζιστικής Φιλοσοφίας, σε όλο της το αγνό μεγαλείο. Υπερασπίζοντας Ειρηνικά, ακόμη και Ανθρώπους, που δεν χρειάζεται να είναι ίδιοι με εμάς. Αλλά να διαθέτουν Ηθική και Λογική. Θα συναντηθούμε, μόνο όταν καταφέρνουμε να κοιτάζουμε μέσα μας πιο καθαρά, από το επίπεδο Ethic στο Moral.

Το Άλμπουμ “Αμυντικοί Μηχανισμοί”

Αξιοπερίεργη Μουσική. Παράξενο Άλμπουμ. Μέσα του υπάρχουν 4 Αμυντικοί Μηχανισμοί. Ανάμεσά τους, ανά συναισθηματικές τετράδες, κατηγοριοποιούνται-σχηματοποιούνται 16 Κομμάτια/Τραγούδια. Τα 12 εξ’ αυτών είναι instrumental, μα με την ικανότητα να καταφέρνουν να πουν την ιστορία τους, ακόμη και δίχως λόγια. Ενώ τα εναπομείναντα 4 φέρουν 4 περσόνες, μα με απρόβλεπτα κατανεμημένη παρουσία μέσα στους Μηχανισμούς. “Κάπου”, μέσα σε όλο το Άλμπουμ βρίσκεται σεμνά κρυμμένη, μία σιωπηλή επιστολή (ιδιωτικής επικοινωνίας), η οποία στιχουργικά έχει μεν “Φωνή.” Αλλά παραμένει διακριτική, από ηχητική αφηγηματική άποψη.

Όλα τα παραπάνω σύνθετα στοιχεία, φέρουν σημαντική συνδεσιμότητα μεταξύ τους, ακολουθώντας σταθερά το λυτρωτικό δρομολόγιο εναντίωσης-αντιμετώπισης απέναντι στη Μοντέρνα Τραγωδία= Κατάθλιψη. Για την ακρίβεια θα μπορούσαμε να πούμε, ότι χιουμοριστικά, γοητευτικά ή και δια πυρρός και σιδήρου, το αίσιο τέλος της ιστορίας του δίσκου αξίζει τελικά, τον ριψοκίνδυνο και νικηφόρο ψυχολογικό αγώνα του. Τζαζ στιγμές, φάνκυ ανάσες, κινηματογραφικές ατμόσφαιρες, ορχηστρικές εκφράσεις, συμβολικές περσόνες με θεατρικότητα, instrumental ταξίδια, metal αφηγηματικά φωνητικά. Οι στίχοι είναι γραμμένοι στην αγγλική, αλλά κυρίως στην ελληνική γλώσσα.

Από το ανήσυχο μυαλό των Thespian Silence, στις απαιτητικές μουσικές παρτιτούρες. Και έπειτα ως καλλιτεχνική μετουσίωση στο οργανωμένο, Ηλεκτρονικό Μουσικό Περιβάλλον, με απόδοση συνδυασμένων προγραμμάτων midi. Μια εγκεφαλική μουσική έκφραση, που μετουσιώθηκε σε ηλεκτρονική μουσικό-ηχητική πράξη, δίχως να χάνει όμως ποτέ το ανεκτίμητο ανθρώπινο συναίσθημα! Ταυτοχρόνως ανεξάρτητο, underground και επίσημο Άλμπουμ. Στο δίσκο, τα αρκετά μουσικά είδη που παντρεύονται, εκφράζουν τακτοποιημένη ποικιλομορφία υφολογικής απόδοσης.

Τα δε συγκεντρωμένα ηλεκτρονικά μουσικά όργανα που ακούγονται εδώ, φέρουν συγκροτημένη πληρότητα, από αριθμητική και ενορχηστρωτική άποψη. Τελικά ταιριάζουν, καθότι διαμοιράζονται ορθολογικά στο κάθε Κομμάτι/Τραγούδι. Και κατά συνέπεια, στον όλο δίσκο. Έτσι, βοηθούν την ακρόαση στην αισθητή παρουσία και κατανόηση των Αμυντικών Μηχανισμών, περνώντας προς την κλιμάκωση και το πέρας αυτών των ιδιόμορφων, συναισθηματικών κατηγοριοποιήσεων. Συνεπώς, με δυο λόγια, το εν λόγω Άλμπουμ διαθέτει μουσική ροή ενός “Shy Concept.” Αλλά ακόμα καλύτερα, εν κατακλείδι με τρεις λέξεις, θα μπορούσαμε να το χαρακτηρίσουμε ως “Shy Progressive Rock.”

Τα 16 Κομμάτια/Τραγούδια

1) Another Sunshine Salutes Us

2) She Pilots a Broom & kisses lovely

3) A Haunted Orchestra (Humoresque)

4) Purity Upon Uncommon Buildings

5) Time

6) Happiness Revealed From Cypress Notes

7) The Wolf Always Stands Alone

8) A Blind Comet Has Fallen (To Be Reborn)

9) His Shadow Brings Suffocation

10) Katyn

11) Marquis de Sade’s Filthy Dark

12) Freewill Says: “Let’s Save the Princess”

13) I Have Left my Cage Alone

14) I Suspect that she will Never Return

15) Modern Tragedyyy

16) Scarecrow Fields

 

Οι Τέσσερις “Αμυντικοί Μηχανισμοί”

1) Disinterested, Qualitative Humor

2) Quest for Genuine Enchantment

3) Expressing Other People & maybe Your Existence

4) Expressing Yourself & maybe Other People’s Existence

 

Οι Τέσσερις Περσόνες

Ο Χρονοπαρατηρητής” (Time-Observer)

O Υδρόμορφος” (Watershaped)

Ο Δράκος της Πορνείας” (“Dragon of Prostitution”)

ΗXροιά της Ψυχής” (Tone of the Soul)

 

Artwork Δίσκου

Όσον αφορά τη γοητευτικά επιμελημένη αισθητική εικόνας, το εξαιρετικό εξώφυλλο και οπισθόφυλλο σχεδιάστηκε από τον εικαστικό Γιάννη Παυλίδη. Εκείνος διάνθισε με έξυπνη ισορροπία εκφραστικού αινίγματος την οπτικοποίηση του δίσκου Αμυντικοί Μηχανισμοί”, προσδίδοντας παράλληλα αναζωογονημένο ύφος και χρώμα στην εγκεφαλική αύρα των Thespian Silence.”

Υπογράφοντας, ως μπάντα Thespian Silence”, ο μουσικός Γιάννης Κρουσίνσκυ ανέλαβε

Τη μουσική γραφή-σύνθεση όλων των Κομματιών/Τραγουδιών σε παρτιτούρες, τη στιχουργική γραφή, τους τίτλους των Κομματιών/Τραγουδιών, την κατηγοριοποίηση-σχηματοποίηση μεταξύ Αμυντικών Μηχανισμών και Κομματιών/Τραγουδιών, την επινόηση των περσόνων, την αφηγηματική φωνητική ερμηνεία των περσόνων, τη συγκεκριμενοποιημένη επιλογή των μουσικών οργάνων και των ηχητικών αποδόσεών τους μέσα από ηλεκτρονικό πρόγραμμα Μουσικής Τεχνολογίας, την ηλεκτρονική ενορχήστρωση των μουσικών οργάνων, την ηχογράφηση, τη μίξη, τη γενική ηχοληψία, τα όποια προσομοιάζοντα καθήκοντα μηχανικού ήχου χρειάστηκαν και το όποιο mastering ολοκλήρωσε το μουσικό εγχείρημα.

Σημείωμα Μουσικού

Ξεκίνησα να γράφω μουσική το 2012 και κυρίως, μόλις άρχισα τα μαθήματα σε Ηλεκτρικό Μπάσο, Μουσική Θεωρία και Μουσική Τεχνολογία το 2013-2017, εξελίσσοντας παράλληλα ένα προσωπικό ένστικτο γραφής. Από το 2017-2020 διέφυγα από την αυτοπεριοριστική ορολογία Εκπαιδευόμενος Μουσικός” και πέρασα πια έστω και ντροπαλά- στο Μουσικός.” Καθότι υπήρξε ένα σημείο προσωπικής ωρίμανσης, όσον αφορά τη γραφή-σύνθεση. Ωστόσο, το Άλμπουμ “Αμυντικοί Μηχανισμοί” γράφτηκε μέσα στη μεγάλη χρονική περίοδο της Καραντίνας που βιώσαμε λόγω πανδημίας. Μεταξύ 2020-2021. Εκεί ο χρόνος έμοιαζε άπειρος. Όπως όλα, έτσι και τα Σινεμά τότε έκλεισαν. Η Κριτική Κινηματογράφου “πάγωσε.” Και έτσι η εσωτερική δημιουργική διαπάλη, Κριτικού-Δημοσιογράφου / Μουσικού, είχε τότε άλλο νικητή. Ο χωροχρόνος της δημιουργικότητας και της φαντασίας μπορούσε να διευρυνθεί. Βεβαίως, το ήδη δημιουργηθέν σκεπτικό παρατήρησης με κριτικό ύφος, με έκανε να βλέπω πιο αναλυτικά και με εξασκημένη ευθυκρισία γενικώς τις Τέχνες.

Κάπου εκεί κατάλαβα, κοιτάζοντας με ειλικρίνεια στον μουσικό καθρέπτη, ότι όφειλα να ενώσω παλιότερες ιδέες και τραγούδια. Μα μέσα από μια διαδικασία βελτιωμένης, ιδιόμορφης επαναδημιουργίας, ως προς το επιθυμητό αποτέλεσμα. Αυτό θα περιελάμβανε 4 Αμυντικούς Μηχανισμούς και 16 Κομμάτια/Τραγούδια. Τα λάθη του παρελθόντος έπρεπε επειγόντως να ξεπεραστούν. Πλέον, το σύνολο θα αφορούσε κατασταλαγμένη παρουσίαση σε ακροατές. Τούτο το μονοπάτι, ήταν κάτι παραπάνω από απαιτητικό. Καθότι όφειλα ξαφνικά να αναλάβω εμπράκτως μόνος μου όλα τα καθήκοντα μιας μουσικής μπάντας, του “στουντιακού” της χώρου, αλλά επιπλέον και της διαδικασίας παραγωγής ενός δίσκου. Και όμως! Περιέργως, έβρισκα τον τρόπο να ανακαλύπτω κάθε φορά τοDrive” που κρατούσε δεμένα όλα αυτά τα μελετημένα καθήκοντα. Η εν λόγω ηλεκτρονική ενορχήστρωση, η εγγραφή, η επαναδημιουργία, η ηχοληψία και η μίξη με έμαθαν πολλά. Ομοίως και το ότι βρέθηκα, απότομα και ριψοκίνδυνα, να ερμηνεύω φωνητικά, περσόνες…Που ήταν μάλιστα και νεοφερμένες από την “αποθήκη” του ασυνείδητου…

Ωστόσο, τα Τεχνολογικά Μέσα που διέθετα, παρέμεναν πενιχρά. Εάν ειδικότερα αναλογιστούμε, ότι: Με έναν υπολογιστή του 2003 (έχοντας ισχυρή motherboard όμως), ένα πρόγραμμα midi του 2005 συν άλλο ένα του 2015, ένα ποιοτικό δημοσιογραφικό μαγνητόφωνο του 2019 και χρησιμοποιώντας τη φυσική Ηχώ από εσωτερικούς χώρους ή αντικείμενα του σπιτιού μου, έφτιαξα μουσικό δίσκο…Βλέπουμε τότε, ότι πήρα ένα πολύ δυνατό αποτέλεσμα, εν συγκρίσει πάντοτε με τα πενιχρά μέσα που χρησιμοποιήθηκαν. Έτσι, όπως και άλλοι μουσικοί στο παρελθόν, απέδειξα, ότι δεν χρειάζονται πάντοτε, ούτε τρομακτικά χρηματικά ποσά, ούτε και ένα υπέρ-επιτελείο ανθρώπων, για να φτιαχτεί δίσκος! Βεβαίως πράγματι, κάποια στιγμή χρειάζονται και οι πολύτιμες συνεργασίες, με μουσικό-ηχητικά καταρτισμένους και πιο έμπειρους ανθρώπους. Τουλάχιστον μελλοντικά…Εν προκειμένω όμως, εάν γινόταν κριτική στο δίσκο αυτό, λογικά θα ήταν πιο εύστοχη, η όποια εποικοδομητική αυστηρή, σκληρή ή ακριβοδίκαιη μουσικοκριτική, στο σύνολο τούτης της Ανεξάρτητης Παραγωγής.

Στον μουσικό πυρήνα. Και όχι, μια άστοχη “επίθεση” με επικέντρωση στην Παραγωγή. Αλλά αυτή είναι μια παλιά θλιβερή ιστορία, αποπροσανατολισμένης νοοτροπίας και μεθοδολογίας, γενικώς στην Κριτική Τεχνών, παγκοσμίως. Όχι από όλες-όλους, ευτυχώς! Πάντως, αυτός ο δίσκος ακούγεται καλύτερα, όταν δυναμώνει την ένταση ο ακροατής…Οι τελικές διορθώσεις τεσσάρων κομματιών έγιναν στα έτη 2022-2023. Τέλος, ο λόγος που επιλέχθηκαν αγγλικοί στίχοι και κυρίως ελληνικοί, είναι διμορφικής φύσης. Διότι η μουσική των Thespian Silence” αφενός θα έχει πάντοτε διεθνιστική νοοτροπία. Μα αφετέρου, τα ερεθίσματα από τα οποία αντλεί έμπνευση ο συγκεκριμένος δίσκος “Αμυντικοί Μηχανισμοί”, προκύπτουν και από προσωπικά ψυχολογικά βιώματα, που προκλήθηκαν κυρίως από τις προβληματικές κοινωνιολογικές συνθήκες της Ελλάδας. Επιπλέον, εάν κοιτάξει κανείς κάποιες περσόνες, εντοπίζει την έμπνευση και από τον πλούσιο Αρχαιοελληνικό Πολιτισμό. Επομένως, η κυρίαρχη γραπτή έκφραση εδώ, δικαίως, θα αφορούσε την απόδοση σε ελληνικό Λόγο.

Γιάννης Κρουσίνσκυ – Thespian Silence