Η Κωνσταντίνα Κρατημένου μας ταξιδεύει σε έναν κόσμο γεμάτο χρώμα. Το θέμα της έκθεσης «Αποτυπώματα» είναι η γυναίκα. Με παλ αποχρώσεις ή έντονους χρωματισμούς, χρησιμοποιώντας λάδι σε καμβά, περιγράφει την θηλυκότητα σε διαφορετικούς ρόλους της ζωής.

 

Γυναικείες φιγούρες με αισθησιακό άρωμα και μυστήριο και γυναίκες στην καθημερινότητα τους. Στην έκθεση «Αποτυπώματα», ανάμεσα σε αλλά, θα γνωρίζετε και την αγάπη της για τα άλογα, τα οποία τραβούν την προσοχή με την δύναμη και την περηφάνια που απεικονίζονται. Η Κωνσταντίνα Κρατημένου αφήνει το δικό της Αποτύπωμα στον καμβά της τέχνης από 01 έως 03 Νοεμβρίου στην MegArt Gallery.

 

Βιογραφικό Κωνσταντίνας Κρατημένου

Η Κωνσταντίνα Κρατημένου γεννήθηκε και μεγάλωσε στα Λαγκάδια Γορτυνίας
Ξεκίνησε την περιήγησή της στο κόσμο της ζωγραφικής από μικρή ηλικία.
Μετά από διακοπή αρκετών χρόνων, έδωσε μια καινούρια ώθηση στην αγάπη της για την τέχνη, μαθητεύοντας στο εργαστήρι ζωγραφικής του εξαίρετου ζωγράφου κ Ματθαιόπουλου Ηλία.

Έχει λάβει μέρος σε πολλές ομαδικές εκθέσεις με την ART WAT (Αθήνα και Πάρο), πινακοθήκη ART and Philosophy, Νέα Ερυθραία, Luxury art club Διώνη, MegArt gallery.

Ο πίνακάς της «Κραυγή του πλακούντα», δημοσιεύτηκε στο διεθνές επιστημονικό περιοδικό Pediatric Research (2019 Aug 86: 157-164) και παρουσιάστηκε στο διεθνές συνέδριο παιδιατρικής έρευνας στην Βαλτιμόρη των Ηνωμένων πολιτειών.

Επιμέλεια Έκθεσης: Ρηγάτου Μαρία επιμελήτρια / εικαστικός & Σπυρόπουλος Κωνσταντίνος β.επιμελητής, Ιστορικός Τέχνης. 

 

O Ιστορικός Τέχνης Κωνσταντίνος Σπυρόπουλος, αναλύοντας το έργο της Κωνσταντίνας Κρατημένου αναφέρει τα κάτωθι:

Tα έργα της κυρίας Κωνσταντίνας Κρατημένου, διαφέρουν αρκετά ως προς την τεχνοτροπία και το ζωγραφικό τους περιεχόμενο. Τα περισσότερα από αυτά είναι δουλεμένα με ακρυλικά, λάδια και μικτές τεχνικές. Η καλλιτέχνιδα πειραματίζεται με το χρώμα, το οποίο αποτελεί κύριο εκφραστικό μέσο, προκαλώντας άμεση αντίδραση στον ψυχικό κόσμο των συναισθημάτων του θεατή. Η ζωγράφος κατορθώνει και αποδίδει με έναν τελείως δικό της αντισυμβατικό και συμβολικό τρόπο, όλα αυτά τα ερεθίσματα που λαμβάνει από το κοινωνικό περιβάλλον και  το γυναικείο φύλο, θέλοντας να αναδείξει όλες τις στιγμές της ανθρώπινης ευαισθησίας.

Η οπτική της όσον αφορά τη σύγχρονη πραγματικότητα  επιτρέπει διαφορετικές αναγνώσεις του ζωγραφικού της περιεχομένου. Την ζωγράφο την ενδιαφέρει μία ανθρωποκεντρική προσέγγιση της σημερινής κοινωνίας, γι’ αυτό και και αναπαριστά κυρίως μπαλαρίνες, γυναίκες και άντρες σε μπαρ, χορευτικές στιγμές και άλογα.

Τα βιώματα της καλλιτέχνιδας, καθ’ όλη της την πορεία, άφησαν το στίγμα τους, επηρεάζοντας ανεξίτηλα το περιεχόμενο των έργων. Συναισθήματα όπως το πάθος, ο έρωτας, η νοσταλγία κ.α, είναι μερικά από τα πράγματα τα οποία βιώνει ο θεατής, αντικρίζοντας για πρώτη φορά τους πίνακες της κυρίας Κρατημένου. Συναισθήματα που υπάρχουν μέσα μας από τη γέννησή μας και η ύπαρξή τους κρίνεται απαραίτητη για την αναζήτηση της πληρότητας στη ζωή μας.

Παρόλο που με μια πρώτη ματιά φαίνεται δημιουργός και εφευρέτης ενός δικού της φανταστικού κόσμου, με μία βαθύτερη ενδοσκόπηση στα έργα της, γίνεται αντιληπτό πως αυτά τα οποία αναπαριστώνται, έχουν άμεση σχέση με την πραγματικότητα, εξερευνώντας τις πιο μυστικές και άγνωστες πτυχές της ζωής του ανθρώπου.

Παραδείγματος χάριν, η αναπαράσταση των αλόγων, στις εικαστικές δημιουργίες της κυρίας Κρατημένου, δείχνει την αγάπη που έχει η ίδια για τους ίππους. Η ζωγράφος θεωρεί πως το άλογο αποτελεί σύμβολο ζωής. Η απεικόνισή τους στο ζωγραφικό περιεχόμενο της καλλιτέχνιδας, αποδεικνύει το πάθος που τρέφει για το συγκεκριμένο ζώο και υπενθυμίζει στον θεατή πως ο ίππος παραμένει ένας από τους καλύτερους  φίλους του ανθρώπου.

Τέλος, σε όλους τους πίνακες της καλλιτέχνιδας, γίνεται εμφανής η πρωταρχική ανάγκη της ζωγράφου για Φως. Φως το οποίο δεν βλέπει κανείς με τα μάτια του σώματος, αλλά με τα μάτια της καρδιάς. Ένα φως που ακτινοβολεί μέσα στην καθαρότητα και τη διαύγεια της ψυχής του θεατή. Γι’ αυτό τον λόγο, χρησιμοποιεί υλικά όπως την χρυσόσκονη, θέλοντας να τονίσει την ανθρώπινη εξύψωση και μεταμόρφωση του Υποκειμένου, μέσα στην αποστράπτουσα σύγχρονη κοινωνία.

 

 

 

 

3