Συνέντευξη: Αλεξάνδρα Συμεωνίδου "Η ελληνική ψυχή πρωτοστατεί και μένει αλώβητη από το χρόνο και τα γεγονότα"

Ασχολείται με τη συγγραφή μυθιστορημάτων, δοκιμίων και μελετών, καθώς και με τη μετάφραση γαλλικού θεάτρου της Αναγέννησης. Επίσημο blogger της Huffington Post USA με πολλά δημοσιευμένα άρθρα. Ανήκει ακόμη στη Société des Gens de Lettres με έδρα το Παρίσι.

 

Η Αλεξάνδρα Συμεωνίδου είναι μια συγγραφέας με διεθνή «καριέρα» κι έρχεται να μας παρουσιάσει τους «Δαίμονες της Ερήμου»,  που πρόσφατα κυκλοφόρησαν από τον εκδοτικό οργανισμό Λιβάνη.

 

 

1.  Μια κοσμοπολίτικη φύση όπως εσείς είναι επόμενο τα βιβλία σας να βρίθουν κοσμοπολιτισμού. Σε όλο αυτό το ευχάριστο ανακάτεμα πολιτισμών, η ελληνική ψυχή τι θέση έχει;

 Σας ευχαριστώ πολύ για την ενδιαφέρουσα ερώτηση. Η ελληνική ψυχή πρωτοστατεί και μένει αλώβητη από το χρόνο και τα γεγονότα. Ας μην ξεχνάμε και το πρόσωπο της κεντρικής ιδέας του βιβλίου μου  ήταν ο πρώτος κοσμοπολίτης.

 

 

2.  «Οι Δαίμονες της Ερήμου», πως μπήκαν και έκαναν κατοχή στη σκέψη σας; Ποια ήταν η πρώτη αφόρμισή τους;

« Οι Δαίμονες της Ερήμου» κυριαρχούσαν για πολύ καιρό στη σκέψη μου, από  τα δικά μου βιώματα που είχα ανάγκη να  μοιρασθώ, ήταν θέμα timing το πώς θα ξεδίπλωνα  το θέμα , διότι ο κόσμος της Ανατολής είναι ανεξάντλητος και ακόμη ανεξερεύνητος. Υπάρχουν τόσα πολλά για να αφηγηθεί κανείς και ειδικά για κάποιον που δεν έχει σχέση με αυτήν την κουλτούρα και τον τρόπο του δικού τους «σκέπτεσθαι».

 

 

Συνέντευξη: Αλεξάνδρα Συμεωνίδου "Η ελληνική ψυχή πρωτοστατεί και μένει αλώβητη από το χρόνο και τα γεγονότα"

 

 

3.  Καταλυτική είναι η παρουσία του Μακεδόνα στρατηλάτη, Μεγάλου Αλέξανδρου. Πόση επιρροή ασκεί πάνω σας η ιστορική αυτή προσωπικότητα που η αχλή του μύθου του έδωσε συμπαντικές διαστάσεις;

Όντως , μερικές φορές νοιώθω να ζώ πίσω από τη σκιά του Μεγάλου Αλεξάνδρου, διότι όσο περισσότερο ασχολείσαι, τόσο περισσότερα στοιχεία ανακαλύπτεις  γύρω από την προσωπικότητα του και αυτό ήταν που με «ιντρίγκαρε»  ώστε να πλέξω την αρχαία ιστορία με την τότε και τώρα κουλτούρα  των λαών που κατοικούσαν και κατοικούν στο σημερινό Ιράκ.

 

 

4.  Η Λίζα ακολουθεί έναν κύκλο σπουδών όμοιο με των γονέων της, που συμπίπτει να ναι απόφαση ζωής και για την ίδια. Από τις λίγες, μεμονωμένες περιπτώσεις καθώς η σύγκρουση γονέα-παιδιού είναι αναπόφευκτη τις περισσότερες φορές. Σε σας ποιος ήταν ο «ρυθμιστής» της ακαδημαϊκής σας καριέρας;

Από μικρό παιδί  το μυστήριο και το υπερπέραν με συγκινούσαν και αναζητούσα ερωτήσεις. Κατόπιν, στην πρώιμη εφηβεία μου, τα πολλά βιβλία  φυσικής και επιστημών του μεγάλου μου αδελφού μου, έστρεψαν την προσοχή μου προς αυτή τη μελέτη, μετά ακολούθησαν οι Προσωκρατικοί φιλόσοφοι και άρχισα με πάθος να τα μελετώ.  Διότι όπως είχε πει και ο Einstein  “Η πιο όμορφη εμπειρία που μπορούμε να έχουμε είναι το μυστηριώδες. Είναι το θεμελιώδες συναίσθημα που βρίσκεται στη βάση της αληθινής τέχνης και της αληθινής επιστήμης « Einstein….και αυτό υπηρετώ!

 

 

Πρέπει να υπάρχει πάντα ένα slogan που επικαλείται το καλό για να μπορέσει να παρασύρει στον όλεθρο.

 

 

5.  «…ίντριγκες παντού και πάντοτε, απλώς μερικά πράγματα αλλάζουν. Ο άνθρωπος κι ο δολοπλόκος νους παραμένει ο ίδιος». Θεωρείτε δηλαδή πως είναι η έμφυτη η ροπή προς την ίντριγκα ή μήπως οι κοινωνικές μας σχέσεις προωθούν τέτοιες συμπεριφορές;

Σε όλες τις κοινωνίες η ίντριγκα έπαιξε μεγάλο παρασκηνιακό ρόλο, όπου υποκινούμενοι οι άνθρωποι πάντα από την φιλοπρωτία και εξουσία αλλά και όχι μόνο, διέπρατταν και τα μεγαλύτερα εγκλήματα. Η εμπάθεια, είτε ζήλεια  αποκαλείται είτε μίσος, και ειδικά ανάμεσα στις γυναίκες ανέπτυξε το δολοπλόκο νου για ιδία επικράτηση. Ο άνθρωπος μετά την πτώση του ανέπτυξε αρνητικές ιδιότητες, απλώς οι  κοινωνικές σχέσεις προάγουν  και καλλιεργούν  αυτό το ιδιάζον συναίσθημα

 

 

Συνέντευξη: Αλεξάνδρα Συμεωνίδου "Η ελληνική ψυχή πρωτοστατεί και μένει αλώβητη από το χρόνο και τα γεγονότα"

 

 

6.  Η κτητικότητα σε μια σχέση μπορεί να κρύβει έστω κι ένα άλλοθι αισθημάτων;

Η κτητικότητα ανήκει και αυτή σε στερημένη ελευθερία του νου, σε στενότητα σκέψης, είναι εμπάθεια αναμφισβήτητα,  και εμφορείται από πολλά σύνδρομα κατωτερότητας και ανασφάλειας

 

 

7.  Στο μυθιστόρημα σας παρακολουθούμε και τη διαφορετική οπτική δυο πολιτισμών πάνω στο ζήτημα της αγάπης. Αλήθεια ο δυτικός σε σύγκριση με τον ανατολικό τρόπο αντίληψης, που επικοινωνούν και που διαφέρουν πάνω στην έννοια της αγάπης;

Ανοίγετε ένα θέμα που χρειάζεται πολύ χρόνο και συζήτηση διότι  η λέξη «αγάπη»  εξηγείται με διαφορετικό τρόπο από τους δύο πολιτισμούς. Ο χριστιανικός , δυτικός κόσμος διαπνέεται από την «αγάπη» , ο κόσμος της ανατολής  δεν γνωρίζει την πραγματική αγάπη αλλά διακατέχεται περισσότερο από την ύλη και το σαρκικό. Βαθιά μέσα τους δεν γνωρίζουν την αγάπη ,  η  έννοια της αγάπης απαιτεί πνευματική τελείωση!

 

 

8.  Σε ένα σημείο του βιβλίου σας αναφέρεστε για αντίρροπες δυνάμεις… «που αντιμάχονται το καλό της ανθρωπότητας». Από οργανισμούς μέχρι κυβερνήσεις όλοι πρεσβεύουν το καλό της ανθρωπότητας, ενώ η πραγματική εικόνα τους διαψεύδει. Που έγκειται πιστεύετε η αναντιστοιχία λόγων και έργων;

Και πάλι θα επαναλάβω το ίδιο δόγμα:   Στο όνομα του Χριστού έγιναν  πολύ μεγάλοι πόλεμοι. Πρέπει να υπάρχει πάντα ένα slogan που επικαλείται το καλό για να μπορέσει να παρασύρει στον όλεθρο.

 

 

Συνέντευξη: Αλεξάνδρα Συμεωνίδου "Η ελληνική ψυχή πρωτοστατεί και μένει αλώβητη από το χρόνο και τα γεγονότα"

 

 

9.  Όταν η φιλία ενός άντρα και μιας γυναίκας μπερδεύεται με τον έρωτα υπάρχει «φιλική» διαφυγή;

 Θα έλεγα λίγο δύσκολο όταν  υπάρχει και ο έρωτας στη μέση.  Αυτό δεν σημαίνει ότι δεν επιτυγχάνεται, εξαρτάται από το ίδιο το άτομο και από τις αρχές που διαπνέεται

 

 

10.  «..έχω τη φύση, τη τέχνη και την ποίηση και αν αυτό δεν είναι αρκετό, τότε τι είναι;» είχε πει ο Βαν Γκογκ. Στην σύγχρονη καταναλωτική κοινωνία, ποια θέση έχουμε δώσει στις παραπάνω αξίες του σπουδαίου ζωγράφου και γιατί;

Θεωρώ ότι οι δογματικές, ρομαντικές αξίες του μεγάλου Βαν Γκογκ ίσως δεν  αρκούν. Επειδή ακριβώς ζούμε  σε μία υπερκαταναλωτική κοινωνία με ισοπεδωμένες αξίες,  η « φύση, η τέχνη και η ποίηση» έχουν αντικατασταθεί με το «χρόνο και χρήμα».

 

 

11.  Επόμενοι συγγραφικοί στόχοι. Έχετε καταλήξει με ποιο υλικό θα γεμίσετε τις συγγραφικές αποσκευές;

 Έχω ήδη ξεκινήσει το επόμενο μου έργο, σύγχρονο, που αντικατοπτρίζει τα πάθη της σημερινής κοινωνίας στην οποία «υπάρχουν τα πάντα αλλά ζητείται ευτυχία».

 

 

0

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *