Μια εκπληκτική συνέντευξη με μια νέα ταλαντούχα ηθοποιό ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ στο The Look.Gr 

 

1. Αρχικά πες μας κάποια πράγματα για τον εαυτό σου ώστε να σε γνωρίσει ο κόσμος. 

Γειά σας,είμαι η Φανή Παρλή. Είμαι ηθοποιός, αλλά παράλληλα είμαι και αριστούχος απόφοιτος του τμήματος ΕΜΜΕ του Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, με μεταπτυχιακό στην Πολιτιστική Διαχείριση. Ακόμη, έχω σπουδάσει υποκριτική στην Ελλάδα, ενώ έχω δίπλωμα Musical από το University of West London. Τέλος, μου αρέσει πολύ να μαθαίνω νέες γλώσσες και έτσι μέχρι στιγμής μιλάω 6.

 

 

2. Γιατί επέλεξες να ασχοληθείς με το θέατρο, ένα επάγγελμα που γνωρίζει μεγάλη ανεργία στις μέρες μας, αλλά και στο παρελθόν; Πώς αντιμετωπιζεις όλη αυτη την κατάσταση; 

Επέλεξα να ασχοληθώ με το θέατρο, γιατί δεν μπορούσα να φανταστώ τον εαυτό μου να κάνει κάτι άλλο, πέρα από αυτό. Έκανα το χατίρι των γονιών μου και σπούδασα και κάτι άλλο, αλλά εντέλει με διεκδίκησε σθεναρά η υποκριτική. Το επάγγελμα του ηθοποιού ήταν ανέκαθεν ένα δύσκολο επάγγελμα εκ φύσεως από την άποψη της ανασφάλειας και της μη σταθερότητας της εν λόγω ενασχόλησης. Ίσα ίσα η κρίση των τελευταίων χρόνων άνοιξε το δρόμο σε νέες, μικρές ομάδες να εμπνευστούν και να διεκδικήσουν καλλιτεχνικά τον “χώρο” τους. Εγώ αντιμετωπίζω την όλη κατάσταση με υπομονή, επιμονή, σκληρή δουλειά, άφθονη επιθυμία για δημιουργία και πολλή πίστη. 

 
 
 
 
 

3.  Εάν δεν ήσουν καλλιτέχνης, τι θα ήθελες να είσαι; 

Νομίζω δεν θα μπορούσα να μην είναι καλλιτέχνης με την ευρεία έννοια της λέξης, γιατί χορεύω, τραγουδάω, εκφράζομαι με την ψυχή μου. Αλλά γι’αυτό το λόγο, θα μπορούσα να ασχοληθώ με τις άλλες μου σπουδές, δηλαδή την Επικοινωνία, γιατί είναι ένα κομμάτι που με ενδιαφέρει πολύ και με “ιντριγκάρει”, όσον αφορά στη σύζευξη των ατόμων. 
 
 

4.  Υπήρξε κάποιος καλλιτέχνης που αποτέλεσε πρότυπο για σένα; 

Θαυμάζω πολλούς καλλιτέχνες και το έργο τους, αλλά ποτέ δεν είχα κάποιο συγκεκριμένο ως πρότυπο. Έπαιρνα έμπνευση από το πάθος τους, τις ιδέες τους και την πίστη τους για δημιουργία. 
 
 
 
 

5.  Ποιο είναι το πιο σημαντικό κριτήριο όταν επιλέγεις μια συνεργασία;

Το σημαντικότερο κριτήριο είναι να μου αρέσει το έργο και οι βασικοί παράγοντες που το αποτελούν, και να νιώθω ότι έχω κάτι να προσφέρω πάνω σε αυτό. Αλλά ακόμη πιο σημαντικό, που βέβαια είναι κάτι που συνήθως το μαθαίνεις μετέπειτα, είναι ο θίασος. Αν καταφέρεις να επικοινωνείς καλλιτεχνικά με όλα τα μέλη του θιάσου και ως εκ τούτου να περνάς καλά στις πρόβες, τότε εκ του αποτελέσματος συμβαίνει κάτι μαγικό. 
 
 

6.  Δε σε ρωτάω αν σκέφτεσαι να φύγεις για το εξωτερικό, γιατί γνωρίζω ότι βρίσκεσαι στην Κύπρο. Πώς είναι να δουλεύεις στο εξωτερικό;

Νομίζω ο καθένας από εμάς πρέπει κάποια στιγμή να φεύγει από τη χώρα του και να ανακαλύπτει νέες κουλτούρες και κώδικες, ώστε μετά να επαναπροσδιορίζει κάποια πράγματα σε σχέση με τον εαυτό του και τους γύρω του και να επανεξετάζει νέες πτυχές της χώρας του, για τις οποίες να νιώθει περήφανος και ευγνώμων. Τουλάχιστον για εμένα αυτό είναι αναγκαίο. Τα ταξίδια άλλωστε είναι ο μεγαλύτερος πλούτος. Όταν γίνονται μάλιστα και σε επαγγελματικό επίπεδο, τότε τα πλεονεκτήματα είναι πολύπλευρα. Κυρίως για εμάς τους καλλιτέχνες, διευρύνουν τους ορίζοντές μας και δίνουν νέες πηγές έμπνευσης. 
 
 
 
 

7.  Θα έμενες εκεί; 

Η Κύπρος είναι ένα υπέροχο μέρος και με στεναχωρεί να ακούω ορισμένους Κύπριους να μην την εκτιμούν και να θέλουν να φύγουν. Καταλαβαίνω, βέβαια, την τάση τους για φυγή και νέες ανακαλύψεις, αλλά και ο επαναπατρισμός είναι εξίσου ένα κεφάλαιο σημαντικό, καθώς η Κύπρος πλέον αποτελεί ένα πολύ γόνιμο και πρόσφορο έδαφος. Η δουλειά μου τελειώνει το καλοκαίρι, αλλά σίγουρα δεν είμαι έτοιμη να την εγκαταλείψω ακόμη. Ο συνδυασμός της ηρεμίας που προσφέρει η καθημερινή ζωή στην Κύπρο και της μαγικής επαγγελματικής συγκυρίας, στην οποία βρίσκομαι τώρα, καθώς ίσως είναι η καλύτερη δουλειά, στην οποία έχω συνεργαστεί μέχρι σήμερα, μου “χρυσώνουν το χάπι” για να θέλω να μείνω και άλλο. Σίγουρα θα ήθελα να μου προταθούν και άλλες δουλειές εδώ θεατρικά και τηλεοπτικά. Βέβαια, μακροπρόθεσμα, δεν ξέρω αν θα μπορούσε να είναι το μέρος όπου θα έμενα για πάντα. 
 
 

8.  Θα ήθελες να εργαστείς ως ηθοποιός και σε κάποια άλλη χώρα; Αν ναι σε ποια και γιατί;

Θα ήθελα να μπορώ να εργάζομαι σε πολλές χώρες παράλληλα ή διαδοχικά. Θέλω να θεωρώ τον εαυτό μου “Πολίτη του Κόσμου”, όπως έλεγε και ο Σωκράτης. Με γοητεύει απίστευτα η συναναστροφή με διαφορετικές κουλτούρες και πολιτισμούς και ως εκ τούτου με διαφορετικές θεατρικές και υποκριτικές μεθόδους. Θα ήθελα σίγουρα να δουλέψω στην Αμερική (Νέα Υόρκη, Λος Άντζελες) και στο Λονδίνο, μεγάλες μητροπόλεις του θεατρικού και κινηματογραφικού κόσμου, αλλά και στην Ινδία να μου έλεγες να πάω για να εργαστώ στο Bollywood, θα το έκανα ευχαρίστως με ισάξια χαρά. 
 
 
 
 

9.  Ποια είναι τα μελλοντικά σου σχέδια; Ξεκινώντας είχες το μυαλό σου ένα ρόλο που θα ήθελες οπωσδήποτε να παίξεις στην καριέρα σου, «τον ρόλο των ονείρων σου»;

Δεν είχα ποτέ συγκεκριμένους ρόλους στο μυαλό μου. Το όνειρο μου είναι  να μπορώ να συνεχίσω να κάνω για πολλά πολλά χρόνια ακόμη το επάγγελμα που τόσο αγαπώ και με γεμίζει και φυσικά να είμαι καλή σε αυτό. Φυσικά, θα ήθελα στον απολογισμό της ζωής μου να έχω καταφέρει να συμπεριλάβω σημαντικούς ρόλους και έργα μέσα σε αυτόν. 

 

10.  Δράμα ή κωμωδία;

Μου αρέσει κυρίως η κωμωδία, γιατί έχω ανάγκη πολύ το γέλιο στη ζωή μου και τις θετικές σκέψεις. Παρόλα αυτά, τελευταία έκανα κυρίως δραματικούς ρόλους, για τους οποίους, όπως μου είπανε, έβγαλα πολύ ωραίες ερμηνευτικές ποιότητες και τελικά βρήκα και εγώ τη λύτρωσή μου μέσα σε αυτούς. Άρα και τα δύο είδη μού είναι εξίσου αναγκαία. Δεν θα ήθελα να έκανα μόνο το ένα ή μόνο το άλλο. 
 
 
 

11.  Ποια είναι η καλλιτεχνική σου εμπειρία-ορόσημο; 

Αν εξαιρέσω την τωρινή συγκυρία που σίγουρα θα αποτελέσει μελλοντικά μια μοναδική εμπειρία-ορόσημο στη ζωή μου, μια εξίσου σημαντική καλλιτεχνική εμπειρία ήταν το 2010 η συμμετοχή μου στην παράσταση “Προμηθέας Δεσμώτης” του Αισχύλου σε σκηνοθεσία Ηλία Μαλανδρή, με τους Μάριο Φραγκούλη, την σπουδαία Αντιγόνη Βαλάκου, Αποστόλη Τότσικα, Άννα Κουτσαφτίκη, κ. ά. στο Αρχαίο Θέατρο της Περγάμου στην Τουρκία, το οποίο άνοιγε για εμάς μετά από 2.500 χρόνια και απέξω υπήρχε συνοδεία της Αστυνομίας για να μας προστατεύσει από Τούρκους φανατισμένους πατριώτες διαδηλωτές. Μεγάλη συγκίνηση και περηφάνεια. 
 
 

12.  Ποιο είναι το δυσκολότερο κομμάτι της δουλειάς σου;

Για μένα, το δυσκολότερο κομμάτι είναι να αποφασίσω αν θα δεχτώ μια δουλειά ή θα απορρίψω μια άλλη και πάντα με προβληματίζει ο τρόπος, με τον οποίο θα εκφέρω την απόρριψη. Ιδιαίτερα, σε ένα επάγγελμα τόσο επισφαλές και ανταγωνιστικό. Υπήρξαν άνθρωποι που μου μίλησαν πολύ άσχημα σε μια αρνητική απάντηση, λόγω δικής τους ανασφάλειας. Εκεί αρχικά στεναχωρήθηκα πολύ, αλλά λίγο μετά κατάλαβα ότι είχα πάρει την σωστή απόφαση. 
 
 
 

13.  Ποια είναι, κατά τη γνώμη σου, τα χαρακτηριστικά που πρέπει να έχει κάποιος προκειμένου να γίνει ηθοποιός;

Ο δογματικός Ντεϊβιντ Μάμετ στο βιβλίο του “Προς τον ηθοποιό”, αναφέρεται σε κάποιο σημείο σε μια επιγραφή συνηθισμένη στα γυμναστήρια πυγμαχίας, η οποία λέει: “Οι πυγμάχοι είναι συνηθισμένοι άνθρωποι με ασυνήθιστη αποφασιστικότητα” και παροτρύνει και τους ηθοποιούς να αντιμετωπίσουν τους εαυτούς τους υπό αυτό το πρίσμα. Με άλλα λόγια, λίγη σημασία έχει τελικά το λεγόμενο “ταλέντο” και περισσότερη η εργατικότητα, η επιμονή και αποφασιστικότητα του κάθε ηθοποιού να ασκήσει αυτό το λειτούργημα, γιατί εγώ ως τέτοιο το αντιμετωπίζω. 
 
 

14.  Τι θα συμβούλευες ένα νέο παιδί που θέλει να γίνει ηθοποιός, να το κάνει ή να το ξανασκεφτεί; 

Αν είναι να το ξανασκεφτεί, καλύτερα να μην το κάνει καθόλου. Θέλει τόσο γερό στομάχι αυτό το επάγγελμα, που μόνο ένας αποφασισμένος μπορεί να το ακολουθήσει. 
 
 
 
 

15.  Πού μπορούμε να σας δούμε αυτόν τον καιρό;

Έχω την απέραντη χαρά και τιμή να συμμετέχω στην οπερέττα “Ο Βαφτιστικός” του Θεόφραστου Σακελλαρίδη, ο οποίος θα βρίσκεται σε καλοκαιρινή περιοδεία σε όλη την Κύπρο από το κρατικό θέατρο. Ο Θεατρικός Οργανισμός Κύπρου (ΘΟΚ), με καπετάνιο στο τιμόνι τον πολυτάλαντο, πολυσχιδή και άκρως εφευρετικό Παναγιώτη Λάρκου, μάς οδηγεί σε ένα ονειρικό ταξίδι γέλιου, μουσικής και χρωμάτων. Είναι πολύ κρίμα που δεν θα παιχτεί η παράσταση καθόλου στην Ελλάδα, γιατί είναι μια παράσταση που σίγουρα θα συζητηθεί πολύ και θα κρατήσει αμείωτο το ενδιαφέρον του κοινού από το πρώτο λεπτό μέχρι το τελευταίο.
Νιώθω τόσο ευγνώμων και χαρούμενη που βρίσκομαι ανάμεσα σε τόσο ταλαντούχους ηθοποιούς, αλλά κυρίως υπέροχους ανθρώπους. Η αλήθεια είναι ότι και εγώ, όπως και οι δύο Ελλαδίτες πρωταγωνιστές μας, η εξαιρετική υψίφωνος της ΕΛΣ Τζίνα Πούλου και ο μοναδικός και υπερταλαντούχος Χάρης Αττώνης, με τους οποίους είμαστε οι τρεις Ελλαδίτες που ήρθαμε ειδικά γι’αυτήν την παράσταση στην Κύπρο, δεν θέλουμε με τίποτα να τελειώσει αυτή η μοναδική εμπειρία και να επιστρέψουμε πίσω στην Ελλάδα.
Πραγματικά, καλλιτεχνικά, θεατρικά, ψυχικά και πνευματικά ίσως είναι η καλύτερη παράσταση, στην οποία έχω συμμετάσχει μέχρι τώρα και θέλω να ευχαριστήσω θερμά τον Παναγιώτη Λάρκου που μου έδωσε αυτήν την ευκαιρία, όχι μόνο να μάθω πράγματα από αυτόν και να γνωρίσω τον τρόπο, με τον οποίο δουλεύει ως εξαιρετικός σκηνοθέτης, αλλά και για τον πολύ ευγενή και γενναιόδωρο τρόπο που αντιμετωπίζει εξίσου όλους τους ηθοποιούς μέσα στη πρόβα διατηρώντας μεταξύ μας ένα άριστο κλίμα συνεργασίας και συνεργατικότητας. 

Φανή  μου σ’ ευχαριστώ πολύ για τον χρόνο σου. Σου εύχομαι τα καλύτερα, κάθε επιτυχία. Και καλή τύχη με τις παραστάσεις σου. 

 

 

 

Δελτίο Τύπου Βαφτιστικού 

 

Μια κωμωδία γεμάτη υπέροχα τραγούδια, σπαρταριστές παρεξηγήσεις, ερωτικά παιχνίδια και συνεχείς ανατροπές είναι η οπερέτα του Θεόφραστου Σακελλαρίδη «Ο Βαφτιστικός», που παρουσιάζεται για πρώτη φορά από τον ΘΟΚ, σε καλοκαιρινή περιοδεία στην Κύπρο. Η πρεμιέρα είναι προγραμματισμένη για την Παρασκευή 21 Ιουνίου.

Η πιο αγαπημένη μουσική κωμωδία της ελληνικής σκηνής, που βασίζει την ιστορία της σε μια σπαρταριστή γαλλική φάρσα, μας ταξιδεύει στην Ελλάδα των αρχών του 20ού αιώνα. Ο σκηνοθέτης Παναγιώτης Λάρκου και οι εξαιρετικοί ηθοποιοί της παράστασης -με τη διακεκριμένη σοπράνο της Εθνικής Λυρικής Σκηνής Τζίνα Πούλου στο ρόλο της Βιβίκας- ετοιμάζουν μια παραγωγή με ζωντανή μουσική, ευφάνταστα σκηνικά και πολύχρωμα κοστούμια.  

Η παραγωγή πραγματοποιείται σε συνεργασία με το Ίδρυμα Συμφωνική Ορχήστρα Κύπρου.

 

Λίγα λόγια για το έργο

 

Το έργο τοποθετείται στην περίοδο των Βαλκανικών Πολέμων (1912-1913) και λίγο αργότερα στην επιστράτευση του 1918. Το ζεύγος Ζαχαρούλη και Βιβίκας, που ζει στην Αθήνα, ετοιμάζεται να γιορτάσει τη δεύτερη επέτειο του γάμου τους. Κατά τη διάρκεια της γιορτής εμφανίζεται αναπάντεχα ο αρχιτέκτονας Χαρμίδης, ο οποίος ισχυρίζεται ότι είναι ο Κορτάσης, ο βαφτιστικός της Βιβίκας, που πολεμάει στο μέτωπο. Στην πραγματικότητα όμως πρόκειται για κάποιον άλλον, ο οποίος για λογαριασμό του αναλφάβητου Κορτάση απαντούσε στα γράμματα της Βιβίκας.

Ο Χαρμίδης  γοητεύεται από τη «νονά» και επιθυμεί να την επισκεφθεί ως ο δήθεν πολυαγαπημένος της βαπτιστικός. Όμως, είναι παντρεμένος με μια παλιά συμμαθήτρια της Βιβίκας, την Κική, που κάνει και αυτή την εμφάνισή της στη γιορτή, ερχόμενη από το Αίγιο για να ζητήσει άδεια για τον άνδρα της που βρίσκεται στο μέτωπο. Ταυτόχρονα καταφθάνει και ο συνταγματάρχης, ο θείος της Βιβίκας, ο οποίος τη βρίσκει στην αγκαλιά του Χαρμίδη.

Η Βιβίκα για να αποκρύψει το ατόπημα της, του παρουσιάζει τον Χαρμίδη ως άνδρα της και τον Ζαχαρούλη ως βαφτιστικό της.  Έτσι, αρχίζει μια διαδοχή από απολαυστικές κωμικές παρεξηγήσεις, που όλοι προσπαθούν με χίλιους τρόπους να τακτοποιήσουν.

 

Συντελεστές

Σκηνοθεσία-Προσαρμογή: Παναγιώτης Λάρκου
Σκηνικά-Κοστούμια: Εδουάρδος Γεωργίου
Ενορχήστρωση-Διεύθυνση Ορχήστρας-Μουσική Διδασκαλία: Μιχάλης Καρακατσάνης
Χορογραφία-Κίνηση: Παναγιώτης Τοφή
Σχεδιασμός Φωτισμών: Γεώργιος Κουκουμάς
Βοηθός Σκηνοθέτη: Μαρίνα Αργυρίδου
Βοηθός Σκηνογράφος-Ενδυματολόγος: Θέλμα Κασουλίδου           
 
Παίζουν: Έλλη Αλωνεύτου, Χάρης Αττώνης, Πέτρος Γιωρκάτζης, Μάρκος Καλλής, Στέλιος Καλλιστράτης, Μάρκος Κλεοβούλου, Ονησίφορος Ονησιφόρου, Αλέξανδρος Παρίσης, Φανή Παρλή, Τζίνα Πούλου, Έλενα Χατζηαυξέντη. 
 
Μουσικοί στη σκηνή: Βύρωνας Αθηνοδώρου(τρομπόνι), Γιώργος Γεωργίου (κλαρινέτο), Δώρος Ζήσιμος (τσέλο), Μιχάλης Καρακατσάνης (πιάνο), Μάριος Μάρκου (κλαρινέτο), Γιώργος Χατζηγεωργίου (βιολί), Τάσος Χαραλαμπίδης(κρουστά)

ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ

Λευκωσία 
Αμφιθέατρο Μακαρίου Γ΄
Παρασκευή 21 Ιουνίου, Σάββατο 22 Ιουνίου & Τρίτη 25 Ιουνίου 2019, 21:00
Πέμπτη 18 Ιουλίου & Παρασκευή 19 Ιουλίου 2019, 21:00
 
Λεμεσός
Αρχαίο Θέατρο Κουρίου
Πέμπτη 27 Ιουνίου & Παρασκευή 28 Ιουνίου 2019, 21:00
 
Λάρνακα
Παττίχειο Δημοτικό Αμφιθέατρο
Τετάρτη 3 Ιουλίου 2019, 21:00
 
Πάφος
Αρχαίο Ωδείο
Σάββατο 6 Ιουλίου 2019, 21:00
 
Ελ. Αμμόχωστος
Δημοτικό Αμφιθέατρο Δερύνειας
Τετάρτη 10 Ιουλίου 2019, 21:00
 
Οι παραστάσεις στις 22 Ιουνίου στη Λευκωσία και στις 27 Ιουνίου στη Λεμεσό θα είναι με αγγλικούς και τουρκικούς υπέρτιτλους. Η παράσταση στις 28 Ιουνίου στη Λεμεσό θα είναι με ρωσικούς και αγγλικούς υπέρτιτλους.

 

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ / ΕΙΣΙΤΗΡΙΑ

Λευκωσία Ταμείο Θεάτρου ΘΟΚ, 77772717 και ηλεκτρονικά στη σελίδα www.thoc.org.cy

 
 
 
 
 
2