Mία μεγάλη απώλεια, βιώνουν, τον τελευταίο καιρό, η Δέσποινα Μοίρου, ο δάσκαλός της, Αλ Πατσίνο και σύσσωμη η Μέκκα του κινηματογράφου, μετά και τον θάνατο, του καταξιωμένου σκηνοθέτη Robert Allan Ackerman.

Ένας θρύλος του παγκόσμιου κινηματογράφου, σταθμός στην καριέρα και της διεθνούς Ελληνίδας ηθοποιού, που η τυχαία συνάντησή τους, σε έναν δρόμο της Αμερικής, αποδείχθηκε καρμική, για να την επιλέξει, να πρωταγωνιστήσει στο Μπρόντγουεϊ, σε ένα σπουδαίο έργο του Τένεσι Γουίλιαμς, και  να την σκηνοθετήσει on stageτου θεάτρου, έχοντας ο ίδιος σκηνοθετήσει, τους μεγαλύτερους σταρς του Χόλιγουντ, με πολλά βραβεία,  εκ των οποίων, Oscars, και Emmy, στο βιογραφικό του.

Σοκαρισμένος από τον θάνατό του, και ο δάσκαλος της, Αλ Πατσίνο, αφού κάθε θεατρικό του έργο, εδώ και πενήντα χρόνια,  ήταν μόνο, υπό την σκηνοθεσία του Ackerman, και σε λίγο καιρό θα τους απολαμβάναμε εκ νέου μαζί στην σκηνή του θεάτρου. Δυστυχώς όμως, λίγο πριν την λαμπερή βραδιά των Oscars, τόσο ο Αλ Πατσίνο, όσο και η Δέσποινα Μοίρου, με την οποία θα ανέβαζαν σύντομα, και αυτό το  σπουδαίο θεατρικό έργο στο Μπρόντγουεϊ, για το οποίο είχαν κάνει, ατελείωτες πρόβες, ειδοποιήθηκαν, για τον αιφνίδιο χαμό του, βυθίζοντάς τους, στην απόλυτη θλίψη!

 

Πως συνάντησε η διεθνής ταλαντούχα ηθοποιός τον σπουδαίο ακριβοθώρητο σκηνοθέτη, των stars του Χόλιγουντ; 

 

«Είχα βγει με φόρμες, ένα ωραίο απόγευμα  να αγοράσω γατοτροφή και βγαίνοντας από το μαγαζί, έπεσα πάνω στον Steven Spielberg και τον Allan Ackerman! Τους αναγνώρισα, έπαθα σοκ, και χωρίς δεύτερη σκέψη, πρόλαβα τον Ackerman, πριν μπει στη λιμουζίνα ,για να τον καλέσω, να έρθει να δει το  stand up show μου, που είχα το ίδιο βράδυ !Του είπα ότι κάνω μιμήσεις και με κρατούσε, μες τη λεωφόρο, ζητώντας μου, να παίξω για αυτόν : «Κάνε μου την Lady Gaga, τον Ozzy,την Kardashian, και άλλους !!». Χωρίς να το καταλάβω εκείνη την στιγμή, το πρώτο κάστινγκ μαζί του, το πέρασα, στον δρόμο, κάνοντας μέσα σε δέκα λεπτά, δέκα μιμήσεις. Δύο  μέρες αργότερα, με κάλεσε στην οντισιόν, που έκανε τότε, στο Χόλιγουντ. Σε αυτή την οντισιόν, του έπαιξα έργο του Τσέχωφ, και του Πίντερ, και  μόλις τελείωσα τους μονολόγους, ανέβηκε στη σκηνή,  και μου έδωσε τον πρωταγωνιστικό ρόλο, για το «Τριαντάφυλλο στο στήθος» του Τένεσι Ουίλιαμς, που θα ανέβαζε στο Μπρόντγουεϊ, λέγοντας ο ίδιος στους παραγωγούς “Ανάψτε τα φώτα! Αυτήν έψαχνα!», θυμάται και συγκινείται, η Ελληνίδα σταρ.

 

«Εγώ δεν είχα αντιληφθεί ότι η πρώτη μας συνάντηση, ήταν και η πρώτη μου ακρόαση! Ξαφνικά γύρισε και μου σύστησε όλους τους συντελεστές του έργου που καθόταν στο θέατρο ,τον σκηνογράφο ,τον ενδυματολόγο,κ.α. Γύρισε και μου λέει “Το επόμενο βραβείο σου θα είναι το «Tony», ετοιμάσου, πάμε Μπρόντγουεϊ. Πριν πεθάνω, θέλω οπωσδήποτε να ανεβάσω, αυτό το έργο! Η Άννα Μανιάνι, πήρε Οscar με το ρόλο αυτό, είσαι ιδανική να παίξεις το ρόλο,και θα χτυπήσεις Tony award” είπε, και έδιωξε τις υπόλοιπες ηθοποιούς που περιμέναν για τον ίδιο ρόλο!», εξιστορεί με δάκρια στα μάτια, η Δέσποινα Μοίρου.

«Ο Ackerman ήταν ο μοναδικός που σκηνοθετούσε τον δάσκαλο μου, Αλ Πατσίνο! Μίλησα μαζί του, και είμαστε συντετριμμένοι από την απώλεια του!! Όταν με είχε καλέσει ο Ackerman στο σπίτι του, πληροφορήθηκα, ότι μόνο ο Αλ Πατσίνο και η Μπάρμπαρα Στρέιζαντ, τον επισκεπτόντουσαν, γιατί ήταν ακριβοθώρητος και μοναχικός. Η μισή ώρα συνάντησης, που μου είχαν ορίσει,  έγινε τρίωρο, ήταν γλυκός κι ευγενικός, όπως στην πρώτη μας συνάντηση. Είχαμε ξεκινήσει τις πρόβες, όπου πραγματικά, με άλλαξε πολύ, για το ρόλο αυτό, ενώ συνέχιζε ακροάσεις, γιατί δεν τον ικανοποιούσε κανείς από τους αντρικούς σταρ του Χόλιγουντ για τον αντρικό ρόλο, τον οποίο στο σινεμά, είχε υποδυθεί, ο Μπαρτ Λάνκαστερ. Ήμουν παρών στις ακροάσεις των αντρών, με ήθελε δίπλα του, και τελικά κατέληξε στον ηθοποιό John Νapoleon, όπου και ξεκινήσαμε κανονικά τις πρόβες. Στην τελευταία μας συνάντηση στο σπίτι του, είδα και την αφίσα από το καινούργιο έργο, που ετοίμαζε να ανεβάσει φέτος ο Αλ Πατσίνο, πράγμα που τότε, δεν το είχανε δείξει, σε κανέναν άλλο! Προ πανδημίας μάλιστα, ο δάσκαλος μας Πατσίνο ,μας είχε καλέσει σε ένα μονόλογο θεατρικό, σκηνοθετημένο από τον Ackerman, που ήταν απολαυστικοί και οι δυο τους!», εξομολογείται η Δέσποινα Μοίρου.

1