Μια γοητευτική ιστορία μιας φαινομενικά συνηθισμένης Βρετανίδας
οικονόμου, της οποίας το όνειρο να αποκτήσει ένα φόρεμα υψηλής ραπτικής
Christian Dior την οδηγεί σε μια απίστευτη περιπέτεια στο Παρίσι.

Mrs. Harris Goes to Paris

Η ΙΣΤΟΡΙΑ

Στο Λονδίνο μετά τον Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο, η Άντα Χάρις (την υποδύεται η
υποψήφια για Όσκαρ® Λέσλι Μάνβιλ) κερδίζει τα προς το ζην, καθαρίζοντας σπίτια.
Η ίδια ζει μια μοναχική ζωή από τότε που ο αγαπημένος της σύζυγος, Έντι, χάθηκε
στη μάχη, αλλά δεν είναι ο τύπος που μελαγχολεί ή παραπονιέται για τις συνθήκες
που επικρατούν. Κι όμως, όταν η πάντα ρεαλίστρια κυρία Χάρις εντοπίζει ένα
αφάνταστα υπέροχο φόρεμα Christian Dior κρεμασμένο στην κρεβατοκάμαρα ενός
πλούσιου πελάτη της, νιώθει ένα συντριπτικό αίσθημα πόθου.
Το να έχει κανείς στην κατοχή του κάτι τόσο αιθέριο, τόσο όμορφο, ένα πραγματικό
έργο τέχνης – ίσως και να μπορούσε να αλλάξει τα πράγματα στη ζωή της.

Αφού κάνει επιπλέον δουλειές και αποταμιεύει όσα χρήματα μπορεί -ακόμα και στον
ιππόδρομο δοκιμάζει την τύχη της- η ηρωίδα μας έχει τελικά την οικονομική
δυνατότητα να αποκτήσει ένα φόρεμα Dior. Αποχαιρετά τους στενούς της φίλους και
παίρνει το δρόμο για το Παρίσι ώστε να επισκεφθεί τον διάσημο οίκο μόδας και να
κάνει τα όνειρά της πραγματικότητα. Ωστόσο, όταν φτάνει εκεί, συναντά μια σειρά
από αναπάντεχες αναποδιές, μεταξύ των οποίων την εκφοβιστική κυρία Κολμπέρ
(την υποδύεται η υποψήφια για Όσκαρ® Ιζαμπέλ Ιπέρ), η οποία αντιδρά και μόνο
στην ιδέα ότι μια γυναίκα της εργατικής τάξης, θα φορέσει υψηλή ραπτική.
Όσα εμπόδια και να της παρουσιαστούν όμως, η κυρία Χάρις αρνείται να φύγει από
το Παρίσι χωρίς το φόρεμά της. Η ακλόνητη αφοσίωσή της γοητεύει τον ιδεαλιστή
λογιστή του Dior, ένα ευγενικό μοντέλο και έναν διάσημο τον αριστοκράτη του
Παρισιού. Τελικά θα αλλάξουν περισσότερες από μια ζωές στο κυνήγι αυτού του
εξαίσιου φορέματος.

Mrs. Harris Goes to Paris

 

ΑΠΟ ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΣΤΗΝ ΟΘΟΝΗ

Ο σκηνοθέτης Άντονι Φαμπιάν διασκευάζει για τη μεγάλη οθόνη το μυθιστόρημα του
συγγραφέα Πολ Γκαλίκο «Η κυρία Χάρις πηγαίνει στο Παρίσι», το οποίο γράφτηκε το
1958 και μας χαρίζει ένα τρυφερό και σύγχρονο παραμύθι για την επιδίωξη των πιο
τρελών ονείρων, τη δύναμη της φιλίας και τη σημασία του να παραμένεις πιστός σε
αυτό που είσαι.
Πρόκειται για το πρώτο από τα τέσσερα βιβλία για την πολυμήχανη ηρωίδα, τα
οποία έχουν λατρέψει αμέτρητοι αναγνώστες όλες αυτές τις δεκαετίες. Ο σκηνοθέτης
Άντονι Φαμπιάν γνώριζε καλά όχι μόνο την απολαυστική κυρία Χάρις, αλλά και το
ευρύτερο έργο του Γκαλίκο – ο αείμνηστος ήταν αγαπημένος του συγγραφέα,
σκηνοθέτη και παραγωγού.
Έτσι, όταν ο Τζον Μπράουν, ο διαχειριστής της περιουσίας του Γκάλικο, πλησίασε
τον Φάμπιαν για να μεταφέρει το μυθιστόρημα στη μεγάλη οθόνη, εκείνος

ενθουσιάστηκε αμέσως. Έχοντας ζήσει στο Παρίσι ως παιδί και έχοντας φοιτήσει σε
οικοτροφείο στην Αγγλία, μπορούσε να εκτιμήσει και τις δύο κουλτούρες στην
καρδιά της ιστορίας.
«Κατανοούσα εξαιρετικά καλά αυτούς τους δύο κόσμους, το Λονδίνο και το Παρίσι»,
λέει ο σκηνοθέτης. «Ένιωσα ότι ήταν μια ιστορία που μπορούσα να αφηγηθώ με
πολύ αυθεντικό και ακριβή τρόπο. Τελικά, ήθελα να υποδηλώσω ότι η καρδιά της
Άντα Χάρις θεραπεύεται κάνοντας αυτό το ταξίδι. Είναι μια χήρα που έχει βάλει την
καρδιά της στον πάγο, και αυτό το φόρεμα είναι ένα άψυχο αντικείμενο που μπορεί
να αγαπήσει χωρίς να προδώσει τον σύζυγό της. Κατά κάποιον τρόπο, το φόρεμα
γίνεται καταλύτης για να ανοίξει η καρδιά της και να μπορέσει να αγαπήσει ξανά».
Το σενάριο το δούλεψε με τον Κάρολ Καρτράιτ, με τον οποίο είχε συνεργαστεί στο
παρελθόν για την ταινία Louder Than Words, με τον έμπειρο σεναριογράφο Κιθ
Τόμσον και την Ολίβια Χέτριντ, την σεναριογράφο του A Girl with a Pearl Earring.
Καθώς το εγχείρημα ξεκίνησε σοβαρά, οι δημιουργοί συνειδητοποίησαν ότι θα
έπρεπε να δημιουργήσουν μια σχέση συνεργασίας με τον Dior, δεδομένης της
εξέχουσας θέσης που κατέχει ο ιστορικός οίκος μόδας στην αφήγηση.

Mrs. Harris Goes to Paris

 

ΟΙ ΗΘΟΠΟΙΟΙ

«Η Άντα Χάρις δεν είναι μια συνηθισμένη γυναίκα. Ευγενική και εξαιρετικά αξιόπιστη,
έχει αυτοπεποίθηση για το ποια είναι και προσπαθεί πάντα να βλέπει το καλύτερο
στους ανθρώπους – ή τουλάχιστον να προσπαθεί να βλέπει πέρα από τα πιο
προφανή ελαττώματά τους. Ένας πολύ αυθεντικός χαρακτήρας και μέρος αυτού που
την κάνει ελκυστική σε όλους γύρω της είναι ότι είναι πραγματικά ο εαυτός της»,
εξηγεί ο σκηνοθέτης. Προκειμένου να βρει μια ηθοποιό που θα μπορούσε να
ενσαρκώσει με επιτυχία τη ζεστασιά και τη γοητεία της, ο Φαμπιάν στράφηκε στην
υποψήφια για Όσκαρ® Λέσλι Μάνβιλ που είναι γνωστή για τις μακροχρόνιες
συνεργασίες της με τον σκηνοθέτη Μάικ Λι, εκτός από την καταξιωμένη δουλειά της

στο πλευρό του Ντάνιελ Ντελ Λιούις στην ταινία «Αόρατη Κλωστή» του Πολ Τόμας
Άντερσον.
Η Μάνβιλ γνώριζε καλά τόσο τη ζωή στην Αγγλία τη δεκαετία του 1950, την περίοδο
στην οποία διαδραματίζεται η ταινία, όσο και τον κόσμο της μόδας εκείνης της
εποχής, αφού είχε κάνει έρευνα για την «Αόρατη Κλωστή».
«Η Άντα έχει πραγματικό αγωνιστικό πνεύμα, αλλά ταυτόχρονα είναι πολύ
ανιδιοτελής, γενναιόδωρη και ζεστή. Οι γυναίκες στα 50 τους εκείνη την περίοδο
ήταν εγκλωβισμένες σε μια τροχιά για το πώς θα ήταν η ζωή τους, αλλά η Άντα το
απορρίπτει αυτό. Είναι ζωηρή. Είναι χαρούμενη, έχει χιούμορ. Είναι ειλικρινής και
δίκαιη. Είναι πολύ παιχνιδιάρα. Είναι ανοιχτή στις ευκαιρίες, στην τύχη και στην τύχη
-και είναι ανοιχτή στην ιδέα της αγάπης» λέει η ηθοποιός για τον χαρακτήρα της.
Όταν η Άντα αποφασίζει να αποκτήσει ένα φόρεμα για τον εαυτό της, αναλαμβάνει
μια σειρά από περιστασιακές δουλειές, δουλεύοντας νύχτα και μέρα για να βγάλει τα
χρήματα που χρειάζεται. Όμως το σύμπαν βοηθάει την Άντα με απροσδόκητους και
σύντομα, φεύγει για το Παρίσι. Ωστόσο, η Άντα μαθαίνει γρήγορα ότι η αγορά ενός
φορέματος Dior δεν είναι τόσο απλή όσο το να μπεις σε ένα κατάστημα και να
δώσεις τα μετρητά που κέρδισες με κόπο.

Η τρομερή διευθύντρια του οίκου Dior, αρνείται ακόμη και να διασκεδάσει την ιδέα
να επιτρέψει στην ηρωίδα να εισέλθει στους αποκλειστικούς χώρους, ειδικά το πρωί
που ο ίδιος ο κύριος Dior θα παρουσιάσει την αναμενόμενη επετειακή συλλογή του
για τη 10η επέτειο για μια εκλεκτή ομάδα προσωπικοτήτων.
Ευτυχώς για την Άντα, ένας πλούσιος, αριστοκράτης φτάνει πάνω στην ώρα για να
γίνει μάρτυρας της σύγκρουσης μεταξύ της κυρίας Χάρις και της Μαντάμ Κολμπέρ
και ιπποτικά προσκαλεί την Άντα να συμμετάσχει στην εκδήλωση ως καλεσμένη
του.
Οι δημιουργοί ένιωσαν ότι ο ρόλος της Κολμπέρ έπρεπε να πάει σε μια Γαλλίδα
ηθοποιό και η Ιζαμπέλ Ιπέρ ήταν η πρώτη επιλογή για τον χαρακτήρα. «Η Ιζαμπέλ
έφερε μια πολυδιάστατη πτυχή στον χαρακτήρα – την έκανε μάλλον τρελή και πολύ
αστεία, όχι απλώς ψυχρή και απαγορευτική», λέει ο σκηνοθέτης. «Η Μαντάμ

Κολμπέρ, επιφανειακά, θα μπορούσε να θεωρηθεί ως δυσάρεστη, αλλά καταλήγουμε
να νιώσουμε συγκινημένοι από αυτήν και την ιστορία της. Μόνο μια ηθοποιός του
διαμετρήματος της Ιπέρ θα μπορούσε να αποδώσει αυτήν την πολυπλοκότητα».
Η Ιπέρ θεώρησε ότι το σενάριο της ταινίας ήταν πολύ αστείο και ταυτόχρονα είχε
ουσία. «Η φιλία που αναπτύσσεται μεταξύ των δυο γυναικών είναι βαθιά και
όμορφη», λέει η ίδια. «Η Μαντάμ Κόλμπερτ καταλαβαίνει ποια είναι η Άντα, επειδή
έχουν την ίδια αίσθηση του αγώνα, την ίδια αίσθηση της δικαιοσύνης. Έτσι, ενώ το
σενάριο έχει πολλή καρδιά, υπάρχει και βάθος, το οποίο το κάνει συναισθηματικό,
ενδιαφέρον και, με την καλή έννοια, λίγο πολιτικό».

«Πρόκειται για μαγικό ρεαλισμό», λέει ο Φαμπιάν. «Η ταινία είναι βασισμένη στην
πραγματικότητα, αλλά είναι επίσης ένα παραμύθι για ενήλικες. Αν παρασυρθείς από
τη μαγεία, χάνεις τον ρεαλισμό της ιστορίας- αν πας πολύ μακριά προς το δράμα
χάνεις τη μαγική σπίθα».
Προσθέτει η Ιζαμπέλ Ιπέρ: «Το φόρεμα της κυρίας Χάρις πρέπει να γίνει αντιληπτό
ως μεταφορά. Φυσικά, το ποθεί, αλλά κατά βάθος θέλει η ζωή της να είναι
μεγαλύτερη από ό,τι είναι, και έτσι το φόρεμα γίνεται σύμβολο αυτού του
επιτεύγματος, σύμβολο ενός διαφορετικού κόσμου. Της ευτυχίας».

mrs. 'Harris Goes to Paris

 

Σκηνοθεσία, Σενάριο: Άντονι Φαμπιάν

Πρωταγωνιστούν: Λέσλι Μάνβιλ, Ιζαμπέλ Ιπέρ, Τζέισον Άιζακς, Άννα Σάνσελορ, Λάμπερ

Γουίλσον, Άλμπα Μπατίστα, Λούκας Μπράβο, Ρόουζ Γουίλιαμς

Διάρκεια: 115’

 

0