Η ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΣΤΑΝΙΣΗ συμπληρώνει φέτος  41 χρόνια στη δισκογραφία. Αποκλειστικές αφηγήσεις της ίδιας και άγνωστες ιστορίες γύρω από την καριέρα της.

 

 

 

 

 

Για την Κατερίνα Στανίση, θα μπορούσα να γράφω ώρες ατέλειωτες.

Πρόκειται για μια ερμηνεύτρια, όπου επί 41 χρόνια, συντροφεύει τόσο εμένα, όσο ένα εκπληκτικά μεγάλο ποσοστό Ελλήνων,

στους καημούς, στις χαρές, στις πίκρες, στους νταλκάδες μας.

Και αν το να “γρατζουνάει” την ψυχούλα σου, μια συγκεκριμένη φωνή είναι προσωπική υπόθεση,

η καθολική αποδοχή από έναν λαό δεν μπορεί να προσπεραστεί έτσι απλά.

Διότι, ας είμαστε ειλικρινείς, την Στανίση, ή απλώς την Κατερινάρα μας, την αγαπάμε όλοι.
Δε μπορώ να σκεφτώ άνθρωπο, ότι μουσικά γούστα και να έχει, όπου στο άκουσμα του ονόματος της, δε θα πει

“την αγαπώ, είναι φωνάρα, είναι αυθεντική”.

 

Και αυτή η εκπληκτική αυθεντικότητα, σε συνδυασμό με το πολύτιμο λαϊκό ρεπερτόριο και τη σπαρακτική της φωνή,

την καθιστούν “μια κατηγορία μόνη της”.

Όμως πριν προχωρήσουμε σε οτιδήποτε άλλο, θέλω να σταθώ στη φωνή.

Η Κατερίνα μας, δεν διέθετε απλά το χάρισμα μιας ακόμα υπέροχης λαϊκής φωνής. Διέθετε ιστορία, προσωπική
δύσκολη ζωή, εμπειρίες (ευχάριστες και μεγάλου πόνου), διέθετε αυτό το “αχ” της ψυχής της, που το μετέδιδε στον
κόσμο, με ερμηνείες σπαρακτικές, όπου αντίστοιχες, μόνο από την Καίτη Γκρέυ είχα ξανακούσει.

Η Κατερίνα Στανίση δεν είναι απλά, μία ακόμα μεγάλη λαϊκή τραγουδίστρια. Είναι ο ορισμός του τι σημαίνει λαϊκή τραγουδίστρια.

Πριν ξεκινήσουμε την μελέτη της δισκογραφικής της διαδρομής, θα ήθελα να επισημάνω, πως σκοπός μου δεν
είναι, καμία αναφορά σε τίποτα που αφορά, την προσωπική ζωή της, και από την συνομιλία μου με την ίδια, έγινε

σαφές πως και η ίδια δε θα το ήθελε αυτό.

Στόχος μου, να θυμηθούμε τραγούδια, αδικημένα, από κάθε δίσκο, αλλά και άγνωστες ιστορίες γύρω από τη δισκογραφία της.

 

«ΜΥΣΤΙΚΕ ΜΟΥ ΕΡΩΤΑ»

1982, και έχει έρθει πλέον η ώρα της δικαίωσης για την Κατερίνα Στανίση.

Η ίδια, συνεργάζονταν για αρκετά χρόνια, σε σχήματα με τον Τάκη Μουσαφίρη, και πολλές φορές, την καλούσε να
ηχογραφήσει τραγούδια, για να τα ακούσουν οι φίρμες της εποχής και να τα κυκλοφορήσουν.

Η Κατερίνα, είχε ήδη υπογράψει από το 1980, συμβόλαιο με την τότε PolyGram, αλλά δεν υπήρχε άμεση ανταπόκριση για δίσκο.
Κάποια στιγμή, έπιασε με παράπονο τον αείμνηστο Μουσαφίρη, ότι θέλει και η ίδια τραγούδι για αυτήν.
Ο Μουσαφίρης, θα της δώσει το “Μυστικέ μου έρωτα”.

Το τραγούδι γίνεται σουξέ, πριν καν κυκλοφορήσει και υπήρχε αγωνία, μήπως τελικά δοθεί σε κάποιον άλλον ερμηνευτή.
Τελικά, ο Μουσαφίρης κρατά το λόγο του, και κυκλοφορεί ο πρώτος δίσκος.

Το τι ακολούθησε μετά, είναι γνωστό. Ένα τραγούδι, από τα πλέον κλασσικά και ένας πρώτος πλατινένιος δίσκος ,
με πωλήσεις ρεκόρ γα πρωτοεμφανιζόμενη τραγουδίστρια (πάνω από 80.000 πωλήσεις, μόνο στην πρώτη κυκλοφορία).

Φυσικά από ένα τέτοιο δίσκο, ξεχώρισαν πολλά ακόμα κομμάτια, όπως τα “Τίποτα δε μας ενώνει”, “Τέτοιες ώρες”.

Θέλω να σταθώ όμως σε 2 από τα πιο αγαπημένα μου, τα :
“ΜΕ ΠΡΟΔΩΣΕΣ” (με την εκπληκτική ερμηνεία της Στανίση)

και το ζεϊμπέκικο,
“ΘΑ ΦΥΓΩ”

Για τη συνεργασία με τον Μουσαφίρη, η ίδια θα μου πει:

“Ο Τάκης Μουσαφίρης με εμπιστεύτηκε και μου έδωσε μεγάλα τραγούδια, παρόλο που τα μεγάλα τραγούδια, των μεγάλων συνθετών, τα παίρνανε τα μεγάλα ονόματα, για να έχουν επιτυχία. Κάναμε και ένα δεύτερο δίσκο μαζί και πάλι κάναμε επιτυχία. Τον ευχαριστώ εκεί που είναι, που με εμπιστεύτηκε!”

 

Μετά από αυτόν τον θρίαμβο, θα περίμενε κανείς, η συνεργασία αυτή να συνεχίζονταν και στον επόμενο δίσκο.

Κάτι τέτοιο όμως δε συνέβη και δύο χρόνια, το 1984, θα κυκλοφορήσει ο δίσκος

«ΟΛΑ ΤΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΑΛΛΑΖΟΥΝ»

σε συνθέσεις, ενός εξίσου σπουδαίου συνθέτη, του Θανάση Πολυκανδριώτη.

 

Άραγε είχε συμβεί κάτι μεταξύ τους;

Η ίδια θα μου πει:

“Ο δίσκος με τον Πολυκανδριώτη, ήταν απόφαση της εταιρίας, ήταν δικό τους θέμα. Εγώ δεν είχα άποψη για τον συνθέτη, αλλά με άφηναν να επιλέγω τραγούδια.  Αν δεν τα ήθελα πως θα μπορούσα να τα αποδώσω καλά και να τα περάσω στον κόσμο; Ο Πολυκανδριώτης μου έδωσε σπουδαία τραγούδια , που τραγουδάω εώς σήμερα και κάναμε μεγάλη επιτυχία. Τον ευχαριστώ πολύ.”

 

Πράγματι, αυτός ο δίσκος ήταν η ιδανική συνέχεια, μιας τόσο δυναμικής πρώτης εμφάνισης.
Οι επιτυχίες και πάλι πολλές: “Δεν έχω χώρο ελεύθερο”, “Σε ζητώ σε ζητώ”, “Αλλιώτικη περίπτωση”, “Δικά σου νέα προηγούνται”

 

Στα πιο αγαπημένα μου θα ξεχωρίσω τα:
̈ΜΕ ΣΥΓΧΩΡΕΙΤΕ”

“ΠΟΙΟΣ ΚΑΗΜΟΣ ΜΕΓΑΛΟΣ” (σε στίχους Μάνου Ελευθερίου)

“ΚΑΝΕΙΣ ΛΑΘΗ”

 

Πριν φτάσουμε στο δίσκο αυτό, η Στανίση είχε κερδίσει την εμπιστοσύνη του Γιώργου Νταλάρα, όπου την είχε στο
πλάι του, τόσο στις εμφανίσεις του στον “Ορφέα” αλλά και στις 2 θρυλικές πια, συναυλίες του στο ΟΑΚΑ, παρουσία 160.000 θεατών.

 

 

Επίσης ο σπουδαίος Απόστολος Καλδάρας, στο δίσκο «Όταν μιλούν τα τέλια», θα εμπιστευθεί 3 τραγούδια στην

Κατερίνα και τα υπόλοιπα 9 στον Δημήτρη Μητροπάνο.

Η Στανίση έχει πλέον καθιερωθεί στο χώρο και πρώτου συνεχίσουμε να εξετάζουμε τους δίσκους της,

θέλησα να σταθώ στο θέμα… σλόγκαν.

Τη δεκαετία ’80, οι λαϊκοί τραγουδιστές στηρίχτηκαν στο τραγούδι με την “ατάκα”.

Δούκισσα, Ρίτα Σακελλαρίου, Λίτσα Διαμάντη, Δημήτρης Κοντολάζος κλπ, είπαν πολλά τραγούδια τύπου
“Αρέσω”,”Ο κοντός με τη γραβάτα”, “Πάμε πακέτο”, “Δεν παντρεύομαι”, “Φιλάκια πολλά”,κλπ”

Στους δίσκους της Στανίση, αντίστοιχα τραγούδια απουσίαζαν.

Ασφαλώς και υπήρχαν τα πιο εμπορικά κομμάτια, αλλά ποτέ κάτι στα όρια του αστείου.

 

Ήταν δική της επιλογή αυτό ή θα μπορούσε να ήταν και εμπόδιο από άλλους παράγοντες για μικρότερη επιτυχία;

“Δεν ήθελα το εύπεπτο, ήθελα να χτίσω ρεπερτόριο. Ασφαλώς και σε κάθε δίσκο δε μπορούσαν να είναι όλα επιτυχίες. Δεν ήθελα να κάνω τραγούδια μόνο για εκείνη την εποχή. Να μη πω μεγάλες κουβέντες, ότι έμειναν κλασσικά, διαχρονικά όμως σίγουρα. Δε μου άρεσαν τα σλογκανάτα, αλλά και το σουξέ δεν ήταν κάτι κακό. Σου άνοιγε πόρτες, είχες περισσότερες προτάσεις. Εμένα τα περισσότερα τραγούδια μου, γράφτηκαν πάνω μου, για τις εμπειρίες και τα βιώματα μου. Τραγούδησα στα 24 μου Μάνο Ελευθερίου, που ήταν ένας ποιητής”

 

Μάνο Ελευθερίου, αλλά και Τάκη Μουσαφίρη (σε 2 τραγούδια), Λ. Χαψιάδη Ν. Καρανικόλα, θα ερμηνεύσει στον τρίτο δίσκο

“ΤΙ ΝΑ ΘΥΜΗΘΩ ΑΠΟ ΣΕΝΑ”

με μεγαλύτερες επιτυχίες τα “Τι ωραίος τύπος είσαι”, “Στο κουτούκι του Γιαβρή”, “Τα άστρα και τα ζώδια”.

Στα λιγότερο γνωστά τραγούδια, αλλά εξίσου υπέροχα, ξεχωρίζω τα:

“ΤΟ ΤΗΛΕΦΩΝΟ ΜΟΥ”

 

“ΤΙ ΝΑ ΘΥΜΗΘΩ ΑΠΟ ΣΕΝΑ”

 

“ΚΑΙ ΤΩΡΑ ΠΟΙΟΝΕ ΝΑ ΑΓΑΠΩ”

 

 

«ΥΠΑΡΧΕΙ ΛΟΓΟΣ…» και πρέπει να σταθούμε στον δίσκο αυτόν.

1986, 13 νέα τραγούδια. Στις συνθέσεις διακρίνουμε σε 2 τραγούδια τον γνωστό συνθέτη Δημήτρη Σταμπουλή και τα υπόλοιπα
11 να μοιράζονται 2 άγνωστοι συνθέτες. Τα ονόματα τους, Δημήτρης Παπαδημητρίου και Βασίλης Τασιόπουλος.
Μόνο που οι 2 αυτοί συνθέτες ήταν ένας και πιο συγκεκριμένα, ένας κορυφαίος. Ο Χρήστος Νικολόπουλος.
Ο συνθέτης τότε, δεσμευόταν με αποκλειστικό συμβόλαιο με τη ΜΙΝΟS και μπόρεσε να δώσει τραγούδια στη Στανίση με ψευδώνυμο.

Μεγάλες και πάλι οι επιτυχίες όπως οι: “Σ’ αυτόν τον κόσμο”, “Σε αγαπώ σε θέλω”, “Έχεις καρδιά μου τρελλαθεί”, “Δεν αξίζει τον κόπο”,

αλλά θα ήθελα να ξεχωρίσω, ένα από τα ωραιότερα τραγούδια, όλης της καριέρας της Στανίση, το

“ΕΡΗΜΗ ΣΑΝ ΠΟΛΗ”

 

Συνέχεια στη δισκογραφία της Κατερίνας με ωραίους και πάντα επιτυχημένους δίσκους.
1987 «ΕΝΑΣ ΣΤΟΥΣ ΔΥΟ ΑΠΟΨΕ ΧΑΝΕΙ», σε συνθέσεις και στίχους του Γιάννη Καραλή.
Μεγάλες επιτυχίες τα “Γεγονός”, “Κοντά σου μακριά σου”, “Τους θέλω και τους δυο”,”Παρασύρεσαι”, “Δείξε μου τον τρόπο”

 

Μια ξεχωριστή στιγμή το ομώνυμο τραγούδι.

 

1987 «ΤΟ ΔΙΚΟ ΜΑΣ ΤΡΑΓΟΥΔΙ» , δίσκος με τραγούδια σε μουσική Σπύρου Παπαβασιλείου και στίχους Λάκη Τεάζη, όπου τα τραγούδια, εκτός της Στανίση,

ερμηνεύουν οι Δημήτης Μητροπάνος και Δημήτρης Κοντολάζος.

1988 «ΣΤΑΣΟΥ ΠΛΑΙ ΜΟΥ» σε συνθέσεις Τάκη Σούκα, Χρήστου Νικολόπουλου, Γιάννη Καραλή, Χρήστου Γκάρτζου.
Μεγάλες επιτυχίες τα “Δεν είμαι εδώ”, “Στάσου πλάι μου”, “Έτσι σ’ αγαπησα”, “Θα γίνουν ταραχές”, “Είσαι παντού”

Το τραγούδι που ξεχωρίζω είναι το
“ΑΠΕΛΠΙΣΜΕΝΑ Σ’ΑΓΑΠΩ”

 

1989 “ΜΑΓΙΚΕΣ ΣΤΙΓΜΕΣ” σε τραγούδια Αλέκου Χρυσοβέργη και Σπύρου Γιατρά.

“Μαγικές στιγμές”, “Δεν το ρισκάρω”, “Θεέ μου τι έκανα” οι μεγάλες επιτυχίες,

που κινούνταν σε λίγο πιο ποπ δρόμους, με βάση το ζητούμενο της εποχής.

Δε μπορώ να μη δε σταθώ, σε ένα κομμάτι σταθμό της καριέρας της Στανίση, όπου δεν ερμηνεύει απλά, αλλά σπαράζει.

Αναφέρομαι στο

“ΤΗ ΦΩΝΗ ΤΗΣ ΚΑΡΔΙΑΣ ΜΟΥ Θ’ ΑΚΟΥΣΩ”

 

αλλά και στο “ΟΛΗ ΜΑΣ Η ΑΓΑΠΗ”

 

Πριν φύγουμε από τη δεκαετία 80, θα πρέπει να αναφέρουμε τη συμμετοχή της Στανίση, σε δίσκους όπως :
“Τα γλεντζέδικα”, “έξω ντέρτια και καημοί με τα γλεντζέδικα νο2”, “τα λαϊκά της νύχτας”, κλπ με επανεκτελέσεις λαϊκών επιτυχιών,
παρέα με τη Δούκισσα, τη Ρίτα Σακελλαρίου, τον Φίλιππο Νικολάου, κλπ, όπου κάθε ένας από αυτούς

πετύχαινε πλατινένιες πωλήσεις, άνω των 100.000.

Αλλά δε γίνεται να μη κάνουμε ξεχωριστή στάση στο κεφάλαιο

ΣΤΕΛΙΟΣ ΚΑΖΑΝΤΖΙΔΗΣ!

 

Ο τεράστιος ερμηνευτής, θα ακούσει τη Στανίση και θα ξεχωρίσει την αυθεντικότατη λαική φωνή της και θα είναι η μόνη

τραγουδίστρια, μετά τη Μαρινέλλα, όπου θα ερμηνεύσει μαζί του τραγούδι.
Στο δίσκο του “Ελεύθερος”, το 1988, θα κυκλοφορήσει το ντουέτο τους “Δεν είσαι εσύ”

 

 

ενώ ένα χρόνο μετά , στο δίσκο του “Ότι δεν είπα”, η Στανίση θα έχει και πάλι συμμετοχή,

ερμηνεύοντας την διασκευή του “Αυτή η νύχτα μένει”.

 

 

Για την ιστορία, ο Καζαντζίδης, δημόσια είχε αναγνωρίσει ως τις μεγάλες λαϊκές φωνές μόνο τη Στανίση και την Πίτσα Παπαδοπούλου,

ενώ λίγα χρόνια θα έχει δίπλα του σε β’ φωνές σε δίσκο και την εξίσου σπουδαία, Γλυκερία.

 

 

Και φτάνουμε πλέον στο 1990 και είμαστε γεμάτοι “ΑΔΥΝΑΜΙΕΣ….”

Η πετυχημένη συνεργασία με το δίδυμο Χρυσοβέργη – Γιατρά, θα συνεχιστεί και σε αυτόν τον χρυσό δίσκο.
“Αδυναμίες”, “Πίνω”, “Θα γίνει το έλα να δεις”, “Ευτυχώς που είχα κρύψει ένα όνειρο” οι μεγάλες επιτυχίες του δίσκου.

 

Εδώ όμως πρέπει να κάνουμε μια στάση.

Αρχικά να δώσουμε μια πληροφορία, κυρίως για τους συλλέκτες δίσκων, που διαβάζουν αυτό το άρθρο.

Ο δίσκος κυκλοφόρησε, ως βινύλιο σε 2 εκδόσεις.

Η πρώτη περιελάμβανε τα 10 τραγούδια του δίσκου, ενώ στην επανέκδοση υπήρχε το τραγούδι-ντουέτο με τον Μάκη Αλατζά,

“ΑΝ ΦΥΓΕΙΣ ΚΑΠΟΤΕ” (των Ηλία Μπάσιου/ Νίκου Κασκάτη)

 

Το τραγούδι είχε συμπεριληφθεί και στο δίσκο του ερμηνευτή “Μόνο για τον έρωτα σου”
Η σημαντικότερη όμως πληροφορία, αφορά το ήδη μεγάλο σουξέ

“ΘΑ ΓΙΝΕΙ ΤΟ ΕΛΑ ΝΑ ΔΕΙΣ”

Το τραγούδι αυτό, είχε την ίδια βασική ατάκα με ένα τραγούδι του Γιάννη Φλωρινιώτη, και έτσι για λόγους πνευματικών
δικαιωμάτων, αναγκάστηκε να αποσυρθεί από την κυκλοφορία (παρόλο που είχε ήδη κάνει επιτυχία) και στη θέση του, να ηχογραφηθεί το τραγούδι

“ΔΕΝ ΑΝΤΕΧΕΙ Η ΚΑΡΔΙΑ ΜΟΥ”, όπου κυκλοφόρησε μόνο στην έκδοση του cd.

 

Για την ιστορία, το συγκριμένο cd, θεωρείται από τα πιο σπάνια και ο μέσος όρος πώλησης του, αγγίζει τα 300 ευρώ.

Το τραγούδι που ξεχωρίζω, ως πιο αδικημένο, είναι το ζεϊμπέκικο

“ΑΠΟΣΥΡΟΜΑΙ”

Συνεχίζουμε στο 1991 και… “ΑΓΑΠΑΩ ΔΥΣΚΟΛΑ”.

10 χρόνια μετά το “Μυστικέ μου έρωτα” Μουσαφίρης και Στανίση, ξανά μαζί, με ένα ακόμα χρυσό δίσκο, γεμάτο επιτυχίες
“Τώρα τι ζητάς”, “Όταν λέμε έρωτα”, “Ο Κώστας”, “Πες μου που κοιμήθηκες χθες” αλλά και κατά την γνώμη μου μερικά από τα καλύτερα

τραγούδια της δισκογραφίας της Στανίση, με τις αριστοκρατικές της ερμηνείες.

 

“ΑΓΑΠΑΩ ΔΥΣΚΟΛΑ”

“ΚΑΙ ΜΕΓΑΛΩΝΩ”

“ΕΓΩ”

“ΦΕΥΓΩ, ΑΚΟΥΣ?”

“ΦΟΒΑΜΑΙ”

Την ίδια χρονιά, παρεά με τον Δημήτρη Κοντολάζο, θα κυκλοφορήσει μια ακόμα συλλογή επανεκτελέσεων λαϊκών επιτυχιών, με

τίτλο “Τα γλεντάκια”

 

ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΣΤΑΝΙΣΗ / ΝΙΚΟΣ ΚΑΡΒΕΛΑΣ
Μια μουσική συνάντηση που έγραψε τη δική της ιστορία.
1992 και 1993 “ΑΝΑΣΤΑΤΩΝΟΜΑΙ” και “ΝΑ ΜΕΙΝΕΙΣ”
Πωλήσεις ρεκόρ, σουξέ αξεπέραστα, υπέροχα τραγούδια.

 

“Να σου κάνω μια ερώτηση”, “Συγνώμη κύριε ποιος είστε”, “Πρώτος”, “Αναστατώνομαι”, “Να μείνεις”, “Της κόλασης το εισιτήριο”,

Ο κατάλληλος άνθρωπος”, “Με τον ερωτά σου” και πόσα ακόμα τραγούδια, σε μια συνεργασία που έγινε διαχρονική και συζητιέται μέχρι σήμερα.

Και με αρκετούς μύθους όμως, γύρω από αυτήν.

Μιλήσαμε αρκετά για αυτήν τη συνεργασία με την ίδια: Κυρία Στανίση. Αυτή η συνεργασία πως ξεκίνησε; Ήταν δική σας επιθυμία;

 

Ναι, εγώ τον ζήτησα τον Καρβέλα. Εκείνη την εποχή ήταν το νο1. ‘Εγραφε τραγούδια που παίζαν διαρκώς τα ραδιόφωνα.
Αν έκανα τότε, βαρύ λαϊκό, εκτός από κάποιους σταθμούς που παίζανε μόνο λαϊκό, δε θα έπαιζα στα μεγάλα ραδιόφωνα.

Αν δεν ήσουν Καρβέλας δε σε παίζανε. Ήμουν όμως τυχερή, γιατί μαζί γράψαμε ιστορία.

 

Υπάρχει ο αστικός μύθος, πως όταν του ζητήσατε τραγούδια, του ζητήσατε να γράψει σκεπτόμενος τον Στράτο Διονυσίου με το θήλυκό γεννητικό όργανο. Ισχύει αυτό;

Ήταν πιο ελαφρά τα τραγούδια του και όντως του το είπα, γιατί ήθελα να γράψει πάνω μου.

Όμως δε μπορούσαμε και ρεπερτοριακά να πάμε πίσω,στη δεκαετία 80, ήμασταν πια στα ’90ς. Δε γινόταν να λέμε το ίδιο μοτίβο.

Δεν θεωρώ όμως πως ξεφύγαμε πολύ, αλλά ακολουθήσαμε και αυτό που ήθελε η αγορά.

Τότε το λέγανε “το σλογκανάτο”, αλλά να , βλέπεις 30 χρόνια μετά, το “Αναστατώνομαι” για παράδειγμα. Κάνω έναρξη με αυτό και γίνεται χαμός, τα νέα παιδιά τρελαίνονται με αυτό. Αλλά και εγώ δεν είπα κάποιο τραγούδι που να με προσβάλλει σε κάτι.

 

Υπήρξε μια ακόμα φήμη, σχετικά με τη συνεργασία σας. Πως ενώ στην παραγωγή του “αναστατώνομαι” ήταν διαρκώς παρών στο στούντιο, στον δεύτερο δίσκο, το “Να μείνεις” δεν έδειξε το ίδιο ενδιαφέρον και σας άφησε μόνη.

Όχι, δεν ισχύει κάτι τέτοιο. Ήταν παρών και στους δύο δίσκους και περάσαμε και πάρα πολύ καλά.

 

Πριν από λίγα χρόνια, είδαμε μια φωτογραφία σας με τον Νίκο Καρβέλα σε ένα στούντιο και υπήρξε φημολογία ότι θα υπήρχε νέα συνεργασία.

Όντως κάναμε μια κουβέντα, αλλά ο Καρβέλας, τα τελευταία χρόνια ασχολείται με άλλα πράγματα και έτσι δεν προχώρησε.

 

Μιας και μιλήσαμε για τη δυναμική του Νίκου Καρβέλα, θα ήθελα να σας ρωτήσω αν είχατε σκεφτεί να συνεργαστείτε και με τον Φοίβο.

Ναι το ήθελα και το ζήτησα αλλά δε γινότανε. Ήμουν σε άλλη εταρία και ο Φοίβος τότε είχε αποκλειστικό συμβόλαιο με άλλη εταιρία.

 

Πριν κλείσουμε το κεφάλαιο αυτό να θυμηθούμε τα πιο αδικημένα τραγούδια

“ΛΕΞΕΙΣ”

“Σ’ΑΓΑΠΩ ΜΕΧΡΙ ΘΑΝΑΤΟΥ”

“ΕΛΛΗΝΕΣ ΕΙΜΑΣΤΕ” και POLYGRAM

Φτάνουμε στο 1994. Έχει προηγηθεί ο θρίαμβος με τα τραγούδια του Καρβέλα, όμως οι φήμες οργίαζαν, πως η σχέση της
Στανίση με την Polygram, περνούσε κρίση. Οι 3 προηγούμενοι δίσκοι είχαν πουλήσει πάνω από 50.000 αντίτυπα, και δεν της
είχε γίνει καμία απονομή χρυσού δίσκου.

Και μετά από τη συνεργασία με ένα τόσο δυνατό όνομα, όπως του Καρβέλα, η λογική λέει, πως θα υπήρχε προσπάθεια για μια εξίσου δυναμική συνεργασία με “εύφλεκτο” υλικό.

Στην περίπτωση της Στανίση, δεν έγιναν έτσι τα πράγματα. Ακολούθησε ο δίσκος “Έλληνες είμαστε”, με καθαρό και έντονο λαϊκό
στοιχείο, και με τις υπογραφές δύο δημιουργών, (Δημήτρης Χαλκιάς στις συνθέσεις, Βασίλης Παπαδόπουλος στους στίχους),

που δεν είχαν την ίδια… εγγύηση της επιτυχίας.

 

Κυρία Στανίση, ήταν επιλογή σας αυτός ο δίσκος; Είχατε ζητήσει τον Καρβέλα, όπου τον έπαιζαν τα ραδιόφωνα, ενώ αυτός ο δίσκος, δεν είχε την ίδια προοπτική.

 

Δεν ήτανε δική μου επιλογή, η εταιρία το επέβαλλε, γιατί ήθελε να κάνει μια φτηνή παραγωγή. Τα κάνουν αυτά οι εταιρίες.
Επειδή οι δημιουργοί είχαν δώσει κάποια επιτυχία, θέλανε μετά με το ζόρι να γίνει μια δουλειά. Για αυτό και έφυγα μετά από την εταιρία.

 

Άρα ισχύει ότι οι σχέσεις σας με την εταιρία, δεν ήταν καλές;

 

Τα πρώτα χρόνια ήταν όλα πολύ καλά. Είχα τον παραγωγό μου, με πρόσεχε, με έτρεχε στους συνθέτες, ψάχναμε το καλύτερο.

Μετά έγινε διευθυντής ο κος Αντύπας και όταν πέθανε, ανέλαβαν κάποιοι άνθρωποι, που δε ξέρω αν αγαπούσαν ειλικρινά, αυτό που κάνανε.

Πάντως δε θέλανε το λαϊκό τραγούδι, αγαπούσαν το πιο ελαφρύ. Ήρθαν άνθρωποι σε πόστα και δε ξέρανε τη δουλειά. Υπήρχανε πολλές κλίκες και αυτό δε μου άρεσε,

Έπρεπε να είναι αμερόληπτοι. Θα σου πω ένα περιστατικό.

Είχα κάνει ένα εξτρά σε μια πόλη και την επόμενη μέρα έγινε χαμός στις πωλήσεις σε εκείνη την πόλη.

Με παίρνει ο τότε διευθυντής και με ρωτάει “Μα τι έγινε εκεί και σήμερα όλα τα δισκοπωλεία της πόλης, ζητάνε Στανίση;”

Αυτά έπρεπε να τα βλέπανε, δεν κάνανε για μένα σημαντικά πράγματα.

Αλλά να σου πω ειλικρινά; Ότι έγινε το οφείλω στον κόσμο. Ο κόσμος έβλεπε στη βιτρίνα, νέο εξώφυλλο Στανίση και μπαίναν και με αγόραζαν.

Η εταιρία μου έκανε μόνο το στούντιο και μετά άφηνε το δίσκο στην τύχη του. Δε μιλάω ΠΟΤΕ άσχημα, αλλά δε με διαφήμισαν. Προτιμούσαν τις κοπέλες με πιο ελαφρύ ρεπερτόριο.

Και να σου πω και κάτι; Τα τίγκαρα τα μαγαζιά και μου έλεγαν στην εταιρία “πουλάς μόνη σου”

Έτσι έληξε η συνεργασία της Στανίση με την Polygram και ο δίσκος “Ελληνες είμαστε” δεν συνέχισε τον θρίαμβο.
Βέβαια τόσο το ομώνυμο, όσο και το “τρέμω” έγιναν μεγάλες επιτυχίες και θεωρώ αδικημένα τραγούδια τα :

 

“Η ΣΚΟΝΗ”

“ΤΟ ΜΟΝΟΠΑΤΙ”

ΤΑ ΕΠΟΜΕΝΑ ΧΡΟΝΙΑ

Θα ακολουθήσουν 3 δίσκοι στην Bmg.

1995 “ΟΡΚΙΣΟΥ”, και πάλι με το δίδυμο Χρυσοβέργη-Γιατρά.

 

Με τεράστια επιτυχία το “Ένα δάκρυ”  αλλά και τα “Πόλεμος ερωτικός”, “Δεν αστειεύομαι,έρωτα μου” να ακολουθούν.

Ξεχωρίζω τη μπαλλάντα
“ΚΟΥΡΑΣΤΗΚΑ”

https://www.youtube.com/watch?v=9bHMCBO7q_

 

1996 “ΔΗΜΟΣΙΑ ΤΟ ΔΗΛΩΝΩ”

“Δημόσια το δηλώνω”, “Σου λέω σ άγαπώ”, “Υποθέσεις”, “Σε θυμάμαι” γίνονται μεγάλες επιτυχίες

και αδικημένο το
“ΚΑΡΔΙΑ ΜΟΥ ΓΥΑΛΙΝΗ”

και φτάνουμε στο 1997.

“ΗΜΟΥΝ ΕΙΜΑΙ ΚΑΙ ΘΑ ΕΙΜΑΙ” και η τρίτη -και τελευταία- συνεργασία με τον Καρβέλα είναι γεγονός.

“Αποκλείεται”, “Από που κι ως που”, “Ήσουν είσαι και θα είσαι” ξεχωρίζουν

αλλά σε καμία περίπτωση, δεν αγγίζουν τον παλαιότερο θρίαμβο.

Τα τραγούδια
“ΛΥΠΑΜΑΙ”

και “ΣΤΗΝ ΑΠΕΝΑΝΤΙ ΓΩΝΙΑ”

ήταν από τις αγαπημένες μου στιγμές του δίσκου.

Για τη συνεργασία με τη BMG η ίδια θα μου πει:

“Η Bmg, είχε στο δυναμικό της νέους ανθρώπους, είχε αλλάξει και η μόδα.
Δεν ασχολήθηκαν μαζί μου και δεν έγιναν τα πράγματα, όπως έπρεπε.”

 

“ΣΕ ΕΧΩ ΚΑΝΕΙ ΘΕΟ…”

Θα χρειαστεί μια μικρή δισκογραφική αποχή, 2 ετών για να βρεθεί στην FM RECORDS.

Η εταιρία, αν και πιο μικρή, σε σχέση με τις προηγούμενες,

αντιλαμβάνεται το μέγεθος της Στανίση και στέκεται στο ύψος των περιστάσεων.

 

Το 1999, θα κυκλοφορήσει ένας από τους πιο επιτυχημένους δίσκους της, το “ΑΛΛΑΞΕ Η ΖΩΗ ΜΟΥ”.

Σε ελάχιστες μέρες το “Μ’ ενα κόκκινο καράβι” θα παίζει παντού ασταμάτητα.

Δύο σημαντικοί δημιουργοί, ο Κυριάκος Παπαδόπουλος και η Εύη Δρούτσα, υπογράφουν 8 υπέροχα τραγούδια,

αντάξια της ιστορίας της.

Η επιτυχία του δίσκου, θα οδηγήσει την εταιρία να κάνει 6 video clips.

Ξεχωριστές στιγμές του δίσκου τα

“ΦΥΓΕ”

“ΑΛΛΑΞΕ Η ΖΩΗ ΜΑΣ”

“ΠΕΡΑΣΑ ΠΟΛΛΑ”

“ΕΛΑ ΠΑΛΙ”

…αλλά η έκπληξη ήρθε τελικά από το δίδυμο Παναγιώτη Καπίρη και Φώντα Θεοδώρου, οι οποίοι υπογράφουν την τεράστια

επιτυχία “Σ’ εχω κάνει Θεό”.

Η Ίδια θα μου πει:

Το “Σ’εχω κάνει Θεό” ήταν πραγματικά τυχερό. Μου είχε έρθει ένα ντέμο, κακογραμμένο, δεν άκουγα σχεδόν τι έλεγε,

αλλά το “έπιασα” και το βάλαμε στο δίσκο. Ήταν πραγματική τύχη.

 

Είναι νομίζω περιττό να πούμε κάτι παραπάνω, για αυτό το τραγούδι και την πλέον διαχρονική του αξία.

Οι ίδιοι δημιουργοί, ένα χρόνο μετά, στο δίσκο “ΑΚΟΜΑ Σ’ΑΓΑΠΩ”, θα δώσουν στη Στανίση, ένα δεύτερο τραγούδι, ίδιας δυναμικής και διάρκειας, το “Τότε”.

Εξίσου καλά πήγε και ο δίσκος αυτός, με τα ραδιόφωνα να παίζουν πολλά τραγούδια.

Ξεχωρίζω το ζεϊμπέκικο με τον τίτλο του δίσκου

“ΑΚΟΜΑ Σ’ΑΓΑΠΩ”

αλλά και την επανεκτέλεση του “ΑΓΑΠΗΤΕ ΘΕΕ” που είχε ερμηνεύσει πρώτη το 1994, η Καίτη Γκρέυ.

 

Φτάνουμε στο 2002 και τη χρονιά, όπου θα έχουμε 2 δισκογραφικές κυκλοφορίες.
Η πρώτη θα είναι ο προσωπικός δίσκος “ΚΑΛΑ”, από όπου θα ξεχωρίσουν τα τραγούδια

“Αγόρι μου” αλλά και το “ΘΕΛΕΙ”,

όπου για πρώτη φορά θα ακούσουμε την Κατερίνα, σε dance τραγούδι με ethnik στοιχεία.

ενώ από τα καλύτερα τραγούδια ήταν και τα
“ΠΡΩΤΗ ΦΟΡΑ ΧΩΡΙΖΩ”

“ΤΙΠΟΤΑ ΜΗ ΠΕΙΣ”

Η δεύτερη κυκλοφορία, ονομάζεται “Η Κατερίνα Στανίση τραγουδά Ρίτα Σακελλαρίου”,

και είναι ξεκάθαρο από τον τίτλο, πως αφορά επανεκτελέσεις τραγουδιών της αξέχαστης Ρίτας.

Η ιδέα για αυτόν τον δίσκο είχε ξεκινήσει πολλά χρόνια νωρίτερα, όσο ζούσε ακόμα η Σακελλαρίου.

Στις τηλεοπτικές εκπομπές, ζητούσαν από τη Ρίτα, πέρα από τα νέα της τραγούδια, να πει και παλαιότερα της.

Όμως οι ηχογραφήσεις ήταν πλέον τόσο μακρινές και το αποτέλεσμα ηχητικά ήταν άνισο.

Έτσι ξεκίνησε η ηχογράφηση παλαιότερων της επιτυχιών, αλλά η επιδείνωση της υγείας της, δεν επέτρεψε την ολοκλήρωση και κυκλοφορία του δίσκου.

Λίγα χρόνια μετά, ο παραγωγός Σπύρος Ράλλης, θα ζητήσει από τη Στανίση να ερμηνεύσει αυτά τα τραγούδια, και παρά τον

ηθικό δισταγμό της, θα το κάνει και ο δίσκος θα κυκλοφορήσει, λίγο μετά τη λήξη του συμβολαίου της, με την Fm records.

Το 2003, η Κατερίνα Στανίση θα βρει νέο δισκογραφικό καταφύγιο στην Alpha records.

Η πρώτη κυκλοφορία θα είναι το album “LIVE”, όπου θα είναι και η πρώτη ζωντανή ηχογράφηση, με προσωπικό της ρεπερτόριο.

Η επιτυχία ήταν τόσο μεγάλη, όπου 3 χρόνια μετά,

θα κυκλοφορήσει ένας ακόμα δίσκος, με ακριβώς τον ίδιο τίτλο, σε συνέχεια του προηγούμενου.

Στο ενδιάμεσο, το 2005, θα κυκλοφορήσει ο νέος προσωπικός δίσκος “ΘΥΜΗΣΟΥ”, με μεγάλη επιτυχία το “Άγγελε μου”.

Ξεχωρίζω τα τραγούδια
“ΜΙΑ ΧΑΡΑΚΙΑ”

“ΣΚΥΛΑΔΙΚΟ”

Φτάνουμε στο 2008 και στον τελευταίο ολοκληρωμένο δίσκο της Στανίση,

“Να καούνε τα κρεβάτια”.

Κάπως έτσι, θα κλείσει η παρουσία της Κατερίνας, με ολοκληρωμένες δισκογραφικές προτάσεις, αλλά ασφαλώς δεν ευθύνεται η ίδια για αυτό.

Η δισκογραφία στη χώρα μας, έχει ήδη σχεδόν τελειώσει.

Ήδη οι παραγωγές είναι μετρημένες, μεγάλες εταιρίες κλείνουν και σπουδαία και ιστορικά ονόματα, βρίσκονται δίχως στέγη,

Όσο περνάνε τα χρόνια, τα πράγματα δυσκολεύουν, ακόμα πιο πολύ. Οι πωλήσεις ενός χρυσού δίσκου, ξεπέφτουν στις μόλις 3.000 αντίτυπα.

 

Παρατηρώντας ουσιαστικότερα την κατάσταση, αντιλαμβάνεται κανείς, πως δεν βρίσκονται άνθρωποι, να σταθούν με αξιοπρέπεια,

δίπλα σε τραγουδιστές με ιστορία και να τη συνεχίσουν μαζί τους.

Και όσο η δισκογραφία πεθαίνει, η δημοτικότητα της Στανίση, χρόνο με το χρόνο αυξάνεται.

Η μάχη της διαχρονικότητας κερδίζεται με άνεση.

Ο κόσμος κουράζεται από εμφανίσιμες κοπέλες, με αδιάφορες φωνές, ανύπαρκτο ρεπερτόριο, και προσήλωση μόνο στην εξωτερική εμφάνιση.

Ο κόσμος διψά για φωνές, για ρεπερτόριο, για αυθεντικότητα. Και η Κατερίνα Στανίση τα έχει όλα, στον υπερθετικό βαθμό.

 

Η Στανίση πλέον, δεν κάνει τα σουξέ της εποχής, δε μπαίνει σε διαδικασία να βρει τους δημιουργούς του “σήμερα”.
Αντίθετα, έχοντας κερδίσει το σεβασμό όλων, κοινού και συναδέρφων της, εξελίσσεται και κάνει τις πιο απρόβλεπτες συνεργασίες. Τι να πρωτοθυμηθώ;

 

Την ευτυχή συνάντηση με τον Σταμάτη Κραουνάκη, στην σπαρακτική “Κυριακή”;

ή στο “ΣΥΓΥΡΙΖΑ” με την εμβληματική της ερμηνεία;

 

Τη συνεργασία με τον Τζίμη Πανούση;

Με τον Λαυρέντη Μαχαιρίτσα;

Την πιο πρόσφατη, με τη Λένα Πλάτωνος;

Θα μιλήσουμε για αυτές τις συνεργασίες, ξεχωριστά:

Ήταν μακριά από εμένα αυτές οι συνεργασίες αρχικά, αλλά κάτι διακρίναν σε μένα.

Η Πλάτωνος, αυτή η τεράστια καλλιτέχνης, τόσο μακριά από εμένα, αλλά;

Δεν υπήρχαν άλλωστε, άλλες να το πουνε; Κι όμως επέμενε σε μένα, έτσι το οραματίστηκε.

Ναι ξέρω, ότι αυτά τα τραγούδια δεν ήταν για “σουξέ” ή για μεροκάματο, αλλά δε με ενδιέφερε πια το σλογκανάτο.

Ξέρεις τι τραγούδια μου φέρνουνε; Αυτά τα τραγούδια δεν τα είπα στα νιάτα μου, θα τα πω τώρα;

Έχω στο βιογραφικό μου πια την Πλάτωνος, τον Κραουνάκη, τον Πανούση.

Τι μεγάλη τιμή για μένα,να μου δώσει τραγούδι ο Πανούσης!

Όπως και ο Κραουνάκης. Ήταν τότε να κάνουμε και ολόκληρο δίσκο μαζί.

Ήμασταν και οι δύο, στην Fm records, αλλά έκλεισε η εταιρία και έτσι ναυάγησε το σχέδιο.

Κρίμα, αλλά ό,τι κάναμε μαζί δε χάθηκε. Τα τραγούδια αυτά, σε όποιο χώρο και να βρεθώ, μπορώ να τα πω. Έχω ρεπερτόριο

 

Σε όλα αυτά τα χρόνια, παρόλες τις δυσκολίες των καιρών, η Στανίση δεν το έβαλε κάτω,

Όταν έβρισκε τραγούδια που της άρεσαν, έκανε την παραγωγή μόνη της, και είτε μέσω του τύπου, είτε μέσω internet, μας έδωσε

και πάλι μερικά εξαιρετικά τραγούδια, όπως:

 

“ΠΕΤΑΛΟΥΔΕΣ”

“ΠΡΩΤΗ”

“ΑΛΛΗ ΓΥΝΑΙΚΑ”

“ΒΑΣΑΝΙΖΟΜΑΙ”

“ΧΑΣΑΜΕ”

“ΚΑΤΙ ΑΓΚΑΛΙΕΣ”

 

Ενώ οι τελευταίες της κυκλοφορίες θα γίνουν από την -παντοδύναμη πλεόν-
Panik Platinum.

 

Αυτή λοιπόν είναι η δισκογραφική, Κατερίνα Στανίση.

Η διαδρομή με τους χρυσούς και πλατινένιους δίσκους, τις αμέτρητες διαχρονικές επιτυχίες και τα πιο αδικημένα διαμάντια, 

που ελπίζω, μέσα από αυτό το αφιέρωμα να είναι μια ευκαιρία, να ανακαλύψετε, εκ νέου.

 

Αλήθεια όμως, η ίδια η Κατερίνα Στανίση, ποιο τραγούδι θεωρεί το πιο αδικημένο της;
Το πιο αδικημένο είναι οι “Ανθρωποφάγοι” της Λένας Πλάτωνος. Ήταν ένα καλλιτεχνικό γεγονός, αλλά δεν ήμασταν σε κάποια εταιρία, να τρέξουνε και να το παίξουνε.

Τα μεγάλα τραγούδια, όμως, δε χάνονται. Έτσι έγινε και με το “Αν ήσουν ένα δάκρυ μου”.  Το ανακάλυψε σιγά σιγά ο κόσμος και χρόνο με το χρόνο, έγινε και έμεινε.

Δεν οφείλω όμως σε καμία δισκογραφική εταιρία, τα οφείλω όλα στον κόσμο.

 

Κι εγώ με τη σειρά μου, οφείλω ένα μεγάλο ευχαριστώ, αρχικά στην ίδια την κυρία Στανίση, που τόσο πρόθυμα, δέχτηκε να μου μιλήσει , καθώς και τον Κωνσταντίνο Ψαρρό για την επαφή,

αλλά και τον κο Βασίλη Αρναούτογλου, για το σπάνιο υλικό.

Η Κατερίνα Στανίση φέτος εμφανίζεται στο Εμπατή North, μαζι με τον Χάρη Κωστόπουλο, την Χριστίνα Κολέτσα και τον Κυριάκο Κυανό.

Η επίσημη σελίδα της στο facebook:
https://www.facebook.com/OfficialPageKaterinaStanisi

Η μεγαλύτερη σελίδα θαυμαστών στο facebook:
https://www.facebook.com/instanisi

Η επίσημη σελίδα στο instagram:
Katerina_Stanisi