Από τις εκδόσεις Ίκαρος κυκλοφορεί το βιβλίο του Juan Gabriel Vásquez, Οι υπολήψεις, σε μετάφραση του Αχιλλέα Κυριακίδη.

 

Ο συγγραφέας του πολυβραβευμένου μυθιστορήματος “Ο ήχος των πραγμάτων όταν πέφτουν” προσεγγίζει δεξιοτεχνικά στις “Υπολήψεις” τις πιο έντονες εμμονές του: το βάρος του παρελθόντος, τα λάθη της μνήμης, τον τρόπο με τον οποίο διασταυρώνονται οι ζωές μας με τον πολιτικό κόσμο, και τη σημασία της άποψης για τις κοινωνίες μας.

 

 

Το βιβλίο

Juan Gabriel Vásquez

Οι υπολήψεις (Las reputaciones)

ΜΕΤΑΦΡΑΣΗ: Αχιλλέας Κυριακίδης

ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ: Σύγχρονη Ξένη Πεζογραφία/Μυθιστόρημα

ISBN: 978-960-572-290-6

ΣΕΛΙΔΕΣ: 192

ΣΧΗΜΑ: 13.5 Χ 20.5 εκ.

Μαλακό εξώφυλλο

ΤΙΜΗ: 13,30 € (περιλαμβάνει ΦΠΑ 6%)

ΒΑΡΟΣ: 258 γρ.

Σχεδιασμός/εικονογράφηση εξωφύλλου:

Χρήστος Κούρτογλου

Διαθέσιμο και σε ebook

 

Ο Χαβιέρ Μαγιαρίνο είναι ένας ζωντανός μύθος. Είναι ο πολιτικός γελοιογράφος με τη μεγαλύτερη επιρροή στη χώρα, ένας άνθρωπος που μπορεί να προκαλέσει την απόσυρση ενός νόμου, την ανατροπή μιας δικαστικής απόφασης ή την έκπτωση ενός δημάρχου, ή να κλονίσει σοβαρά τα θεμέλια ενός υπουργείου ―κι όλα αυτά, με μόνα όπλα το χαρτί και τη σινική μελάνη.

Οι πολιτικοί τον φοβούνται και η κυβέρνηση τον τιμά. Στα εξήντα πέντε του χρόνια, μετά από τέσσερις δεκαετίες λαμπρή καριέρα, μπορεί να πει ότι έχει τη χώρα στα πόδια του. Όλα θ’ αλλάξουν, όμως, όταν τον επισκεφθεί απροσδόκητα μια νέα γυναίκα. Μαζί θ’ ανακαλέσουν κάποιες οδυνηρές αναμνήσεις που θ’ αναγκάσουν τον Μαγιαρίνο να επανεκτιμήσει ολόκληρη τη ζωή του και ν’ αμφισβητήσει τη θέση του σ’ αυτόν τον κόσμο.

 

Στο απαιτητικό είδος της νουβέλας, που έχει δώσει τόσα σημαντικά έργα στη λατινοαμερικανική γραμματεία, ο Βάσκες μάς προσφέρει ένα βιβλίο για κάποιες όχι και τόσο τυχαίες συναντήσεις που μπορεί ν’ αλλάξουν για πάντα όσα πιστεύουμε για τον εαυτό μας.

 

“Όπως ακριβώς οι βεβαιότητες του παρελθόντος μπορεί με τον καιρό να πάψουν να ’ναι βεβαιότητες, το ίδιο μπορεί να συμβεί και μ’ ένα τυχαίο ή προσχεδιασμένο γεγονός: ξαφνικά, όλα τα στοιχεία χάνουν την ισχύ τους, η αλήθεια παύει να είναι αλήθεια, αυτό που έχεις δει είναι σαν να μην το ’χες δει, αυτό που έχει συμβεί σαν να μην είχε συμβεί: χάνουν τη θέση τους στο χρόνο και στο χώρο, καταβροχθίζονται, περνάνε σε άλλο κόσμο, ή σε μιαν άλλη διάσταση του κόσμου, μια διάσταση που αγνοούσαμε. Όμως πού είναι; Πού πάει το παρελθόν όταν αλλάζει; Σε ποιες πτυχές τού κόσμου μας κρύβονται, δειλά και ντροπιασμένα, τα γεγονότα που δεν μπόρεσαν να μείνουν, να συνεχίσουν να ’ναι αδιαμφισβήτητα παρά τη φυσιολογική φθορά του χρόνου, να κερδίσουν τη θέση τους στην ανθρώπινη ιστορία;”

 

 

Ο Συγγραφέας

Ο Χουάν Γκαμπριέλ Βάσκες (Juan Gabriel Vásquez) γεννήθηκε στην Μπογκοτά της Κολομβίας, το 1973, και σπούδασε Λατινοαμερικανική Λογοτεχνία στη Σορβόνη. Έχει εκδώσει πέντε μυθιστορήματα, δύο συλλογές διηγημάτων, καθώς και δύο συλλογές φιλολογικών δοκιμίων.

Στα ελληνικά, κυκλοφορούν, από τις εκδόσεις Ίκαρος, τα μυθιστορήματά του: Ο ήχος των πραγμάτων όταν πέφτουν (2014), Οι πληροφοριοδότες (2015), Η μορφή των λειψάνων (2018) και Οι υπολήψεις (2019). Έχει τιμηθεί με πολλά διεθνή βραβεία, σημαντικότερα των οποίων είναι το Premio Alfaguara (2011), το English Pen Award (2012), το Prix Roger Caillois (2012), το Premio Von Rezzori (2013), το IMPAC Dublin Literary Award (2014) και το Premio Real Academia Española (2014).

Τα βιβλία του έχουν εκδοθεί σε 28 γλώσσες και σε περισσότερες από 40 χώρες. To 2016 του απονεμήθηκε ο τίτλος του Ιππότη του Τάγματος Γραμμάτων και Τεχνών από τη Γαλλική Δημοκρατία.

 

Περισσότερα για τον Juan Gabriel Vásquez: https://ikarosbooks.gr/authors/vasquez

 

 

Η απώλεια του Γκαμπριέλ Γκαρσία Μάρκες σίγουρα άφησε ένα κενό στον λογοτεχνικό κόσμο, αλλά αν υπάρχει ένας σύγχρονος συγγραφέας ικανός να στρέψει ξανά την προσοχή των αναγνωστών στην κολομβιανή μυθοπλασία, αυτός είναι αδιαμφισβήτητα ο Χουάν Γκαμπριέλ Βάσκες.

Nylon

 

Οι υπολήψεις είναι ένα εμβριθές, δεξιοτεχνικά μελετημένο μυθιστόρημα, με πολύ σασπένς και βαθιά συγκίνηση. Επιβεβαιώνει τη φήμη του Βάσκες ως ενός από τους πιο αξιόλογους συγγραφείς της εποχής μας.

San Francisco Chronicle

 

 

Η ιστορία ενός ηλικιωμένου γελοιογράφου που κοιτάζει το παρελθόν του και τις μεταβαλλόμενες μορφές αντίληψης, μνήμης και αλήθειας. Εξαιρετικό.

Financial Times

 

 

 

0