Μαζί μας σήμερα ένα πολυδιάστατο ταλέντο, ηθοποιός, τραγουδίστρια, ακτιβίστρια και συνάδελφος εν όπλοις Αρχιτεκτονικής, η Γεωργία Ζώη. Μια γυναίκα που την διακρίνει ευγένεια, λεπτότητα, χάρη, ευαισθησία και μια φωνή που κάνει κάθε ανθρώπινο ον που σέβεται τον εαυτό του, να βουρκώσει με το μοιρολόι της και το τραγούδι της.

Συνέντευξη στον Γιάννη Ζαμπατή

Η Γεωργία Ζώη από μικρή δείχνει ότι έχει τη στόφα της ηθοποιού και αυτό μαρτυρούν οι φωτογραφίες της, ως αδιάψευστο γεγονός, ενώ στο θέατρο, πρωτόπαιξε μαθήτρια ακόμη αρχαία τραγωδία… κι αυτό έχει καταγραφεί στο DNA της όπως λέει η ίδια.

 

 

Και ενώ κατακτά το Πανελλήνιο Βραβείο Μαθηματικής Εταιρείας παρόλα αυτά, επιλέγει να σπουδάσει και να αφοσιωθεί στο Θέατρο και την Αρχιτεκτονική.

Μια γυναίκα λοιπόν με Εθνική παιδεία αφού διακρίθηκε στην Δραματική Σχολή του Εθνικού Θεάτρου, αλλά και στην Ανωτάτη Σχολή Αρχιτεκτόνων στο Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο, με Υποτροφία του Ιδρύματος Κρατικών Υποτροφιών σε όλη τη διάρκεια των σπουδών της!!!

Η πολυδιάστατη αυτή προσωπικότητα με ένα πλούσιο βιογραφικό ως παρακαταθήκη στην 40χρονη πορεία της, θα μας μιλήσει για Θέατρο και Αρχιτεκτονική.

Για την σχέση της με τη θάλασσα ως δεινή χειμερινή κολυμβήτρια, αλλά και για το σοβαρό ατύχημα που δεν την πτόησε για την συνέχιση της καριέρας της.

Για τις επικλίνιες αβροφροσύνες με τον Γιώργο Κοτανίδη στον Ηλεκτρικό Άγγελο του Θανάση Ρεντζή, ένα οπτικοακουστικό ποίημα που με παιγνιώδη τρόπο αναπαριστά την πολυμορφία του ερωτισμού.

 

 

Για τις σημαντικές στιγμές της, όπως η παρουσία της δίπλα στον Μάνο Κατράκη, αλλά και για το «θράσος» της να αντιμιλήσει στον Γιάννη Τσαρούχη, σχετικά με το αν η πρωθιέρεια την οποία υποδυόταν θα φορούσε άσπρο ή μαύρο φόρεμα.

Μπορεί να μην είχα την τύχη να την γνωρίσω στο «Ντα» με τον Μάνο Κατράκη, αφού ξεκίνησε δίπλα του από την δεύτερη χρονιά, την γνώρισα όμως πολλά χρόνια αργότερα ανήμερα της Παγκόσμιας Μέρας Θεάτρου στην συγκλονιστική «Γαία» του Γιάννη Φαλκώνη.

 

 

Γεωργία μου, χαίρομαι πάρα πολύ που τα ξαναλέμε από κοντά μετά από τρία χρόνια. Θα μπορούσαμε να γράψουμε τόμο για σένα, με τίτλο «Μια γυναίκα, μια ιστορία» αλλά για να μας διαβάσουνε θα αρκεστούμε σε ένα χαϊλάιτ!

Μετά από αυτή την καταιγιστική εισαγωγή, εγώ τι να προσθέσω…
Κοκκινίζω…
Και σε ευχαριστώ, Γιάννη, γιαυτό τον ποταμό λεπτομερειών που αφορούν την επαγγελματική μου παρουσία είτε αυτή είναι στο Θέατρο, είτε στη Μουσική, είτε στην Αρχιτεκτονική..
Τα είπες όλα.

Για ευνόητους λόγους θα ήθελα να αρχίσουμε με την ΓΑΙΑ… γι’ αυτήν την ΓΑΙΑ που πληγώνουμε για το χρήμα… την ΓΑΙΑ που θρηνεί για τα παιδιά της. Για το ταξίδι της από τη «Γύρα» της Λευκάδας και το Νυδρί μέχρι τη θάλασσα και τα κανάλια της Βενετίας.

Η «ΓΑΙΑ»… Η ΓΑΙΑ έχει μία παγκόσμια πρωτιά που ελπίζω κάποια στιγμή να καταγραφεί στην ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ ΘΕΑΤΡΟΥ…  Πρώτη φορά η θάλασσα μετατράπηκε σε Σκηνή Θεάτρου.

Και βέβαια δεν εννοώ τις πλατφόρμες που πιθανόν έχουν χρησιμοποιηθεί ως πλωτές σκηνές και οι ηθοποιό κινούνται πάνω σ’ αυτές…
Ούτε τη συγχρονισμένη κολύμβηση…

Εννοώ θέατρο – θέατρο, εξ ολοκλήρου μέσα στη θάλασσα και μάλιστα χωρίς μικρόφωνο… Όπου ο ηθοποιός είναι ολόκληρος βουτηγμένος στη θάλασσα κολυμπώντας επί μιάμιση ώρα και το μόνο του εκφραστικό μέσο είναι το κεφάλι, τα χέρια του και η φωνή του…

Σημειωτέον ότι αυτή η παράσταση έγινε και στις ακόμη πιο αντίξοες συνθήκες των νερών του Αράχθου!!!

Για να μεταφερθεί μετά επί ένα ολόκληρο χειμώνα σε κλειστό Θέατρο, στο Θέατρο Αλκμήνη, όπου κάθε φορά στηνόταν πριν από την παράσταση φορητή πισίνα, γέμιζε επί δύο ώρες με παγωμένο νερό κατευθείαν από τους πυροσβεστικούς κρουνούς με νερό από την ΕΥΔΑΠ χωρίς να μεσολαβεί θέρμανση… Φεβρουάριο και Μάρτιο του 2019… Και αυτό παγκόσμια πρωτιά…

 

 

Και φυσικά ποιος άλλος θα μπορούσε καλύτερα να ερμηνεύσει αυτόν τον ρόλο μιάμιση ώρα μέσα στο νερό από σένα; Πόσες συνεχόμενες μέρες κλείνεις σήμερα με ασταμάτητα μπάνια σε θάλασσες, ποτάμια και λίμνες;

Σήμερα 1η Ιουλίου του 21 έχω κλείσει 3801 συνεχόμενες μέρες κολύμβησης σε κρύα νερά, σε θάλασσες, λίμνες και ποτάμια της Ελλάδας και όχι μόνο, χωρίς ούτε μέρα διακοπή από τις 3 Φεβρουαρίου του 2011!!!
Κι αυτό θα μπορούσε να διεκδικήσει μία θέση στο βιβλίο Γκίνες…

 

 

Κι όμως αυτό το θεατρικό κείμενο του Γιάννη Φαλκώνη που παρουσιάζει με μοναδικό συγκλονιστικό και γλαφυρό τρόπο το θέμα της προσφυγιάς και θα έπρεπε να μεταφραστεί και να παρουσιαστεί σε όλον τον κόσμο, δεν έτυχε από ότι θυμάμαι της αναγνώρισης που του έπρεπε από τους αρμόδιους φορείς, ούτε από το Υπουργείο Μεταναστευτικής Πολιτικής, ούτε από μη κυβερνητικές οργανώσεις ευαισθητοποιημένες στο τεράστιο προσφυγικό θέμα!

Αντί για απάντηση στο ερώτημά σου, θα σας πω τι έγραψε ο σπουδαίος θεατράνθρωπος και σκηνοθέτης Ηλίας Μαλανδρής:

«Η ηθοποιός Γεωργία Ζώη πραγματοποιεί έναν αληθινό άθλο, όχι μόνο κολυμπάει συνέχεια σε παγωμένα νερά, αλλά εκφωνεί ένα λόγο, πέρα από την υποκριτική, που είναι μαζί ανάσα ζωής και ψυχομαχητό.

 

Η φωνή της δουλεμένη στην λεπτομέρεια, με μια θηριώδη τεχνική καταφέρνει να μας ξεσκίζει τα σωθικά. Από την πρώτη ανάσα μας μεταφέρει σ’ έναν απέραντο ωκεανό, φτιαγμένο με κλειστοφοβικά υλικά. Κι εκεί που δεν υπάρχει βοήθεια από πουθενά, ένα κομμάτι αυτού του κόσμου, αυτής της γης θα ταξιδεύει στο χρόνο, πασχίζοντας για την ίδια τη ζωή.

 

Ό,τι και να γράψει κανείς, το γεγονός είναι πως μέσα στα καλλιτεχνήματα που έχουν επηρεαστεί από τη σκληρή επικαιρότητα, το έργο αυτό, η Γαία, κατέχει ξεχωριστή θέση.  Και είναι μια ολοκληρωμένη δουλειά που τη ζήλεψα.

Στις πολιτισμένες χώρες, έργα που ανεβαίνουν σε οφ σκηνές, αν είναι επιτυχή, παίρνουν διαβατήριο για τις μεγάλες σκηνές, εκεί όπου ανήκουν. Στη χώρα μας, κανείς δεν θα ενδιαφερθεί, να δει τι γίνεται πέρα από την μύτη του και την παρέα του;

 

Πραγματικά πρέπει με πρωτοβουλία της πολιτείας το έργο να μεταφραστεί και να παιχτεί σε όλο τον κόσμο. Είναι μια κραυγή απόγνωσης που κάτι μπορεί να κάνει…»

 

 

Και μιας και πρόσφατα ήταν η επέτειος της Γενοκτονίας του Ποντιακού Ελληνισμού, θα ήθελα να μας μιλήσεις για τα «Ομμάτα Δακρωμένα – Ένα γράμμα για την Τραπεζούντα» που έτυχε ανταπόκρισης και συγκίνησε το κοινό της Θεσσαλονίκης και πολλών άλλων πόλεων της Μακεδονίας τη χειμερινή θεατρική περίοδο 2019-2020..

Ήταν μία εξαιρετική παράσταση που συγκίνησε και προβλημάτισε με το θέμα της ΠΡΟΣΦΥΓΙΑΣ και του ΞΕΡΙΖΩΜΟΥ τους θεατές όπως και η ΓΑΙΑ.

Πάνω σε κείμενο της Τάνιας Χαροκόπου ο Δήμος Αβδελιώδης έστησε μια Σύγχρονη Τραγωδία που επίσης έχει αφήσει το στίγμα της στην Ελληνική Θεατρική πραγματικότητα..

Μόνο που ο εφιάλτης του κορωνοϊού ανέκοψε την πορεία της και δεν μπόρεσε να τη χαρεί το Αθηναϊκό κοινό..

 

 

Και ορμώμενος από την αλτρουιστική και γενναιόδωρη ανάρτησή σου σχετικά με το βραβείο της συμπρωταγωνίστριας σου, όπου ήσουν και εσύ συνυποψήφια και έχασες με διαφορά στήθους, να σε ρωτήσω για το πόσο σημαντικές θεωρείς τις κάθε είδους διαπροσωπικές σχέσεις με τους συναδέλφους και τους γύρω σου.

Ήταν τιμή μου που είμασταν συνυποψήφιες με τη Χριστίνα Σαχινίδου που απέσπασε το Πρώτο Βραβείο ερμηνείας στα ετήσια ΒΡΑΒΕΙΑ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ που διοργανώνουν κάθε χρόνο τα «θεατρικά βραβεία Θεσσαλονίκης – kulturosupa.gr.

Τιμή μου που η παράστασή  μας τα ΟΜΜΑΤΑ ΔΑΚΡΩΜΕΝΑ  είχε τρεις υποψηφιότητες, δύο για το Βραβείο γυναικείου ρόλου και μία για το Βραβείο ανδρικού ρόλου, με τον πολύ σημαντικό ηθοποιό της γενιάς μας, το σεμνό καλλιτέχνη και εκπαιδευτικό Δημήτρη Πετρόπουλο… Θεωρώ ότι όλοι βγήκαμε κερδισμένοι.. Και πάνω απ’ όλα κέρδισε το ΘΕΑΤΡΟ…

Ιδού τι έγραψα αμέσως μετά την αναγγελία των βραβείων:

«Ήταν σαν να το πήραμε κι εγώ και όλη η παράσταση το Βραβείο.

 

Γιατί με ένα σπαραχτικό μονόλογο, σαν μονόλογος Αρχαίας Τραγωδίας, όλος στην ποντιακή διάλεκτο, η Χριστίνα προκαλούσε κάθε βράδυ ρίγη συγκίνησης στους θεατές!!»

Ήδη με αυτά τα λόγια είναι σαν να σου έχω απαντήσει στο ερώτημα για «τις κάθε είδους διαπροσωπικές σχέσεις με τους συναδέλφους και τους γύρω μου».

Το Θέατρο είναι υπόθεση συλλογική… Αν δεν υπάρχει ΑΓΑΠΗ, ΣΕΒΑΣΜΟΣ, ΚΑΤΑΝΟΗΣΗ, ΣΥΝΑΝΤΙΛΗΨΗ, ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ και ΑΓΩΝΑΣ για το καλό της παράστασης, η παράσταση παύει να είναι ζωντανός οργανισμός με χυμούς και συναισθήματα και γίνεται ένα άψυχο κατασκευασμένο προϊόν, συχνά άρτιο τεχνικά, αλλά χωρίς μεδούλι…

 

 

Στην πολύχρονη θεατρική σου πορεία και τι δεν έγινες… Κλυταιμνήστρα, Μήδεια, Μαρτύριο, Γκόνεριλ, Ινέζ, Εριέτα, Μάργκαρετ, Χαμιντέ, Βέμπο, μέχρι και το alter ego της Κατερίνας Αγγελάκη Ρουκ, μα και τόσες άλλες, ων ουκ έστιν αριθμός, με υποκριτική δεινότητα!!! Και όμως δεν έπαιξες στην Επίδαυρο, ούτε στο Εθνικό, αν και «Εθνικής παιδείας»!

Αυτό είναι το μεγάλο μου ΑΠΩΘΗΜΕΝΟ!! Να παίξω στον ιερό χώρο της Επιδαύρου… Και να ξαναβρεθώ στο Εθνικό Θέατρο, εκεί από όπου ξεκίνησα και γαλουχήθηκα!!

Και πιστεύω πως πάντα θα συνεχίσω να ονειρεύομαι ότι θα γίνει το όνειρο πραγματικότητα…

Αν και θεωρώ ότι έπρεπε να επιβάλλεται νομοθετικά  ΟΛΟΙ ΟΣΟΙ ΑΠΟΦΟΙΤΗΣΑΝ ΑΠΟ ΤΗ ΣΧΟΛΗ ΤΟΥ ΕΘΝΙΚΟΥ ΘΕΑΤΡΟΥ ΝΑ ΕΧΟΥΝ ΝΟΜΟΘΕΤΙΚΑ ΚΑΤΟΧΥΡΩΜΕΝΟ ΤΟ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑΣ ΜΕ ΤΟ ΕΘΝΙΚΟ ΓΙΑ ΜΙΑ ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ ΘΕΑΤΡΙΚΗ ΠΕΡΙΟΔΟ…

Ίσως αυτό θα έπρεπε να τεθεί ως θέμα προς ψήφιση από την Υπουργό Πολιτισμού κ. Λίνα Μενδώνη και τη νέα καλλιτεχνική διευθύντρια του Εθνικού Θεάτρου κ. Έρι Κύργια…

 

 

To γυμνό είδαμε ότι σιγά-σιγά απενοχοποιείται στη σκηνή και το σινεμά και ενώ στο ξεκίνημα σου εμφανίζεσαι στην ιστορική πλέον πειραματική ερωτική ταινία του Ρεντζή, στη συνέχεια απορρίπτεις να γίνεις μια Αφροδίτη. Πόσο «θυσία» θεωρείς την απόρριψη του γυμνού σήμερα;

Να ξεκαθαρίσουμε κάτι… Μπορεί το αποτέλεσμα στη συμμετοχή μου στον Ηλεκτρικό Άγγελο να ήταν και αισθητικό και αισθησιακό, όμως πουθενά δεν υπήρχε γυμνό δικό μου…

Όσο για την απόρριψη του γυμνού σε ταινίες που μου ζητήθηκε στην πολύχρονη διαδρομή μου στο Θέατρο και τον Κινηματογράφο, αυτό είχε να κάνει με δικές μου ανασφάλειες σε σχέση με την οικογένειά μου και την αυστηρότητα με την οποία είχα μεγαλώσει…

Και έτσι αρνήθηκα τη συμμετοχή μου στον πρωταγωνιστικό ρόλο στην ταινία Ο ΒΙΑΣΜΟΣ ΤΗΣ ΑΦΡΟΔΙΤΗΣ του Ανδρέα Πάντζη… η οποία απέσπασε εξαιρετικές κριτικές και πολλά βραβεία!!

Αρνήθηκα επίσης τη συμμετοχή μου σε ταινία του Θανάση Βέγγου που με ήθελε σε ένα πλάνο της ταινίας γυμνόστηθη… Ακολούθησαν και αρκετές άλλες αρνήσεις στο ΣΙΝΕΜΑ, το ΘΕΑΤΡΟ και σε ΦΩΤΟΓΡΑΦΗΣΕΙΣ… Που ομολογώ πως μου στοίχησαν σημαντικά στη θεατρική μου πορεία γιατί έκλεισα οριστικά πόρτες και μάλιστα στο ξεκίνημά μου..

Ανάμεσα στις αρνήσεις μου μία ταινία των Εβραίων παραγωγών του ΓΡΑΝΙΤΑ ΑΠΟ ΛΕΜΟΝΙ μιας από τις μεγαλύτερες παγκοσμίως εισπρακτικές επιτυχίες του ‘80… και μιας ιταλικής ταινίας, όταν είχα πάει στη Ρώμη με το Θανάση Ρεντζή για να διαφημίσουμε τον ΗΛΕΚΤΡΙΚΟ ΑΓΓΕΛΟ…

Σημειωτέον ότι η φωτογραφία μου από την ταινία ΗΛΕΚΤΡΙΚΟΣ ΑΓΓΕΛΟΣ είναι μία από τις 20 περίπου φωτογραφίες από ελληνικές ταινίες στο λήμμα «Ελληνικός Κινηματογράφος» εγκυκλοπαίδειας για το παγκόσμιο ΣΙΝΕΜΑ.

Επίσης φωτογραφίες μου από την ίδια ταινία συνυπάρχουν με φωτογραφίες της Μπριζίτ Μπαρντώ, της Μαίριλυν Μονρό, της Μόνικα Βίτι κλπ σε βιβλίο με τίτλο «Erotismo et Cinema» που διδάσκεται σε ιταλικά πανεπιστήμια…

 

 

Είναι γνωστό το ατύχημα στο οποίο κάποτε σώθηκες από θαύμα. Πόσο πιστεύεις ότι σου στοίχισε στην μετέπειτα καλλιτεχνική σου καριέρα;

Σίγουρα μου στοίχισε το ατύχημα… Αν σκεφτεί κανείς ότι κατά τα πέντε πρώτα χρόνια της διαδρομής μου στο Θέατρο, κάθε μέρα ένα τουλάχιστο έντυπο ασχολούταν μαζί μου ως φαινόμενο – πολυτάλαντη, αρχιτέκτων, ηθοποιός, τραγουδίστρια, όμορφη κλπ κλπ – είχαν ενοχληθεί πολλοί από την τόση δημοσιότητα…

Το ατύχημα ήταν το άλλοθι να σταματήσουν οι προτάσεις… Αρκεί να διαβάσει κανείς το βιογραφικό μου…

Από το 80 έως το 85 οκτώ θεατρικές πρωταγωνιστικές συνεργασίες σε μεγάλα θέατρα, μεταξύ των οποίων και στο Ηρώδειο, εννέα κινηματογραφικές και οκτώ τηλεοπτικές με Κατράκη, Γεωργίτση, Καρρά, Καλογήρου, Φούντα, Γαλανό, Διαμαντόπουλο, Διαμαντίδου, Κομνηνό, Τσαρούχη, Βρεττάκο, Βασιλείου, Θόδωρο Αντωνίου, Βαγγέλη Παπαθανασίου κλπ.

Τα επόμενα 15 χρόνια, 1986-2000, ξαφνική σιωπή… 4 θεατρικά όλα κι όλα σε μικρές low budget σκηνές, 2 τηλεοπτικές σειρές σε περιορισμένο αριθμό επεισοδίων ως guest, και 2 ταινίες – εκ των οποίων η 1 είναι μικρού μήκους… Αυτά όλα κι όλα για 15 ολόκληρα χρόνια..

Το σκεπτικό ήταν «μα αυτή σακατεύτηκε στο ατύχημα»(!!!)…ή «αυτή τα παράτησε διότι είναι σπουδαία αρχιτέκτων -πολεοδόμος με μεγάλο γραφείο»…

Ευτυχώς που η ΦΛΟΓΑ για το Θέατρο  παρέμεινε άσβεστη!! Και η ΥΠΟΜΟΝΗ μου και η ΕΛΠΙΔΑ  επίσης!!! Και έτσι από το 2000 έως σήμερα δεν έχω σταθεί ούτε λεπτό..

Ξανάρχισα σιγά-σιγά από την αρχή… και έκανα και κάνω ακόμη τη θητεία μου, υπηρετώντας το ποιοτικό θέατρο, και τις χαμηλού προϋπολογισμού ταινίες μακριά από τους μεγάλους παραγωγούς, τα κρατικά θέατρα και την προβολή των εντύπων και της τηλεόρασης…

Έτσι στα 20 τελευταία χρόνια της καλλιτεχνικής μου πορείας έκανα 37 σημαντικές πρωτοποριακές παραστάσεις, 11 ταινίες εκ των οποίων 8 μικρού μήκους και 5 όλες κι όλες τηλεοπτικές συμμετοχές…

 

 

Επιφανής Αρχιτέκτων λοιπόν, με συνεχή δραστηριότητα στο χώρο, συμπεριλαμβανομένης και της θητείας σου στην Αντιπροσωπεία του ΤΕΕ, πως συνδυάζεις την αρχιτεκτονική με την υποκριτική και το τραγούδι;

Αυτή την ερώτηση την έχω απαντήσει εκατοντάδες φορές.. Το μόνο που έχω να προσθέσω τώρα με την εμπειρία τόσων χρόνων που πορεύομαι σφιχταγκαλιασμένη με αυτές τις ιδιότητες είναι ότι σε μία άλλη ζωή θα επέλεγα μία την κάθε φορά!!! Ώστε να εξελίξω την κάθε φορά στο έπακρον την καθεμία..

* Μία ζωή για να γινόμουν μία σπουδαία αρχιτέκτων που όμως θα είχε σπουδάσει και Πολιτικός Μηχανικός ώστε μα μπορεί να υλοποιεί τις πιο δύσκολες αρχιτεκτονικές ιδέες χωρίς τη συνδρομή άλλου προσώπου…

* Μία ζωή ως Ηθοποιός και Τραγουδίστρια – αυτά τα θεωρώ αλληλένδετα και απαραίτητα και τα δύο στο Θέατρο.. Μόνο που αυτή τη φορά η σχέση μου με τη μουσική θα ήταν πιο ουσιαστική και όχι απλώς μία καλή φωνή με μουσικές καταβολές…

Θα σπούδαζα επιπλέον ένα μουσικό όργανο για να μπορώ να συνοδεύω τη φωνή μου και θα σπούδαζα και βυζαντινή μουσική την οποία τώρα υπηρετώ εμπειρικά…

* Τέλος σε μία τρίτη ζωή θα γινόμουν μία τρελή επιστήμων Μαθηματικός με στόχο να προωθήσω τη Μαθηματική επιστήμη και όχι απλώς να διδάξω σε κάποιο σχολείο… Γιατί τα Μαθηματικά είναι επίσης Έρωτας!!!

 

 

Να μιλήσουμε λίγο για την ιδιαιτερότητά σου στο τραγούδι, που ως γνωστόν το μοιρολόι σου λυγίζει και σίδερα! Τι να ξεχωρίσει κανείς, από το «Μοιρολόι του Γάμου», το «Τζιβαέρι», το «Γιάννη μου το μαντήλι σου» που την αναφέρουν ως φανταστική εκτέλεση, ή το «Παπάκι» του Νικόλα Άσιμου. Πως ξεκίνησε και η τραγουδιστική σου καριέρα που συνεχίζεται αισίως μέχρι σήμερα με καινούργια τραγούδια;
 
Την παρολίγο καριέρα μου στο τραγούδι την οφείλω στην ηπειρώτικη καταγωγή μου, στη γονιδιακή σχέση μου με την εκκλησία – ιερέας ο παππούς, ψάλτης ο πατέρας μου – στις χορωδίες στις οποίες μετείχα – βυζαντινή χορωδία στα Γρεβενά, χορωδία του Πολυτεχνείου στην Αθήνα….

Και μετά η παραίνεση να ασχοληθώ ιδιαίτερα με το Τραγούδι και το Θέατρο του καθηγητή μου στο Πολυτεχνείο, του μεγάλου Νίκου Εγγονόπουλου…

Πηγαίνω λοιπόν τυχαία σε μία audition του Χατζηδάκι το 1974 στο Πολύτροπον!! Και παραλίγο να γίνω τραγουδίστρια! Ήμουνα η μία από τις δύο επιλογές του για να συμμετέχω στο «σχήμα» του  Πολύτροπον και να τραγουδήσω στο λαϊκό δίσκο «Τα Πέριξ».

Τελικά επέλεξε τη Βούλα Σαββίδου που είχε πιο λαϊκή φωνή! Δεν ξέρω αν πρέπει να τον ευγνωμονώ… Αν είχε επιλέξει εμένα δεν ξέρω αν θα εγκατέλειπα το τραγούδι για το Θέατρο και την Αρχιτεκτονική..

Όχι δεν έκανα καριέρα στο τραγούδι… Γιατί αναγκάστηκα να επιλέξω συνειδητά το Θέατρο..

Τότε τουλάχιστον ήταν ανταγωνιστικά αυτά τα δύο.. Και ενώ τελείωνα τη Σχολή του Εθνικού Θεάτρου, με διεκδικούσαν δύο Δισκογραφικές Εταιρείες, η EMI και η POLYGRAM.

 

 

Έτοιμη να υπογράψω με την EMI κάνω μία έκτακτη συμμετοχή στον κλασσικό πλέον διπλό ροκ δίσκο ΣΕ ΑΛΛΟΥΣ ΚΟΣΜΟΥΣ του Ηρακλή Τριανταφυλλίδη και την ίδια στιγμή με ακούει ο Γιώργος Χατζηνάσιος και με πηγαίνει στην POLYGRAM..

Οι δισκογραφικές εταιρείες απαιτούσαν τότε να υποστηρίζεις τα τραγούδια σου τραγουδώντας σε νυχτερινά κέντρα… και ταυτόχρονα να κάνεις συναυλίες…

Επί ένα χρόνο δούλεψα σαν μηχανή και ως Ηθοποιός με ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ και ΣΙΝΕΜΑ και ως Τραγουδίστρια τραγουδώντας στο «Διογένη» και κάνοντας συναυλίες στο Ισραήλ και στη Γερμανία… Όχι δεν κουράστηκα!!

Όμως όταν με πρότειναν για τον πρωταγωνιστικό ρόλο σε ένα μιούζικαλ με την Άννα Καλουτά στο Θέατρο «Βρετάνια» και ο Κώστας Καρράς με χαρακτήρισε μπουζουξού (!!!) επειδή δούλευα στο ΔΙΟΓΕΝΗ και με απέρριψε γιαυτό, ήταν σαν να μου βύθισαν ένα μαχαίρι στην καρδιά…

Εγώ είχα τελειώσει το Εθνικό για να παίζω Θέατρο και μάλιστα αρχαία τραγωδία στην Επίδαυρο… Έπρεπε να επιλέξω… Και επέλεξα να μην ξανατραγουδήσω σε μαγαζιά…

 

 

Ενώ ήδη είχα παραιτηθεί από την POLYGRAM και είχα υπογράψει συμβόλαιο με τη δισκογραφική εταιρεία ΛΥΡΑ… μετά από τηλεφώνημα του ίδιου του ιδιοκτήτη της του Αλέκου Πατσιφά!!!

Είχα ενα πρωτόγνωρο τσαμπουκά για την ηλικία μου… Αν κάτι με ενοχλούσε, χωρίς δεύτερη σκέψη, έφευγα… Έφυγα από την POLYGRAM  για προσωπικούς λόγους και έχασα την ευκαιρία να κάνω ένα δίσκο με τον Βαγγέλη Παπαθανασίου με παραδοσιακά τραγούδια και ηλεκτρονική μουσική… Που ήδη είχαμε κάνει το πρώτο «δείγμα» με το ΓΙΑΝΝΗ ΜΟΥ ΤΟ ΜΑΝΤΗΛΙ ΣΟΥ το οποίο προκάλεσε μέχρι και επερώτηση στη ΒΟΥΛΗ!! Για… παραποίηση Δημοτικού Τραγουδιού!!

Τουλάχιστον ο Πατσιφάς, μεγάλος κυνηγός ταλέντων, δεν μου επέβαλε να τραγουδάω σε νυχτερινά μαγαζιά!!!

Έχοντας ακούσει το ΓΙΑΝΝΗ ΜΟΥ ΤΟ ΜΑΝΤΗΛΙ ΣΟΥ ζητάει από δύο συνθέτες, το διεθνή Αργύρη Κουνάδη και το Βασίλη Δημητρίου να γράψουν για μένα τραγούδια με στοιχεία από την παράδοση… Έγραψαν και οι δύο και εγώ είχα το θράσος να τα χαρακτηρίσω «δημοτικοφανή» και όχι πρωτότυπα και να τα … απορρίψω!!!!

Λίγους μήνες μετά, το Σεπτέμβριο του 81, ο Πατσιφάς πέθανε σε ηλικία 69 ετών!! Τίποτε πλέον δεν με έδενε επαγγελματικά με το τραγούδι.. Θα συνέχιζα να τραγουδάω όποτε θα το απαιτούσαν οι ρόλοι μου..

 

 

Ειρήσθω εν παρόδω, πέρσι τέτοιες μέρες έγινε και το  INDEPENDENT GLOBAL ART FESTIVAL της Ινδίας, όπου συμμετείχαν καλλιτέχνες διακεκριμένοι στο είδος τους και την Ελλάδα εκπροσωπήσατε εσύ με τους Νικόλα Παλαιολόγου και Ιάσωνα Ψαράκη αν δεν κάνω λάθος στην μουσική έκφραση και ο εξαιρετικός Τάκης Λουκάτος στο Performance Art & Dance. Ποιες ήταν οι εντυπώσεις και η εμπειρία που αποκόμισες;

Ναι συμμετείχα στη διεθνή πολυπολιτισμική διοργάνωση INDEPENDENT GLOBAL ART FESTIVAL!! Και ήταν τιμή μου που μετείχα εκπροσωπώντας την Ελλάδα, ανάμεσα σε 60 καλλιτέχνες από 15 χώρες!!

Εγώ μετείχα ως η μόνη τραγουδίστρια από την Ελλάδα τραγουδώντας a capella παραδοσιακά τραγούδια από όλη τη χώρα και ψέλνοντας Βυζαντινούς ύμνους… Η συμμετοχή μου σ’ αυτό ήταν μία εμπειρία συναρπαστική…

Ήταν ένα οικουμενικό ταξίδι πολυπολιτισμικό χωρίς σύνορα… Όπου η παράδοση συναντούσε τη Σύγχρονη Έκφραση. Και όπου ο πολιτισμός, η μουσική, το θέατρο, η αρχιτεκτονική και οι ΤΕΧΝΕΣ έδειξαν το δρόμο για μια οικουμενική κοινωνία όπου οι διαφορές προάγουν εποικοδομητικά το σύνολο και δεν αποτελούν σημεία τριβής και ανταγωνισμού…

Εν κατακλείδι ήταν μία διοργάνωση τον καιρό του κορωνοϊού που έδειξε την ΙΔΑΝΙΚΗ ΚΟΙΝΩΝΙΑ και τη συνύπαρξη των λαών…

 

 

Σημαντικές συναντήσεις και στιγμές στην ζωή σου που σου άφησαν κάποιο κέρδος ή αντίθετα μια πίκρα;

Ήταν ευλογία για μένα οι συνάντηση με το Νίκο Εγγονόπουλο, με το Μάνο Χατζιδάκι, με τον Αλέξη Μινωτή, με το Γιάννη Τσαρούχη, με το Γιάννη Βασιλείου, με το Βαγγέλη Παπαθανασίου, με το Μάνο Κατράκη… Για να μην επεκταθώ στους νεότερους γιατί πιθανόν να αδικήσω κάποιους…

Όλες οι συναντήσεις της ζωής μου ήταν ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΖΩΗΣ και δεν πετάω τίποτε…

 

Έχεις μετανιώσει για κάτι που έκανες ή δεν έκανες στην καριέρα σου και τι θα έκανες διαφορετικά, αν είχες αυτή την δυνατότητα;

Δεν μετανιώνω για κάτι που έκανα!! Γιατί δεν έκανα τίποτε ειδικά για να προωθήσω την καριέρα μου… Η όποια καριέρα μου προέκυψε από την ΑΓΑΠΗ μου για αυτά με τα οποία ασχολήθηκα…

Πιθανόν, αν έκανα μόνο ένα από αυτά η καριέρα μου – δεν μου αρέσει ο όρος – να ήταν πιο ψηλά στο αντίστοιχο «χρηματιστήριο» αξιών… Ας πούμε θα είχα παίξει στην Επίδαυρο!! Η στις μεγάλες παραγωγές του Παλλάς!!!

Η στις ΑΓΡΙΕΣ ΜΕΛΙΣΣΕΣ του Χαρίτου και το ΚΟΚΚΙΝΟ ΠΟΤΑΜΙ του Μανουσάκη για να αναφερθώ σε κάποια σήριαλ… Η στο Ο ΘΕΟΣ ΑΓΑΠΑΕΙ ΤΟ ΧΑΒΙΑΡΙ του Σμαραγδή και στις ΝΥΦΕΣ του Βούλγαρη για να μιλήσω για κάποιες ταινίες…

Επίσης θα είχα από τα ξεκινήματά μου την ΥΠΟΜΟΝΗ που έχω επιδείξει τα τελευταία χρόνια… Θα είχα το χρόνο να κάνω πιο αισθητή την παρουσία μου,  αναζητώντας και επιλέγοντας η ίδια τις «δουλειές» που θα με ενδιέφεραν χωρίς να περιμένω να με επιλέξουν…

Τα πρώτα πέντε χρόνια της καλλιτεχνικής μου διαδρομής με επέλεγαν… Μέχρι που ήρθε το ατύχημα… Τα τελευταία είκοσι χρόνια το σκηνικό είχε αλλάξει.. Τεράστια η προσφορά εργασίας, μικρή η ζήτηση.. Μειωμένοι και οι ρόλοι λόγω ηλικίας…

Έπρεπε ίσως να έχεις μάνατζερ η να τρέχεις σε auditions η να επιστρατεύεις τις γνωριμίες σου πράγμα που δεν έκανα ποτέ!! Είτε από νοοτροπία είτε από έλλειψη χρόνου… Ισως και να είμαι λίγο snob… Εν αναμονή της αξιοκρατίας….

 

 

Εσύ Γεωργία μου, ως πνεύμα ανήσυχο και δημιουργικό, πως αντιμετώπισες την καραντίνα με τις επιπτώσεις της σε όλους τους τομείς της ζωής μας;

Δημιουργικά!!!

Στην αρχή εκμεταλλεύτηκα την καραντίνα για να ξεκουραστώ… Και μόνο το γεγονός ότι μειώθηκαν οι υποχρεώσεις των βραδινών εξόδων από προσκλήσεις, πρεμιέρες κλπ. αρχικά ήταν ανακουφιστικό…

Βέβαια από τις υποχρεώσεις μου τις αρχιτεκτονικές δεν απείχα καθόλου.. Ίσα ίσα για ένα διάστημα ήμουν η μόνη που κρατούσα ανοιχτό το γραφείο με τη φυσική μου παρουσία μια και το γραφείο μου στεγάζεται στο ίδιο ακίνητο με την κατοικία μου που βρίσκεται στους πάνω ορόφους..

Ως προς τη σωματική άσκηση δεν άλλαξε κάτι γιατί καθημερινά κολυμπούσα όπως πάντα… Αξιοποίησα τον περίσσιο χρόνο μου όμως με πράγματα που ήθελα να κάνω από χρόνια και δεν προλάβαινα…

* Έφτιαξα το κανάλι μου στο YouTube.. https://www.youtube.com/channel/UCKXHd_Dr9Pyya8bspEnYFmA

* Συμμετείχα σε τρεις ταινίες μικρού μήκους (μια ελληνοαμερικανική της Φαίη Λέλιος που μάλιστα προτάθηκε στα ημιτελικά για τα φετεινά OSCAR – έλαβε Oscar qualification for the 93rd Academy Awards – και δύο ελληνικές που δεν έχουν ακόμη προβληθεί στις αίθουσες…).

* Τραγούδησα τρεις νέες συνθέσεις του Νίκου Καπλάνη, παλιού μου γνώριμου από την Αρχιτεκτονική επίσης, σε στίχους Μαρίας Κολιού

«Ζάχαρη και αλάτι» https://youtu.be/ZSxxoF-y2OU

«Να την περιμένεις» https://youtu.be/dd-ytJpr1So

«Σε σένα μοιάζουν» https://youtu.be/nzQXcbn2E4o

* Δημιούργησα μία καινούργια εταιρεία  την Αστική Μη Κερδοσκοπική Εταιρεία «Διώνης Αίνιγμα», με αντικείμενο αποκλειστικά το Θέατρο, τη Μουσική, τις Τέχνες και εν γένει τον Πολιτισμό…

Πρώτο της έργο οι ΕΛΕΥΘΕΡΟΙ ΠΟΛΙΟΡΚΗΜΕΝΟΙ του Διονυσίου Σολωμού, η επετειακή διαδικτυακή εκδήλωση του Δήμου Παπάγου για την 25η Μαρτίου…

 

 

Αμέσως μετά η παράσταση ΕΓΩ Η ΛΕΓΚΩ του Βασίλη Γιαννόπουλου σε σκηνοθεσία της παλιάς αγαπημένης μου, εξαιρετικής Κατερίνας Μαντέλη!! Το έργο γράφτηκε ειδικά με την ευκαιρία των 200 χρόνων 1821-2021 και επελέγη από την Περιφέρεια Αττικής ως αντιπροσωπευτικό για τη 200ή επέτειο από την Επανάσταση του 21 και το αποτύπωμά της στο σήμερα…

Αυτό είναι ίσως ό,τι πιο σημαντικό και δημιουργικό έχω κάνει στη μέχρι τώρα πορεία μου… Όπου συνδυάζονται αρμονικά όλες οι συνιστώσες μιας πλήρους θεατρικής παράστασης. Πρόζα, Μουσική, Τραγούδι, κίνηση!!

Θα τη χαρακτήριζα μία Σύγχρονη Ελληνική Τραγωδία – ας μου επιτραπεί ο όρος – σε αντιδιαστολή με την Αρχαία Ελληνική Τραγωδία… με την αριστοτελική έννοια.. Όπου δεν λείπουν ούτε ο «χορός» ούτε καν ο «από μηχανής Θεός»… που τον υποδύεται ο σπουδαίος Γιώργος Σίσκος

 

 

Είμαι περήφανη γιαυτή την παραγωγή… Πολύμηνη η προετοιμασία της… Εξαντλητική και αξιοκρατική η επιλογή των συνεργατών… Πάνω στους εμπνευσμένους στίχους του συγγραφέα Βασίλη Γιαννόπουλου, που θεωρείται και ένας από τους σημαντικότερους Έλληνες στιχουργούς, έγραψε υπέροχη μουσική η συνθέτις Αρετή Κοκκίνου

Που την εμπνεύστηκε από τα ηπειρώτικα ακούσματα… Μια και η Λέγκω  την οποία υποδύομαι εγώ, είναι μία άγνωστη Ηπειρώτισσα ηρωίδα… Οι νέοι ταλαντούχοι ηθοποιοί, Σταύρος Βόλκος και Κατερίνα Βολίκα που συμμετέχουν, επελέγησαν με τη διπλή τους ιδιότητα των ηθοποιών και τραγουδιστών – μουσικών..

Παρόντες με τη φυσική τους παρουσία στην παράσταση ο Πάρης Μαμμάς, Αρχιμουσικός και Διευθυντής Μουσικών Συνόλων, δεξιοτέχνης του κλαρίνου και βέβαια η Αρετή Κοκκίνου με την κιθάρα της… Στα κρουστά οι Σταύρος Βόλκος και Κατερίνα Βολίκα οι οποίοι με συνοδεύουν με τις εξαιρετικές φωνές τους και στα τραγούδια του έργου..

Στα σκηνικά και στα κοστούμια η ευρηματική Ιωάννα Κατσιαβού… Στην καλλιτεχνική διεύθυνση η πανταχού παρούσα Αδαμαντία Μαντελένη

 

 

Και επειδή θα μπορούσαμε να μιλάμε επί ώρες, θέλω κλείνοντας να μου πεις για τυχόν μελλοντικά καλλιτεχνικά σου σχέδια, αλλά και για τις αρχιτεκτονικές επεμβάσεις σου σε κεντρικό θέατρο, όπως μαρτυρούν οι εντυπωσιακές φωτογραφίες που κυκλοφόρησαν. Καθώς και το πρόσφατο και ιδιαίτερα αγαπημένο έργο του γραφείου σου, το παρεκκλήσι της Αγίας Άννας στην «Ογκολογική Μονάδα Παίδων Μαριάννα Βαρδινογιάννη – Ελπίδα».

Νομίζω πως η καραντίνα μας έκανε και άλλα καλά… Βρήκαμε χρόνο να σκεφτούμε και να οργανώσουμε τα επόμενα βήματά μας σε βάθος χρόνου.. Και να κάνουμε έγκαιρα ουσιαστικό προγραμματισμό πράγμα που έλειπε στην Ελληνική πραγματικότητα τουλάχιστον της ιδιωτικής πρωτοβουλίας…

Έτσι, ναι, έχω μελετήσει και προγραμματίσει πολλές από τις επόμενες θεατρικές και αρχιτεκτονικές μου κινήσεις για το 2021 και το 2022 που θα ανακοινωθούν στην ώρα τους…

Προς το παρόν μπορώ να αναφέρω την περιοδεία με την παράσταση ΕΓΩ Η ΛΕΓΚΩ που ξεκινάει στις 5 Ιουλίου στο Θέατρο του Πάρκου Αντώνης Τρίτσης στο Ίλιον στις 9:30 με ελεύθερη είσοδο

Επίσης συμμετέχω υποδυόμενη την Άννα Σικελιανού στην παράταση «ΣΙΚΕΛΙΑΝΟΣ Ο ΑΓΓΕΛΟΣ ΤΗΣ ΠΟΙΗΣΗΣ» του Γιάννη Φαλκώνη, που θα παιχτεί στις 21 Ιουλίου 2021 και ώρα 9 μ.μ. στο Κηποθέατρο «Άγγελος Σικελιανός», στη Λευκάδα, στο πλαίσιο του θεσμού «Ημέρες Δελφικής Πολιτιστικής Κληρονομιάς 2021», υπό την αιγίδα της Α.Ε. της Προέδρου της Δημοκρατίας Κατερίνας Σακελλαροπούλου.

 

 

Για τα αρχιτεκτονικά εργα στα οποία αναφέρθηκες, το κεντρικό αθηναϊκό θέατρο για το οποίο μιλάς ανακατασκευάστηκε εκ βάθρων – ενίσχυση του φέροντα οργανισμού, επέκταση, νέα διαρρύθμιση, δύο αίθουσες επάλληλες που μπορούν να λειτουργούν ταυτόχρονα, σύγχρονες προδιαγραφές, προσβασιμότητα από ΑΜΕΑ, εγκρίσεις ΥΠΠΟ λόγω της νευραλγικής θέσης του, εγκρίσεις πυρασφάλειας!!

Έργο τεράστιο που πήρε με τις μελέτες και τις πολλαπλές εγκρίσεις του ακόμα και από το ΚΣΝΜ (Κεντρικό Συμβούλιο Νεωτέρων Μνημείων) 4 ολόκληρα χρόνια…

Λεπτομέρειες για τα εγκαίνια, τη νέα διεύθυνση και το όνομα του νέου χώρου θα ανακοινωθούν μέσα στο Φθινόπωρο που θα ανοίξει τις πύλες του.

Ναός θεάτρου και Πολιτισμού φιλοδοξούμε να γίνει το θέατρο αυτό.

 

 

Όσο για τον άλλο Ναό, το παρεκκλήσι της Αγίας Άννας στην «Ογκολογική Μονάδα Παίδων Μαριάννα Βαρδινογιάννη – Ελπίδα», ο σχεδιασμός, η αδειοδότηση και οι απαραίτητες εγκρίσεις ήταν προσφορά του Γραφείου μας…

Τα «θυρανοίξια» έγιναν εδώ και ένα χρόνο παρούσης της Προέδρου της Δημοκρατίας , της Κυβέρνησης και των Αρχών … Χωρίς όμως να προσκληθούν οι ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΙ…

Δική μας ΑΜΟΙΒΗ η Συγκίνηση και η Ελπίδα που βλέπουμε στα πρόσωπα των πασχόντων παιδιών και των οικογενειών τους…

Εδώ θα ήθελα, Γεωργία, να σε ευχαριστήσω ιδιαίτερα για την κουβέντα μας, με την ελπίδα να συναντηθούμε και πάλι σύντομα στα θέατρα.

Δικά μου είναι τα ευχαριστώ και η τιμή, Γιάννη μου…

Εις το επανιδείν…

 

 

ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ

Η Γεωργία Ζώη γεννήθηκε στη Φτέρη Κεντρικών Τζουμέρκων Άρτας. Έχει συνδυάσει στη ζωή της το Θέατρο και το τραγούδι με την Αρχιτεκτονική.

Σπουδές


Κατακτά το Πανελλήνιο Βραβείο Μαθηματικής Εταιρείας και όμως επιλέγει να σπουδάσει και να αφοσιωθεί στο Θέατρο και την Αρχιτεκτονική.
 

Δραματική Σχολή Εθνικού Θεάτρου Απόφοιτος 1977
Αρχιτεκτονική Σχολή Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου Διπλωματική με άριστα και υποτροφία του Ι.Κ.Υ. σε όλη τη διάρκεια των σπουδών της 

Επαγγελματική κατάσταση

Ως Ηθοποιος συνεργάζεται με επαγγελματικούς θιάσους και θεατρικές ομάδες.

Επίσης το 1978 εκπροσώπησε την Ελλάδα στο Παγκόσμιο Συνέδριο Αρχιτεκτονικής Θεατρικού Χώρου στο Μόναχο, ως η μόνη ηθοποιός και αρχιτέκτων, με πρόταση του τότε καλλιτεχνικού διευθυντή του Εθνικού Θεάτρου, Αλέξη Μινωτή.

Ως Αρχιτέκτων διευθύνει το αρχιτεκτονικό γραφείο μελετών «Γεωργία Ζώη και Συνεργάτες» στου Παπάγου και είναι μέτοχος της «Έψιλον κατασκευαστική»

Από το 2010 μέχρι το 2016 εκλέγεται ως μέλος της Αντιπροσωπείας του Τεχνικού Επιμελητηρίου και συμμετείχε στο 20ό Παγκόσμιο Συνέδριο Αρχιτεκτόνων στο Πεκίνο το 1999 ως μέλος της ελληνικής αντιπρωσοπείας.

Επίσης ήταν εισηγήτρια σε θέματα αρχιτεκτονικής και περιβάλλοντος στο 2ο Ελληνορωσικό Forum, στην Αγία Πετρούπολη το 2010  

Σεμινάρια και Μελέτες 

Υποκριτική, Δραματολογία, Ιστορία του Θεάτρου (Αλέξης Διαμαντόπουλος) 

Ενδυματολογία και Φωτισμός (Γιάννης Στεφανέλλης) 

Ζωγραφική (Νίκος Εγγονόπουλος) 

Σκηνογραφία (Νίκος Εγγονόπουλος, Γιάννης Στεφανέλλης) 

Γλυπτική (Λάζαρος Λαμέρας) 

Θεατρολογία και Αρχιτεκτονική Θεάτρου στο Μόναχο, κοντά στους G. Jzenour (Αμερικανό αρχιτέκτονα ειδικό στην ακουστική θεάτρων), G. Dupavillon (Γάλλο σκηνογράφο), Timo Tiusanen (Φιλανδό), Klaus Wener (Γερμανό συνεργάτη του Peter Stein) και στο Λονδίνο, κοντά στους John Roussel Brown (Άγγλο διευθυντή του Εθνικού Θεάτρου του Λονδίνου), I. Mackintosh (Άγγλο αρχιτέκτονα) 

 

Μουσική

Τραγούδι με την Έλλη Νικολαΐδου

Συμμετοχή σε εκκλησιαστική βυζαντινή χορωδία υπό τον Ονούφριο Σώχο

Συμμετοχή στη χορωδία του ΕΜΠ υπό τη διεύθυνση του μαέστρου Βασίλη Μακρίδη

Χορός

Εκφραστικός Χορός με τους Φώτη Μεταξόπουλο, Κική Μανιάτη και Ραλλού Μάνου

Μπαλέτο με τους Έλλη Τσουκαλά, Μαρία Χορς και Debora Brown

Δημοτικοί Παραδοσιακοί Χοροί στο συγκρότημα της Ραλλούς Μάνου

Μοντέρνο – Jazz με τη Debora Brown

 

Θέατρο


2019 20 Ομμάτα Δακρωμένα (Ένα Γράμμα για την Τραπεζούντα)   Χαροκόπου Τάνια διασκ. – σκην. Αβδελιώδης Δήμος   Γιαγιά Αννίτσα  Θέατρο Ράδιο Σίτυ Θεσσαλονίκη,  Δημοτικό Θέατρο Καλαμαριάς Μελίνα Μερκούρη

2019 . .. Γαία   κειμ. – σκην. Φαλκώνης Γιάννης   Πρόσφυγας ναυαγός  Στη Βενετία στο πλαίσιο της Biennale και της Mostra  – και στη Λευκάδα, στο ΝΥΔΡΙ, μέσα στη θάλασσα καθώς και στον Αρχαιλογικό Χώρο της Νέας Αγχιάλου και σε φεστιβάλ στην Ελλάδα σε πισίνα

2019 . .. Γαία   κειμ. – σκην. Φαλκώνης Γιάννης   Πρόσφυγας ναυαγός  Θέατρο Αλκμήνη  σε πισίνα τη χειμερινή περίοδο

2018 . .. Γαία   κειμ. – σκην. Φαλκώνης Γιάννης   Πρόσφυγας ναυαγός μέσα στη θάλασσα  Φεστιβάλ Λευκάδας 

2018 . .. Σικελιανός Λόγος Αγγέλου   Φαλκώνης Γιάννης σκην. Φαλκώνης Γιάννης – Σικελιανού Εύα     Κηποθέατρο Σικελιανού  Φεστιβάλ Λευκάδας

2018 . .. Σοφία, σε θυμάμαι   Χαροκόπου Τάνια σκην. Τζαβέλλας Μενέλαος   Σοφία Βέμπο  Θεατρική Σκηνή Αθηναΐς 

2017 . .. Η μεγάλη θυσία   Ψιλοβίκου Λυδία (θεατρικό αναλόγιο) σκην. Χριστοδούλου Γιώργος   Ψαλμωδός  Θέατρο Έαρ Βικτώρια 

2017 . .. Της μοναξιάς διπρόσωποι μονόλογοι   Αγγελάκη Ρουκ Κατερίνα σκην. Φαλκώνης Γιάννης   alter ego της ποιήτριας  Θέατρο Έαρ Βικτώρια 

2016 . .. Προμηθέας Δεσμώτης   Αισχύλος σκην. Φαλκώνης Γιάννης   Κορυφαία του χορού και προσαρμογή και απόδοση χορικών με ηπειρώτικα μοιρολόγια  ΔΗ. ΠΕ. ΘΕ. Ρούμελης 

2015 . .. Τα χρόνια του φιδιού-οι Λιπεσάνορες   Βαρβαρήγος Δημήτρης σκην. Μαντέλη Κατερίνα   Εκάβη  Θέατρο Βαφείο 

2014 15 Βασιλιάς Ληρ   Σαίξπηρ Ο. σκην. Βούρος Γιώργος   Γκόνεριλ  Θέατρο Βαφείο 

2014 . .. Ο Αναρχικός Τραπεζίτης   Πεσσόα Φ. (διασκευή) σκην. Κουνδουράκη Γιώτα   Αναρχικός Τραπεζίτης  Θέατρο Άλμα & Bar Theater “The HUB Events”, Θέατρο Βαφείο-Λάκης Καραλής 

2014 . .. Η Ζάκυνθος Ομιλεί   σκην. Παπαστάθη Αναστασία     Παλιό Πανεπιστήμιο 

2014 . .. Βασιλιάς Ληρ   Σαίξπηρ Ο. σκην. Βούρος Γιώργος   Γκόνεριλ  Θέατρο Βαφείο 

2013 . .. Η Ζάκυνθος Ομιλεί   σκην. Παπαστάθη Αναστασία     Παλιό Πανεπιστήμιο 

2013 . .. Ο Εχθρός μου   Ζαχαράτου Σ. σκην. Καντιώτης Δημήτρης   Λιούντα  Ίδρυμα Κακογιάννη 

2013 . .. Τρία Κάππα   Κιναλόπουλος Σ. σκην. Κιναλόπουλος Σταυριανός     Θέατρο της Ημέρας 

2012 13 Ο Πατέρας   Στρίντμπεργκ Α. σκην. Βούρος Γιώργος   Μάργκαρετ (παραμάνα)  Θέατρο Βαφείο 

2012 . .. Με ένα Καφάσι Μπύρες   Τρουλλινού Ν. σκην. Χατζηδάκης Γιώργος   Εριέττα  Cabaret Voltaire  θεατροποιημένο δρώμενο

2012 . .. Όπως οι Άπιστοι κι Εμεις   Σκιαδαρέση Μ. σκην. Χατζηδάκης Γιώργος   Χαμιντέ  Cabaret Voltaire  θεατροποιημένο δρώμενο

2012 . .. Ο Καπνιστής   μονόπρακτο Πετροπουλέας Η. σκην. Πετροπουλέας Ηλίας – Παπαναστασίου Τ.   Το Τσιγάρο  Πάρκο Ελευθερίας 

2011 12 Θήλυ – Anima – Devi (Θηλυκή Ενέργεια)   επιλογή κειμένων Αντέλου Λ. σκην. Κουνδουράκη Γιώτα   Κλυταιμνήστρα, Εκάβη, Πρωθιέρεια  Θέατρο της Ημέρας 

2011 . .. Θήλυ – Anima – Devi (Θηλυκή Ενέργεια)   επιλογή κειμένων Αντέλου Λ. σκην. Κουνδουράκη Γιώτα   Κλυταιμνήστρα, Εκάβη  Θέατρο Αγγέλων Βήμα 

2009 10 Τραγουδώντας! Χορεύοντας! Παίζοντας!   Χαρτ Μ. σκην. Αντωνίου Αντώνης     Θεατρική Σκηνή 

2008 09 Τρεις Πάνω στην Κούνια   Λουνάρι Λ. σκην. Αντωνίου Αντώνης   Καθαρίστρια  Θεατρική Σκηνή 

2008 . .. Ίκαρος: η Γέννηση της Πτήσης   Λουντέμης Μ. διασκ. – σκην. Χαϊτίδης Ζαφείρης   Πασιφάη  Παραλία Μεσακτής, Ικαρία 

2007 08 Ηλέκτρα   Σοφοκλής σκην. Αντωνίου Αντώνης   Κλυταιμνήστρα  Θεατρική Σκηνή 

2007 . .. Γυναίκες στο Χρόνο   Παπαστάθη Α. σκην. Παπαστάθη Αναστασία     Θεατρική Σκηνή 

2006 . .. Τα Παιδιά του Λύκου   Πήκοκ Τ. σκην. Παπαστάθη Αναστασία     Θέατρο Όραμα 

2005 06 Η Παράσταση Συνεχίζεται   Άμποτ Ρ. σκην. Αντωνίου Αντώνης   Φίλις  Θεατρική Σκηνή 

2004 05 Κεκλεισμένων των Θυρών   Σαρτρ Ζ. Π. σκην. Αντωνίου Αντώνης   Ινέζ  Θεατρική Σκηνή 

2004 . .. Θεοφανώ   Τερζάκης Α. σκην. Σίσκος Γιώγος   Θεοφανώ  Θέατρο Κάτω απ’ τη Γέφυρα και σε φεστιβάλ σε όλη την Ελλάδα 

2003 . .. Τα Παιδιά του Λύκου   Πήκοκ Τ. σκην. Παπαστάθη Αναστασία   Έλενα  Θέατρο Προσκήνιο 

2001 02 Το Μεγάλο Παιχνίδι   Βιτάλη Λ. σκην. Αντωνίου Αντώνης     Θεατρική Σκηνή 

2001 . .. Το Σπίτι της Μπερνάρντα Άλμπα   Λόρκα Φ. Γκ σκην. Βιδάλη Μαίρη   Μαρτύριο  Παράσταση σε μορφή ορατορίου με ζωντανή μουσική Νότη Μαυρουδή  Συμμετοχή σε Φεστιβάλ σε Ελλάδα και Κύπρο

2000 01 Το Γεύμα   Βιτάλη Λ. σκην. Αντωνίου Αντώνης     Θεατρική Σκηνή 

1993 94 Χαρτοπαίχτης   Χουρμούζης Μ. σκην. Κόκκινος Χρίστος     Θέατρο Λήδρα 

1992 93 Το Λουμπάγκο   Κορρές Μ. σκην. Κόκκινος Χρίστος     Θέατρο Λήδρα 

1990 91 Ο Θεός τους Έκανε και Μετά τους Ξέκανε   Φο Ντ. σκην. Παπανικολάου Μιχάλης     Θέατρο Πολύτεχνο 

1986 87 Επικίνδυνο Φορτίο   Μουρσελάς K. σκην. Παπανικολάου Μιχάλης     Δημοτικό Θέατρο Καλλιθέας  Εταιρικός θίασος “Γέλιο και Δάκρυ”

1984 . .. Ε, Όχι και με τη Γυναίκα μου (I Love my Wife)   μιούζικαλ Στιούαρτ Μ. – Κόλμαν Σ. σκην. Μπούχλης Μιχάλης      

1983 . .. Λέγε Μήτσο   επιθεώρηση Σκούρτης Γ. – Ευθυμιάδης Μ. – Τσικληρόπουλος Μ. σκην. Σκούρτης Γιώργος     Θέατρο Ακρόαμα 

1982 83 Μαντάμ Ορτάνς   μιούζικαλ του Χατζηνάσιου Γ. σε κείμενο των Μακρίδη Β. – Καμπάνη Ν. σκην. Σοφιανός Νίκος     Δημοτικό Θέατρο Πειραιά 

1982 . .. Λειτουργία Κάτω από την Ακρόπολη   Βρεττάκος Ν. σκην. Χαραλάμπους Κ.     Ηρώδειο και περιοδεία σε αρχαία θέατρα με τον Θίασο του Μάνου Κατράκη 

1981 . .. Ντα   Χιου Λ. σκην. Μουζενίδης Τάκης     Θέατρο Μπρόντγουαιη και περιοδεία με τον Θίασο του Μάνου Κατράκη 

1980 . .. Ο Συλλέκτης   Φόουλς Τζ. σκην. Γεωργίτσης Φαίδων     Θέατρο Αυλαία, Θέατρο Χατζώκου (Θεσ/νίκη) και περιοδεία στην Μακεδονία 

1980 . .. Άρτζι Μπούρτζι και Ελλάς   επιθεώρηση σκην. Λαζαρίδης Γιώργος     Θέατρο Μπουρνέλη 

1980 . .. Σερ Αντρίκος   λαϊκό μιούζικαλ του Ζαμπέτα Γ. σε κείμενα Ζέρβα Μ. σκην. Νικολαΐδης Δ.     Θέατρο Μπουρνέλη  Θίασος Σπύρου Καλογήρου

1966 74 Μελέτη και απόδοση αρχαίας τραγωδίας και στο αρχαίο κείμενο και σε μετάφραση Σταύρου Θρασύβουλου  (Μήδεια Ευριπίδη ΜήδειαΤρωάδες Ευριπίδη Ανδρομάχη)   με θεατρική ομάδα στα Γρεβενά ως μαθήτρια και στη συνέχεια με ερασιτεχνικές ομάδες ως σπουδάστρια

 

Κινηματογράφος


2019 . .. Destiny   σκην. Κιτδικούδης Δημήτρης     μεγάλου μήκους  Ελληνοκολομβιανή, αγγλοϊσπανόφωνη ταινία

2019 . .. Share Balcony   σκην. Lellios Fay     μικρού μήκους  Ελληνοαμερικανική ταινία

2019 . .. Νight call   σκην. Πελέκης Παναγιώτης     μικρού μήκους 

2019 . .. Pencil, Knife, Button   σκην. Κακογιάννης Κωνσταντίνος     μεγάλου μήκους  Ελληνογερμανική ταινία. Βραβείο καλύτερης πειραματικής ταινίας στα φεστιβάλ Καλκούτας και Μαρόκο. Επίσημη συμμετοχή στο φεστιβάλ Θεσσαλονίκης.

2017 . .. Δύο Θάνατοι   σκην. Χαρμπάτσης Γιάννης     μικρού μήκους 

2014 . .. Γραβάτες   σκην. Κομνάκος Αλέξης     μικρού μήκους 

2013 . .. Σαλταδόροι   σκην. Γκέκας Στέφανος   μικρού μήκους   

2003 . .. Μην Περνάς Ανάβει Κόκκινο   σκην. Μαυράκη Ισαβέλλα     μεγάλου μήκους 

2002 . .. … Λίγο πιο Νωρίς… Λίγο πιο Αργά…   σκην. Μπενετή Φρόσω     μικρού μήκους 

1996 . .. Ο Βαρώνος   σκην. Ζερβός Νίκος – Μανιάτης Σάκης     μεγάλου μήκους 

1990 . .. Ερωτικό   σκην. Μαυράκη Ισαβέλλα     μικρού μήκους 

1984 . .. Νίκος Καχτίτσης   σκην. Φωτόπουλος Κωνσταντίνος     μικρού μήκους  Παραγωγή του Υπουργείου Πολιτισμού

1983 . .. Ο Παπασούζας Φαντομάς   σκην. Καραγιάννης Κώστας     μεγάλου μήκους 

1983 . .. Ο Παπασούζας   σκην. Ευστρατιάδης Όμηρος     μεγάλου μήκους 

1982 . .. Το Κόκκινο Τραίνο   Φώσκολος Ν. σκην. Σιμονετάτος Τάκης     μεγάλου μήκους 

1982 . .. Ο Τελευταίος Διάλογος   σκην. Σκρουμπέλος Παντελής     μεγάλου μήκους 

1981 . .. Ο Κώτσος Έξω από το ΝΑΤΟ   σκην. Δαδήρας Ντίμης     μεγάλου μήκους 

1981 . .. Ο Ηλεκτρικός Άγγελος   σκην. Ρετζής Θανάσης     πειραματική μεγάλου μήκους  Διάκριση στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης και σε ξένα Φεστιβάλ

1980 . .. Ένας Έξυπνος Ρωμιός   σκην. Φιλίππου Παύλος     μεγάλου μήκους 

1978 . .. Ο Ήλιος του Θανάτου   σκην. Δημόπουλος Ντίνος     μεγάλου μήκους  Διάκριση στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης και σε ξένα Φεστιβάλ

 

Τηλεόραση


2010 . .. Κούκλες   σκην. Πανταζούδης Αλέξανδρος   φιλική συμμετοχή  MEGA 

2007 08 Big Bang   σκην. Σιούγας Γιώργος     MEGA 

2005 06 Επαφή   σκην. Μπότσης Γιάννης     MEGA 

2002 03 Η Λάμψη   σκην. Φώσκολος Νίκος   Guest Star σε μια αυτοτελή ενότητα – ιστορία  ΑΝΤ1 

2000 01 Δούρειος Ίππος   σκην. Κορδέλλας Γιώργος   Ελένη Παπαχατζή  ΑΝΤ1 

1999 . .. Η Λάμψη   σκην. Φώσκολος Νίκος     ΑΝΤ1 

1998 99 Απαγορευμένη Αγάπη   Καπώνης Λ. σκην. Τέμπος Αντώνης     MEGA 

1994 . .. Η Λάμψη   σκην. Φώσκολος Νίκος   Guest Star σε μια αυτοτελή ενότητα – ιστορία  ΑΝΤ1 

1991 . .. Η Λάμψη   σκην. Φώσκολος Νίκος   Guest Star σε μια αυτοτελή ενότητα – ιστορία  ΑΝΤ1 

1984 85 Ο Χατζηεμμανουήλ   σκην. Σμαραγδής Γιάννης   13 επεισόδια  ΕΤ1 

1982 . .. Η Κούρσα του Θανάτου   σκην. Ανδρίτσος Κώστας   11 επεισόδια  ΕΡΤ 

1981 . .. Ιούλιος και Ιουλιέτα   Παπαπέτρος Κ. σκην. Δαλιανίδης Γιάννης   4 επεισόδια  ΕΡΤ 

1980 . .. Η Ώρα της Φαντασίας   Θέατρο της Δευτέρας     ΕΡΤ 

1980 . .. Τα Παλιόπαιδα τα Ατίθασα   Τσιφόρος Ν. σκην. Χριστόπουλος Τάκης   2 αυτοτελείς ιστορίες  ΕΡΤ 

1979 . .. Τραγούδια στο Συρτάρι   εκπομπή αφιερωμένη στον Γ. Χατζηνάσιο     ΥΕΝΕΔ 

1979 . .. Η Ετυμηγορία   σκην. Σκλάβος Πολ   πρωταγωνιστικός – 43 επεισόδια  ΥΕΝΕΔ 

1978 . .. Οι Πανθέοι   σκην. Γεωργιάδης Βασίλης   συμμετοχή σε αρκετά επεισόδια  ΥΕΝΕΔ 

1977 . .. Ενημερωτική εκπομπή της Ολυμπιακής Αεροπορίας, κεντρική παρουσιάστρια ΥΕΝΕΔ        

 

Άλλες Συμμετοχές


Δισκογραφία – Συναυλίες – Shows        

2019 . .. Συμμετοχή με το τραγούδι «Μόνος είναι» σε δίσκο μελοποιημένης ποίησης με τίτλο ΕΝ – ΠΛΟΚΗ της Αδαμαντίας Μαντελένη σε μουσική Αρετής Κοκκίνου

2017 . .. Παράσταση – αφιέρωμα στο Μίκη Θεοδωράκη στο Θέατρο Έαρ Βικτώρια από το φεστιβάλ «Petit Paris d’ Athènes – Το Μικρό Παρίσι των Αθηνών»

1984 . .. Ηχογράφηση τραγουδιών του Cy Coleman από το μιούζικαλ «I Love my Wife» σε ενορχήστρωση Σάκη Τσιλίκη

1982 . .. Συμμετοχή και φωνητικά στο λαϊκό δίσκο του Γιώργου Κυράνου

1980 . .. Τραγούδι και φωνητικά σε μουσική Χρ. Λεοντή στις «Τρωάδες» του Θεάτρου Τέχνης

1980 . .. Ηχογράφηση Ανέκδοτων τραγούδιών Γιώργου Ζαμπέτα σε στίχους Βαρβάρας Τσιμπούλη για το θέατρο («Σερ Αντρίκος»)

1980 . .. Παρουσίαση τραγουδιών των Βαγγέλη Παπαθανασίου, Γ. Χατζηνάσιου, Γ. Ζαμπέτα για την ΥΕΝΕΔ στην εκπομπή «Τετράγωνα των Αστέρων»

1979 80 Show πίστας στο Music Hall «Διογένης»

1979 . .. Συναυλίες στο Ισραήλ με κάλυψη από την Ισραηλινή τηλεόραση

1979 . .. Συναυλία στο Ειλάτ (Ισραήλ) στο Διαγωνισμό της Miss Κόσμος με κάλυψη από την Ισραηλινή τηλεόραση

1979 . .. Ερμηνεία ανέκδοτων τραγουδιών του Γ. Χατζηνάσιου για την ΥΕΝΕΔ στην εκπομπή «Τραγούδια στο Συρτάρι»

1979 . .. Συναυλία στη Στουτγάρδη, αφιερωμένη στην Ελλάδα (προσκεκλημένη του Δήμου Στουτγάρδης ως βασική ερμηνεύτρια) με κάλυψη από την Γερμανική τηλεόραση

1979 . .. Ερμηνεία τραγουδιών Γ. Χατζηνάσιου, Μ. Λοΐζου με τον δημοφιλή στην Γερμανία τραγουδιστή Costas Cordalis σε σόου γερμανικής παραγωγής για τη Γερμανική τηλεόραση

1978 . .. Συνεργασία με τον Βαγγέλη Παπαθανασίου, για απόδοση με αυτοσχεδιασμό και ηλεκτρονική μουσική του Δημοτικού τραγουδιού «Γιάννη μου το Μαντήλι σου»

1978 . .. Ερμηνεία τραγουδιών Γ. Χατζηνάσιου και N. Μαμαγκάκη σε ένα ντοκιμαντέρ και μία κινηματογραφική ταινία του Ντίνου Δημόπουλου

1977 . .. Φωνητικά σε ορχηστρικό δίσκο του Γιωργου Χατζηνασιου

1976 . .. Συμμετοχή με τρία τραγούδια στο διπλό δίσκο «Σε Άλλους Κόσμους» του Ηρακλή Τριανταφυλλίδη