«Μήδεια∙ μηδέν στο κόκκινο» της Σοφίας Διονυσοπούλου. Μια παράσταση στο πλαίσιο των εκδηλώσεων «Ιωνικές Γιορτές 2023» Δήμου Νέας Σμύρνης.

 

 

 

 

Πέμπτη 28 Σεπτεμβρίου  στις 20:30

 Είσοδος Ελεύθερη 

 

Ένα κείμενο γραμμένο σε στίχο και εμπνευσμένο από το μύθο που προϋπήρχε του Ευριπίδη, όπου η Μήδεια θυσιάζει τα παιδιά της στην Ήρα για να τα σώσει από την οργή του όχλου, προσφέροντάς τους έτσι την αθανασία. Έργο βαθιά πολιτικό και αντιρατσιστικό, φέρνει σε αντιπαράθεση δύο κόσμους, τον κόσμο της Φύσης και τον κόσμο των αστών.

Γραμμένο ως διάλογος (με μία Μήδεια μάγισσα, που μαντεύει το μέλλον, και μια άλλη που βιώνει το ζοφερό παρόν), στο θέατρο ανεβαίνει ως μονόλογος με το χαρακτήρα να συγκρούεται ανάμεσα στις δύο προσωπικότητές του, με την ακρίβεια αλλά και την ελευθερία στη μουσικότητα που δίνει η παρτιτούρα.

 

 

ΦΕΣΤΙΒΑΛ

 

Monofest ’18 Tiyatro Medresesi – Tiyatro Medresesi, Τουρκία (Σεπτέμβριος 2018).

Φεστιβάλ Βόλου (Σεπτέμβριος 2019).

Divadlo Kontra – Spisska Nova Ves, Σλοβακία (Νοέμβριος 2019).

T1A: Strefa VIP – «Weglin» Cultural Center, Lublin, Πολωνία (Νοέμβριος 2019).

Μουσείο Φυσικής Ιστορίας Απολιθωμένου Δάσους Λέσβου (Αύγουστος 2021).

ArmMono Festival – Theatre Workers Union of Armenia, Yerevan, Αρμενία (Μάιος 2022).

XI BABEL FAST – Tony Bulandra Teatre, Targoviste, Ρουμανία (Ιούνιος 2023).

Το έργο «Μήδεια∙ μηδέν στο κόκκινο» έχει εκδοθεί από τις εκδόσεις Sestina το 2016. Εχει μεταφραστεί και εκδοθεί στα γαλλικά μαζί με τα έργα Ιφιγένεια της Ευριπίδου και Νεροπομπή σε ενιαίο τόμο με τίτλο Mers du vent από τον εκδοτικό οίκο Les nouvelles Editions Place (2017).

 

«Μήδεια∙ μηδέν στο κόκκινο»

Κείμενο – Σκηνοθεσία – Εικαστική επιμέλεια: Σοφία Διονυσοπούλου

Στέμμα, κρινολίνο: Alexander Collections

Μουσική επιμέλεια: Μαρίνα Μέντζου

Φωτισμοί: Παναγιώτης Μανούσης

Φωτογραφίες: Δημήτρης Γερακίτης

Επικοινωνία: Κατερίνα Γρυλλάκη

Ερμηνεία: Δέσποινα Σαραφείδου

Παραγωγή: Εταιρεία θεάτρου  1+1=1

Trailer : https://youtu.be/QRxpCviA65Y

 

 

ΕΓΡΑΨΑΝ:

«Η Μήδεια της Σαραφείδου έχει ήδη ανέβει στο άρμα με τους δράκοντες, ίπταται επί των εγκοσμίων, ακούγοντας τους προγονικούς νόμους να υπαγορεύουν τα μελλούμενα».

Νάγια Παπαπάνου, BOEMRADIO.GR  31-1-2018 https://bit.ly/36zGGWf

 

«Η χρυσαφιά βασίλισσα-μάγισσα και η πορφυρή παθιασμένη γυναίκα συγχωνεύονται και συγκρούονται με υποδειγματική ένταση και ευαισθησία από τη Δέσποινα Σαραφείδου.

Μια ποιητική μυσταγωγία».

Πέτρος Ροδόπουλος, DIASTIXO.GR  26-1-2018 https://bit.ly/35vtn8Q

 

«Έργο με έντονες πολιτικές αναφορές, που μιλάει για τη σύγκρουση των πολιτισμών, των δύο φύλων, της εξουσίας και της υποταγής, της αλήθειας και του ψεύδους, της φύσης και του κόσμου των αστών.

Μια πρόταση μανιφέστο».

Ζωή Τόλη, ENETPRESS.GR  1-2-2018 https://bit.ly/3JZAQMf

«Όλες οι Μήδειες μαζί. Η Μήδεια της Διονυσοπούλου είναι ένα πλάσμα διωκόμενο, αλλότριο, αποξενωμένο από τα γνωρίσματα της ανθρωπινότητας. Η εκδικητική της φιγούρα δεσπόζει μοναχική πάνω στη σκηνή καθώς δεν παριστά μόνο το ευριπίδειο έργο, αλλά ανακαλεί και τη Μήδεια του Σενέκα, του Corneille, του Jean Anouilh και το «Υλικό Μήδειας» του Heiner Müller.

Μια εξαιρετική παράσταση, όπου Φόνος παρίσταται ως πράξη ιερότητας, ως τελετουργική θυσία.

Η Μήδεια της Δέσποινας Σαραφείδου στρέφεται ως σούφι σε ρυθμούς κοσμογονικούς, ως άλλη Θεά των Όφεων του μινωϊκού πολιτισμού.

Ένα λίκνο παρουσιάζεται ταυτόχρονα και ως ειρκτή, δυο αρβύλες συμβολίζουν τα δυο της παιδιά που θα σφαγούν για να γλιτώσουν, η παιδοκτόνος φέρει κόκκινο μπούστο και κρατά λωρίδες κόκκινου αίματος».

 Νίκος Ξένιος, BOOKPRESS.GR 13-2-2018 https://bit.ly/3hk2LKE

 

«Μια παράσταση που πρέπει να δει όποιος ενδιαφέρεται για κάτι διαφορετικό και όποιος έχει εντρυφήσει στην αρχαία ελληνική γραμματεία».

Κατερίνα Μαντέλη, KATERINAMANTELI.GR  18-1-2018 https://bit.ly/36LYk9w

«Η Ελληνίδα ηθοποιός Δέσποινα Σαραφείδου παρουσιάζει μια ακόμα όψη της καλλιτεχνικής της δεξιοτεχνίας ως Μήδεια, μια διχασμένη προσωπικότητα, ενσαρκώνοντας μια ψυχρή βασίλισσα και μια τρυφερή μητέρα. Εναλλάσσοντας τους δύο χαρακτήρες, μοιάζει να μεταμορφώνει μια αγαλμάτινη απεικόνιση της τραγωδίας σε παλλόμενη τραγική φιγούρα».

Dieter Topp, “Medea Red Emptiness” BABEL FAST 2023, 11-06-2023

 

 

 

0