Η Δέσποινα Βανδή, δεν χρειάζεται συστάσεις. Φέτος συμπληρώνει 25 χρόνια στη δισκογραφία, με τεράστιες επιτυχίες.

 

Το ότι βρίσκεται μέσα στις 5 πιο εμπορικές ελληνίδες τραγουδίστριες , δεν θα μπορούσε να είναι μόνο θέμα τύχης. Είναι συνδυασμός ταλέντου, δουλειάς και μυαλού. Και θα σταθούμε ιδιαίτερα στο πόσο έξυπνο μυαλό, έχει αυτή η γυναίκα.

 

 

Η αρχή…

Το 1994 κυκλοφορεί ο πρώτος δίσκος της με τίτλο «Γέλα μου», από τη MINOS/EMI. Kαι πόσο πιο ιδανική πρώτη σύσταση στο κοινό θα μπορούσε να κάνει, από το υπέροχο ομότιτλο κομμάτι του δίσκου, καθώς και από το εξαιρετικό ντουέτο με τον Γιάννη Πάριο, στο «Αδιέξοδο»! Και τα 2 αυτά τραγούδια, έχουνε «μείνει» εξάλλου.

Η ανοδική πορεία θα συνεχιστεί και με τον επόμενο δίσκο «Εσένα περιμένω». Και αν κρίνουμε από την συνέχεια, αυτός που περίμενε η Δέσποινα, ήτανε ο Φοίβος. 

 

 

Δέσποινα Βανδή και Φοίβος

 

Για 15 ολόκληρα χρόνια, η Δέσποινα και ο Φοίβος, υπήρξανε ένα από τα πιο ταιριαστά και πετυχημένα καλλιτεχνικά ζευγάρια. Η χημεία των δυο τους αξιοθαύμαστη. Ο Φοίβος στη Δέσποινα, βρίσκει την νέα μούσα του και η Δέσποινα τον άνθρωπο που θα την εκτόξευε στα ύψη.

Σχεδόν αμέσως η Βανδή, αποκτά υπερδύναμη στη νυχτερινή ζωή και τα shows της μένουν αξεπέραστα. Και τι δεν κάνανε μαζί όμως οι 2 τους! Επιτυχίες τις οποίες ακούμε και αγαπάμε ως σήμερα (Γεια-Υποφέρω-Σπάνια-Να τη χαίρεσαι-Στα δωσα όλα-Ανάβεις φωτιές-Στην αυλή του παραδείσου-Θα θελα-Περιττός-Όλα οδηγούν σε σένα-Λάθος άνθρωπος-Υπάρχει ζωή-κλπ κλπ), πωλήσεις που τους χαρίσανε εώς  και 6πλές πλατίνες. Μέχρι και νο1 στο  billboard dance chart της Αμερικής ανέβηκαν, με την αγγλόφωνη έκδοση του «Γεια».

Ακόμα και όταν η ίδια η Βανδή, πάνω στο απόγειο της επιτυχίας της, θα βάλει ως προτεραίοτητα την οικογένεια και την μητρότητα, ο Φοίβος θα την περιμένει να επιστρέψει, έχοντας για αυτήν, τραγούδια πιο.. ενήλικα!

Βέβαια, όπως κάθε άνθρωπινη σχέση, έχει τα πάνω και τα κάτω της, κάποια στιγμή γίνεται αντιληπτό, πως αυτή η χημεία είχε αρχίσει και εξασθενούσε. Τραγούδια όπως το «Κορίτσι πράμα» δεν είχανε να προσφέρουνε τίποτα στη Δέσποινα, και παρότι ο τελευταίος τους κοινός δίσκος «Άλλαξα» ήταν ίσως ο πιο «ώριμος» τους και έβγαλε και την μεγάλη επιτυχία «Γυρίσματα», ο καλλιτεχνικός τους χωρισμός ήταν αναπόφευκτος.

 

 

Ανακαλύπτοντας εκ νέου τη Δέσποινα!

Έχουμε φτάσει πια στο 2013, και οι δρόμοι της Δέσποινας και του Φοίβου έχουνε χωρίσει.

Κάπου εκεί όμως ξεκινάει και μια ολοκαίνουργια περίοδος για την ίδια την Βανδή, που μέσα από δικά της βήματα αλλά και διάφορεςσυγκυρίες, της δίνεται η ευκαιρία να επανασυστηθεί στον κόσμο.

Το κοινό μπορεί να αγάπησε τη super star Δέσποινα, αλλά πλέον είχε την ευκαιρία να δει το πιο ανθρώπινο πρόσωπο της, το οποίο εκτιμώ πως τελικά και λατρεύτηκε.

 

 

Το πρώτο τραγούδι, μετά τον Φοίβο, δεν ήταν κάποιο «κραυγαλέο» σουξέ, ούτε είχε την υπογραφή κάποιου διάσημου συνθέτη. Ήταν ένα πολύ καλό ζειμπέκικο, με τίτλο «Όταν περάσει αυτή η νύχτα». Η μουσική ανήκει στον Τάσο Λυμπέρη και οι στίχοι στην Όλγα Βλαχοπούλου και ήταν σαφές, πως η ίδια η ερμηνεύτρια, ήθελε να συνεχίσεί την καρίερα της με ΚΑΛΑ τραγούδια.

Και κάπου εκεί θα έρθει η πρώτη μεγάλη της κίνηση, που ακόμα και άνθρωποι, που δεν τους ενδιέφερε ως καλλιτέχνης, θα της συμπαρασταθούν και θα την επιβραβεύσουν.

Μια μέρα μετά τις δηλώσεις του Νότη Σφακιανάκη, υπέρ της χρυσής αυγής, η Βανδή θα αποχωρήσει από το σχήμα, λόγων των έντονων ιδεολογικών της ιδεών. Η κίνηση αυτή θα συζητηθεί έντονα και για μεγάλο διάστημα και θα βρει συμπαραστάτες, τη μεγαλύτερη μερίδα του καλλιτεχνικού κόσμου. Θα πρέπει ασφαλώς και να αναγνωρίσουμε επίσης, πως η ίδια η Βανδή, δεν εκμεταλεύτηκε την προβολή του γεγονότος, για διαφήμιση, αντίθετα κράτησε για πολλά χρόνια σιγή ιχθύος.

Ένα μήνα μετά, θα ξεκινήσει και η προβολή του ελληνικού The Voice, στον ANT1, όπου και είναι μία εκ των 4 κριτών. Η επιτυχία του show ήταν τεράστια, αλλά η πραγματικά κερδισμένη από όλο αυτό, θα είναι η ίδια η Βανδή. Παρόλο που έχει ήδη πολλά χρόνια πορείας πίσω της, είναι ουσιαστικά η πρώτη φορά που έχουμε την ευκαιρία να δούμε το πιο ανθρώπινο πρόσωπο της.

Η Βανδή έχει έναν υπέροχο λόγο, έχει άριστες μουσικές γνώσεις, δεν αδικεί τους διαγωνιζόμενους, δεν χαιδεύει τα αυτιά κανενός, έχει χιούμορ και ορθή κρίση. Δε μιλά στους διαγωνιζόμενους ως η «μεγάλη σταρ», αντίθετα διαπιστώνει κανείς μια «μαμαδίστικη» προστασία. Το κοινό γοητεύεται από το πρόσωπο αυτό της Δέσποινας, και είναι ξεκάθαρα η πιο κερδίσμενη τραγουδίστρια, που βρίσκεται σε ρόλο κριτή.

Είναι σαφές πως η νέα εποχή της Δέσποινας έχει ξεκινήσει δυναμικά.

Δε θα αργήσει να επιστρέψει στη Heaven, την δισκογραφική εταιρία του Αντ1 και να κυκλοφορήσει τον πετυχημένο και πιο ακουστικό δίσκο της «Δε με σταμάτησες», ενώ είχε προηγηθεί η τεράστια επιτυχία «Xάνω εσένα», που είχε μείνει 19 εβδομάδες στο νο1 του επίσημου ελληνικού chart.

Η  ίδια συνεχίζει να κερδίσει τις εντυπώσεις, αυτή τη φορά,στο πλευρό του Γιώργου Καπουτζίδη,παρουσιάζοντας μαζί, 2 ελληνικούς τελικούς επιλογής τραγουδιού για τη Eurovision (2013-2014).

H Δέσποινα Βανδή, «πουλάει» όσο ποτέ. Όχι απαραίτητα δίσκους, αλλά ως όνομα, ως παρουσία. Έχει προτάσεις για τηλεόραση, αλλά και θέατρο.Και η ίδια, πανέξυπνη, όπως πλέον έχει αποδειχθεί, θα τολμήσει να πρωταγωνιστήσει στο μιούζικαλ “Mamma mia”.

Παρόλες τις αντιδράσεις αξιοσέβαστων ηθοποιών, η ίδια τα καταφέρνει θαυμάσια.

Τόσο πολύ, που η επιτυχία συνεχίστηκε και για δεύτερη χρονία. Αυτό είχε όμως και ως αποτέλεσμα, να μην μπορέσει να προωθηθεί όπως του άξιζε, ο τελευταίος προσωπικός της δίσκος «Aυτή είναι η διαφορά μας», που είναι ένας από τους πλέον άρτιους  της, και με πολλά αδικημένα τραγούδια. Όμως η κίνηση της κυκλοφορίας αυτού του δίσκου αποδεικνύει μια ακόμα στρατηγική κίνηση. Δηλώνει τη δισκογραφική της παρουσία! Η Δέσποινα παίζει στα ραδιόφωνα με νέο υλικό παρότι η ίδια βρίσκεται στο θεατρικό  σανίδι!

Ναι λοιπόν, η Δέσποινα δεν άφησε καμία ευκαιρία χαμένη. Συνεργάζεται με τον Αντώνη Ρέμο, κάνει μεταγραφή στην Panik Records, κάνει τη δική της εκπομπή μαγειρικής, γυρίζοντας την Ελλάδα, θα είναι η παρουσιάστρια του νέου X Factor.

Το πιο ενδιαφέρον όμως; Κερδίζει άνετα τις εντυπώσεις με την ερμηνεία της στο μιούζικαλ των Ρέππα-Παπαθανασίου «Το Δικό Μας Σινεμά». Η ίδια μας είχε δείξει, από το 1999 με τη συμμετοχή της στη σειρά «Δύο Ξένοι», πως διαθέτει και υποκριτικό ταλέντο, αλλά φέτος πραγματικά, ξεχωρίζει. Συμπρωταγωνιστώντας με σημαντικούς ηθοποιούς, δεν καταλαβαίνεις πως αυτή η γυναίκα δεν είναι ηθοποιός. Δούλεψε σκληρά και τα κατάφερε.

 

 

Στην παράσταση, εκτός των άλλων, ερμηνεύει καλύτερα από ποτέ, μερικά από τα πιο αγαπημένα τραγούδια του ελληνικού σινεμά – τα οποία πριν λίγες μέρες κυκλοφόρησαν και σε cd με τίτλο «Το δικό μου σινεμά», αποδεικνύοντας πως δουλέυει και περισσότερο από ποτέ, το βασικό όργανο της, τη φωνή της.

 

 

Τελικά μου αρέσει η Δέσποινα…

Ναι. Μου αρέσει.

Γιατί ξέρει να βγάζει προς τα έξω, ανάλογα με την ηλικία της, το προφίλ που της ταιριάζει.

Γιατί ως έφηβος χόρεψα «Γεια και Υποφέρω» και ως ενήλικας λαμβάνω ώριμα και όμορφα τραγούδια.

Γιατί έχει πλήρη επίγνωση των δυνατοτήτων της και τις εξελίσσει.

Γιατί την αγαπήσαμε ως τραγούδιστρια, αλλά η ίδια είναι περισσότερα από αυτό και το ξέρει και το εκμεταλεύεται.

Χρόνια πολλά λοιπόν στη Δέσποινα, που πρίν λίγες μέρες, έγινε 50. Και είμαι σίγουρος, πως στο μέλλον θα δούμε κι άλλα πανέμορφα πράγματα από αυτήν.

 

 

 

 

 

6