NEW STAR ΑΦΙΕΡΩΜΑ – 100 ΧΡΟΝΙΑ ΑΠΟ ΤΟ ΘΑΝΑΤΟ ΤΟΥ ΛΕΝΙΝ

3 ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΟΡΥΦΑΙΟ ΤΖΙΓΚΑ ΒΕΡΤΟΦ στις 26-27-28 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ στο STUDIO new star art cinema

 

 H NEW STAR συνεχίζοντας το αφιέρωμα στα 100 Χρόνια από το Θάνατο του ΛΕΝΙΝ παρουσιάζει

τρία ιστορικά ντοκιμαντέρ ανεκτίμητης αξίας του Τζιγκα Βέρτοφ στο STUDIO new star art cinema.

 

Η εποχή είναι απεγνωσμένη, αλλόφρων, εξαντλητική, 

αλλά μέσα από όλα αυτά άνοιγαν δρόμο προς το νέο, το πρωτοφανές.

οι επιγραφές δεν εξηγούσαν μόνο την πορεία της κίνησης του λαού 

που εφορμά μέσα από την σκιά προς το φως.

 “Είμαι το μάτι. Είμαι ένα μηχανικό μάτι.

Εγώ, μια μηχανή, σας δείχνω έναν κόσμο,

τους ομοίους του που μόνο μπορώ να δω.”

ΤΖΊΓΚΑ ΒΕΡΤΌΦ

 

 ΔΕΥΤΕΡΑ 26/2 στις 17:00

«ΤΟ 1/6 ΤΗΣ ΓΗΣ»

Σκηνοθεσία: Τζίγκα Βέτροφ

Είδος: Ντοκιμαντέρ

Έτος: 1926, Ασπρόμαυρο

Διάρκεια: 61min

 Το «Ένα έκτο του κόσμου» μπορεί να κρίθηκε για την μεγάλη χρήση ποιητικών υπέρτιτλων, αλλά χειροκροτήθηκε ,όχι μόνο για την εφευρετική προσέγγιση της όσον αφορά το ρυθμό της μεταξύ του λυρικού κειμένου και της εικόνας, αλλά και για τη δημιουργία ενός κινηματογράφου με τολμηρό και πολύπλοκο μοντάζ που συνδέει τις σκηνές ντοκιμαντέρ από όλη την επικράτεια, σ’ έναν παιάνα για

τους λαούς και τα τοπία της.

 

 ΤΡΙΤΗ 27/2 στις 17:00

«ΕΜΠΡΟΣ, ΣΟΒΙΕΤ!»

Σκηνοθεσία – Σενάριο – Μοντάζ: Τζίγκα Βέρτοφ

Διευθυντής φωτογραφίας: Ιβάν Μπελιακόφ

Χώρα: ΕΣΣΔ

Πρεμιέρα: 23 Ιουλίου 1926

 

Το «Εμπρός, Σοβιέτ!» ξεκίνησε ως παραγγελία του Σοβιέτ της Μόσχας, με στόχο να

προπαγανδίσει την δουλειά της ανασυγκρότησης των υποδομών της πόλης, οι οποίες υπέστησαν ολοκληρωτική ή μερική καταστροφή, από την Επανάσταση και τον εμφύλιο.

Αφορμή, ήταν οι επερχόμενες εκλογές για την Εκτελεστική Επιτροπή του Σοβιέτ. Όμως, στα χέρια του «δαιμονικού» Βέρτοφ, άφησε πίσω της οτιδήποτε ξέρουμε ή φανταζόμαστε ως σύμβαση εντός μιας παραγγελίας και πέρασε στην πλευρά του κλασικού!

Αυτό το εκπληκτικό «πανόραμα» της σοσιαλιστικής οικοδόμησης μέσα από τις στάχτες του εμφυλίου που ακολούθησε την Επανάσταση του Οχτώβρη, αυτό το ανεπανάληπτο «δοκίμιο» για την μετατροπή του ντοκιμαντέρ σε αυτόνομο κινηματογραφικό είδος, με τους δικούς του κώδικες και αναφορές που ξεπερνούν και αφήνουν πίσω τους τις απλές ταινίες επικαίρων.[…]

ΤΕΤΑΡΤΗ 28/2 στις 17:00

 «ΕΝΘΟΥΣΙΑΣΜΟΣ – Η ΣΥΜΦΩΝΙΑ ΤΟΥ ΝΤΟΝΜΠΑΣ»

Σκηνοθεσία – Σενάριο: Τζίγκα Βέρτοφ

Βοηθός σκηνοθέτη: Ελιζαβέτα Σβίλοβα

Κάμερα: Μπορίς Τσέιτλιν

Ηχος: Πιότρ Στρο

Μουσικής: Νικολάι Τιμοφέγιεφ, Ντμίτρι Σοστακόβιτς

 

Η ταινία είναι γυρισμένη στα ανθρακωρυχεία του Ντονμπάς, περιοχή της ανατολικής Ουκρανίας, γνωστή για τη βαριά της βιομηχανία και δείχνει τον ενθουσιασμό των Σοβιετικών που ρίχνονται στη δουλειά για να υλοποιηθεί ο στόχος του πρώτου πεντάχρονου πλάνου. Στη νεαρή χώρα, όλα πρέπει

να είναι νέα, γι’ αυτό, ίσως, μέχρι το τέλος της ταινίας, στα πλάνα, δεν υπάρχει ούτε ένας ηλικιωμένος. Ο Βερτόφ δείχνει πώς το κράτος φρόντισε τα παιδιά, τα οποία μέχρι χθες ήταν άστεγα και σήμερα παρελαύνουν υπό τους ήχους του πιονιέρικου τύμπανου. Όλα ντυμένα με λευκά πουκάμισα και κόκκινες γραβάτες. Μετά τα πλάνα γεμίζουν με νεολαία γεμάτη ενθουσιασμό, η οποία ονειρεύεται με όλη την καρδιά της να χτίσει τον σοσιαλισμό. Στην ταινία συμμετέχουν και εργάτες των κολχόζ και των σοβχόζ και ανθρακωρύχοι του Ντονμπάς, της περιοχής στην σημερινή Ανατολική Ουκρανία, γνωστής για τα ορυχεία της.

Τα επόμενα σαράντα λεπτά της ταινίας αποτελούν πραγματικά μια ωδή στην εργασία και τον ενθουσιασμό. Η εργασία εξευγενίζει τον άνθρωπο. Και αν θέλουμε να οικοδομήσουμε τον κομμουνισμό, θα πρέπει να χύσουμε ιδρώτα για τα καλά μας λέει ο Βερτόφ. Πρέπει να υποσχεθούμε ότι πρέπει να καλύψουμε το πλάνο των 28 χιλιάδων τόνων αυτόν τον μήνα, όπως το κάνουν οι ενεργητικές εργατικές μπριγάδες στην ταινία. Να δώσεις τα αποτελέσματα του πενταετούς, σε

τέσσερα χρόνια! Πρέπει να αποδείξεις στον εαυτό σου και σε όλον τον κόσμο, ότι η Σοβιετική Ένωση είναι πρώτη απ’ όλες. Ότι η ΕΣΣΔ είναι χώρα των ιδεαλιστών. Ο απλός Σοβιετικός άνθρωπος δεν είναι καθόλου αφελής, όπως ίσως φανεί σε κάποιους στη «Συμφωνία του Ντονμπάς». Απλά πίστευε ειλικρινά στο ιδεατό.

Για τον συγχρονισμό του ήχου, εντελώς πρωτοποριακή μέθοδος για την εποχή, χρησιμοποιήθηκε εφεύρεση του Σοβιετικού επιστήμονα, Σόριν.[…]