, «Gazi Outlet» : Σε εκπτωτικό κέντρο μετατρέπεται το mall «Athens Heart» στην Πειραιώς

Χρειάστηκαν πάνω από 18 μήνες συζητήσεων και αναμονής δικαστικών αποφάσεων, αλλά εντέλει επήλθε συμφωνία ανάμεσα στην Hines και στην Εθνική Τράπεζα αναφορικά με την ανακατασκευή του εμπορικού κέντρου Athens Heart και τη μετατροπή του από τυπικό εμπορικό κέντρο σε ένα εκπτωτικό κέντρο που θα διαθέτει και αίθουσες κινηματογράφου. Η αναδιαμόρφωση του ακινήτου θα απαιτήσει άλλους 18 μήνες, καθώς αναμένεται να ολοκληρωθεί στις αρχές του 2021.

 









Σύμφωνα με τη χθεσινή ανακοίνωση της Hines, το νέο κέντρο στη συμβολή των οδών Χαμοστέρνας και Πειραιώς θα προσφέρει 22.000 τ.μ., φιλοξενώντας επώνυμες και πολυτελείς φίρμες σε προσιτές τιμές. Η επωνυμία του νέου κτιρίου θα είναι Gazi Outlet και θα έχει ως στόχο να επωφεληθεί από την εξαιρετική του τοποθεσία, καθώς απέχει περί τα 10 λεπτά από το κέντρο της πόλης και δύο χιλιόμετρα από την Ακρόπολη, κάτι που σημαίνει ότι φιλοδοξία του αμερικανικού επενδυτικού ομίλου είναι να απευθυνθεί και να προσελκύσει και τουρίστες, μεταξύ των επισκεπτών/καταναλωτών.

Αλλωστε, το Γκάζι και το γειτονικό Μεταξουργείο έχουν εξελιχθεί σε συνοικίες φιλοξενίας σημαντικού αριθμού διαμερισμάτων, που εκμισθώνονται σε ξένους επισκέπτες μέσω ψηφιακών πλατφορμών όπως η Airbnb. Επιπλέον, το ακίνητο βρίσκεται μεταξύ της τουριστικής περιοχής κέντρου και του Πειραιά, o οποίος δέχεται 17 εκατομμύρια επιβάτες τον χρόνο.

 

Σε δηλώσεις του, ο κ. Πολ Γομόπουλος, διευθύνων σύμβουλος της Hines στην Ελλάδα, σημείωσε:

«Θεωρούμε ότι το Γκάζι είναι πολύ ζωντανή και ελκυστική περιοχή, γνωστή και για την Τεχνόπολη, κέντρο πολιτισμού κι εκδηλώσεων. Το Gazi Outlet θα αποτελέσει συναρπαστικό προορισμό στην καρδιά της πρωτεύουσας, προσφέροντας τις καλύτερες ελληνικές και διεθνείς μάρκες ένδυσης, καταστήματα εστιατορίων και café, καθώς και χώρους αναψυχής».

Συμπλήρωσε δε ότι η Hines έχει συνολικό χαρτοφυλάκιο εμπορικών ακινήτων άνω του 1 εκατομμυρίου τ.μ. και διεθνή εμπειρία στην ανάπτυξη και στην εκμετάλλευση εμπορικών κέντρων, ενώ έχει αναδειχθεί ο μεγαλύτερος διαχειριστής εκπτωτικών κέντρων (outlet mall) στη Ρωσία.

 

, «Gazi Outlet» : Σε εκπτωτικό κέντρο μετατρέπεται το mall «Athens Heart» στην Πειραιώς

 

Σε συζητήσεις για την απόκτηση ποσοστού συμμετοχής στο εμπορικό κέντρο Athens Heart, επί της Πειραιώς 180, στην περιοχή του Ταύρου, βρίσκεται ο αμερικανικός επενδυτικός όμιλος της Hines. Αν και επί του παρόντος δεν έχουν γίνει γνωστές περισσότερες λεπτομέρειες, είναι σαφές ότι πιθανή είσοδος της Hines ως στρατηγικού επενδυτή θα διαφοροποιήσει τα μέχρι σήμερα δεδομένα για το ακίνητο της Pasal Development.

 

Το ακίνητο ανέπτυξε και μέχρι πρότινος διαχειριζόταν η Pasal Development, μέσω της θυγατρικής της εταιρείας ειδικού σκοπού Doreco. Ωστόσο, με δεδομένα τα οικονομικά προβλήματα της Pasal και την υπαγωγή της στο άρθρο περί προστασίας από τους πιστωτές της, κρίθηκε σκόπιμο να αναζητηθεί βιώσιμη λύση για το σημαντικό αυτό περιουσιακό στοιχείο, για το οποίο άλλωστε εκκρεμούν και υποχρεώσεις άνω των 57 εκατ. ευρώ, κυρίως στην Εθνική Τράπεζα. Ετσι, τον Μάρτιο του 2018, οι τρεις πλευρές (Pasal, Hines και Εθνική Τράπεζα) προχώρησαν στην υπογραφή προσυμφώνου για την αξιοποίηση του ακινήτου. 

Παράλληλα, η Hines «τρέχει» αυτήν την περίοδο και την αδειοδοτική διαδικασία για την ανάπτυξη ενός νέου εμπορικού συγκροτήματος στο οικόπεδο που απέκτησε στο τέλος του 2018 στην Ακαδημία Πλάτωνος από την BlackRock. Πρόκειται για το πρώην συγκρότημα της κλωστοϋφαντουργίας Μουζάκη, για το οποίο η Hines δαπάνησε περίπου 7 εκατ. ευρώ. Εκεί, σε πρώτη φάση, η Hines θα αναπτύξει ακίνητο, το οποίο θα μισθώσει η αλυσίδα οικιακού εξοπλισμού Leroy Merlin.

 

Σε εκκρεμότητα παραμένει και το πρώην εμπορικό κέντρο της «Μπ. Βωβός» στον Βοτανικό, για το οποίο η Hines έχει συνάψει προσύμφωνο με την Alpha Bank, η οποία επιχειρεί το «ξεμπλοκάρισμα» της σχετικής επένδυσης.

 

 

Τι αναφέρει η έρευνα της Pepper Hellas

 

Την ίδια στιγμή, στη φάση της επέκτασης βρίσκονται τα εμπορικά κέντρα Golden Hall και Smart Park. Το πρώτο θα αποκτήσει νέες χρήσεις εμπορίου και αναψυχής συνολικής μικτής εκμισθώσιμης επιφάνειας περίπου 11,5 χιλ. τ.μ., αποτελώντας επένδυση ύψους 25 εκατ. ευρώ. Αντίστοιχα, στο Smart Park θα προστεθούν 15.000 τετραγωνικών μέτρων, με το έργο να αποτελεί επένδυση 23 εκατ. ευρώ, που αναμένεται να ολοκληρωθεί έως το τέλος της χρονιάς.

 

Σύμφωνα με την έκθεση της εταιρείας συμβούλων ακινήτων Pepper Hellas, στην Ελλάδα η αναλογία της μέσης εκμισθώσιμης επιφάνειας, σε τετραγωνικά μέτρα, ανά 1.000 κατοίκους, είναι η χαμηλότερη σε όλη την Ευρώπη. Σε όλη, δηλαδή, την Επικράτεια, σύμφωνα με την έρευνα, σε 1.000 κατοίκους αντιστοιχούν 61 τ.μ. μικτής εκμισθώσιμης επιφάνειας εμπορικών χώρων, ενώ το μέγεθος αυτό αυξάνεται σε 99 τ.μ. στην Αττική. Στην Ελλάδα, υπάρχουν συνολικά 13 παραδοσιακού χαρακτήρα εμπορικά κέντρα, πέντε εκπτωτικά χωριά, τέσσερα πάρκα λιανεμπορίου και τέσσερα θεματικά κέντρα.

 

Στην Ευρώπη, υπάρχουν στα σχέδια εμπορικά κέντρα με συνολική επιφάνεια άνω των 200 εκατομμυρίων τ.μ., από τα οποία το 80% είναι παραδοσιακά malls. Επίσης, το 1/3 του συνολικού αποθέματος βρίσκεται στη Δυτική Ευρώπη, ενώ η Μεγάλη Βρετανία και η Γαλλία διαθέτουν συνολικά 53 εκατ. τ.μ. μικτής εκμισθώσιμης επιφάνειας.

 

 

 

 

Με πληροφορίες από την «Καθημερινή»

 

 

0

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *