Το όνομα Max Factor είναι συνώνυμο με τη γυναικεία ομορφιά σ’ όλο τον κόσμο!

 

Το όνομα Μαξ Φάκτορ (Max Factor) είναι συνώνυμο με τη γυναικεία ομορφιά σ’ ολόκληρο τον κόσμο.

 

Με την ομώνυμη βιομηχανία ομορφιάς, που ίδρυσε ο νεαρός ρωσοεβραίος το 1909, έφερε την επανάσταση στο χώρο των καλλυντικών με τις καινοτομίες που εισήγαγε, όπως τα lip gloss, στικ, σκιές, ψεύτικες βλεφαρίδες και το αδιάβροχο make up.

 

Άλλωστε, ο Μαξ Φάκτορ ήταν αυτός που εισήγαγε τη λέξη make – up στην κοσμητολογία.

 

 

Η ζωή του Μαξ Φάκτορ ή Μαξ Φάιρσταϊν, όπως ήταν το πραγματικό του όνομα, ήταν μια διαρκής περιπέτεια. Γεννήθηκε στις 15 Σεπτεμβρίου 1872 στο Λοτζ της Ρωσίας, που σήμερα ανήκει στην Πολωνία και λέγεται Zduńska Wola.

 

Ξεκίνησε την καριέρα του στη Μόσχα, φτιασιδώνοντας τις μπαλαρίνες του τσαρικού μπαλέτου. Το 1904, σε ηλικία 27 ετών κι έπειτα από πολλές περιπλανήσεις, καταλήγει στο Λος Άντζελες, όπου ανοίγει το πρώτο του κατάστημα στη θεατρική γειτονιά της πόλης.

 

 

Γρήγορα, το όνομά του γίνεται γνωστό, καθώς κερδίζει την εμπιστοσύνη ηθοποιών και της νεοσύστατης τότε κινηματογραφικής βιομηχανίας για τις λύσεις που προτείνει στο μακιγιάζ. Η Τζιν Χάρλοου, η Μπέτι Ντέιβις και όλες οι μεγάλες σταρ του Χόλιγουντ ήταν πελάτισσές του στο σαλόνι ομορφιάς που διατηρούσε κοντά στην περίφημη «Χόλιγουντ Μπούλεβαρντ».

 

 

Πολλές από τις θεές της μεγάλης οθόνης πόζαραν στις ολοσέλιδες διαφημίσεις του στα περιοδικά της εποχής.

 

Η φίρμα Μάξ Φάκτορ γίνεται παγκόσμια γνωστή σε όλο τον κόσμο και καθορίζει την άποψη για την ομορφιά στον 20ο αιώνα.

 

 

Η ματαιόδοξη εφεύρεση του MAX FACTOR. Η «μαγική» κάσκα που διόρθωνε κάθε ατέλεια…

 

Το Χόλιγουντ δεν συγχωρεί ατέλειες στην εμφάνιση. Το 1934, μία καινοτόμα εφεύρεση υποσχόταν ότι θα μεταμόρφωνε απλές καθημερινές κοπέλες σε σταρ του σινεμά.

Το «Μικρόμετρο Ομορφιάς της Μαξ Φάκτορ» ήταν μία πρώιμη μορφή του photoshop.

 

 

Φοριόταν σαν κάσκα πάνω απ’ το κεφάλι του μοντέλου και αναδείκνυε κάθε μικροσκοπική ατέλεια στο πρόσωπό του.

Έτσι ο μακιγιέρ μπορούσε να διορθώσει την απειροελάχιστα στραβή μύτη ή το ελαφρώς πεσμένο βλέφαρο της Χολιγουντιανής ντίβας, που είχε στα χέρια του.

Στη φωτογραφία που δημοσιεύτηκε το 1935 στο επιστημονικό περιοδικό Modern Mechanix, ο Φάκτορ εφαρμόζει το μικρόμετρο πάνω στην ηθοποιό Μάρτζορι Ρέινολντς.

 

«Το «Μικρόμετρο Ομορφιάς» αναλύει της ατέλειες του προσώπου για το μακιγιάζ, γράφει η διαφημιστική καταχώρηση του 1935 και πληροφορεί τους έκπληκτους αναγνώστες ότι ο διασημότερος μακιγιέρ του Χόλυγουντ, Μαξ Φάκτορ, δημιούργησε ένα νέο εργαλείο που βοηθά τους ειδικούς της γυναικείας ομορφιάς να διορθώσουν όλες τις ατέλειες του προσώπου.»

 

Η εφεύρεση παρουσιάστηκε ως η σωτηρία των ηθοποιών των οποίων οι ατέλειες του προσώπου μεγεθύνονται στην τεράστια οθόνη του κινηματογράφου.

Αλλά όπως βλέπουμε στην φωτογραφία, ο Φάκτορ επεμβαίνει ντυμένος ως γιατρός και θεραπεύει με την κάσκα του κάθε λάθος της φύσης.

Πρώτα καταγράφει λεπτομερώς τις αναλογίες του προσώπου και ξεχωρίζει τα σημεία που πρέπει να βελτιωθούν με τη βοήθεια μακιγιάζ .

Ο τύπος της εποχής περιέγραφε την συσκευή ως μάσκα του μπέιζμπολ που μπαίνει πάνω απ’ το κεφάλι και το πρόσωπο.

Εφαρμόζει ακριβώς με τη βοήθεια ευλύγιστων, μεταλλικών λουρίδων, οι οποίες σταθεροποιούνται με βίδες.

 

Ο Max Factor θεωρείται ο πατέρας του καλλιτεχνικού μακιγιάζ. Εδώ εφαρμόζει την τεχνική του στην ηθοποιό Josephine Dunn.

 

Η εφεύρεση είχε λύσεις για πολλά είδη προσώπων και διαφήμιζε ότι μπορούν να γίνουν μέχρι και 325 πιθανές προσαρμογές.

Το μεγάλο προτέρημα της συσκευής έλεγαν ότι ήταν η ακρίβεια σε σημείο που να αντικαθιστά το έμπειρο μάτι του ειδικού.

Οι δημιουργοί της υποστήριζαν ότι βρίσκει ακόμα και την πιο μικρή ατέλεια, την οποία ούτε ένας έμπειρος μακιγιέρ δεν μπορεί να δει.

Ο κόσμος δεν συνήθισε ποτέ την εμφάνιση της κάσκας, που μοιάζει πιο πολύ με μηχανή βασανιστηρίου παρά εξάρτημα ομορφιάς.

Τελικά το περίφημο «μικρόμετρο ομορφιάς» κατέληξε να εκτίθεται στο Μουσείο Ψυχαγωγίας του Χόλιγουντ…

 

 

 

Ο Μαξ Φάκτορ έφυγε από τη ζωή στις 30 Αυγούστου του 1938, αφού πρόλαβε με τις λύσεις ομορφιάς που πρότεινε να μεταμορφώσει την απλή γυναίκα σε εκθαμβωτική σταρ ή έστω να της δημιουργήσει την ψευδαίσθηση.

 

 

Με πληροφορίες

 

 

 

 

1